هاله افشار

+1
هاله افشار

هاله افشار(بارونس افشار) متولد ۱۹۴۴ تهران استاد علوم سیاسی و مطالعه زنان دانشگاه یورک، و مشاور دولت و مجلس اعلای انگلستان است.


زندگینامه

هاله افشار فرزند حسن افشار، استاد سابق حقوق دانشگاه تهران است. او در سال ۲۰۰۵، مدال افتخار بریتانیای کبیر (به انگلیسی: Order of the British Empire) را برای «خدمات به تساوی بشریت» دریافت کرد. دکتر افشار بنیانگذار و رئیس شبکه زنان مسلمان (وبگاه) است. وی برخی نوشته‌های خود را با نام مستعار هما امید به چاپ رسانیده.

هاله افشار (لیسانس یورک ، دکترای دانشگاه کمبریج) در دانشگاه یورک به تدریس سیاست و مطالعات زنان می پردازد و به عنوان همکار کراس بنچ در مجلس اعیان خدمت می کند. در سال 2005 به او خدمات OBE برای خدمات به فرصتهای برابر اعطا شد. وی همچنین استاد مدعو حقوق اسلامی در دانشکده بین المللی Droit Comparée در استراسبورگ است. وی در ایران به دنیا آمد و بزرگ شد و در آنجا به عنوان روزنامه نگار و کارمند دولت کار می کرد. وی به عنوان کرسی انجمن مطالعات خاورمیانه انگلیس و خدمات بین المللی انجمن ملل متحد فعالیت کرده است. وی به مدت هفت سال به عنوان معاون رئیس کارگروه جنسیت و توسعه شورای انگلیس خدمت کرد. وی همچنین در گروه مشاوره واحد زنان دفاتر هیئت دولت خدمت کرده است تا در زمینه افزایش آگاهی جنسیتی در بین کارمندان دولت که در مورد درخواست پناهندگی از زنان قضاوت می کنند کار کند. وی به عنوان عضوی از گروه کاری اخلاق و فارماژوژنتیک در شورای اخلاقی زیست نوفیلد فعالیت کرد. در سال 2008 وی به عنوان کمیساریای کمیسیون ملی زنان منصوب شد. وی دو کتاب در زمینه س andالات مربوط به زنان و رشد و تألیف و ویرایش 13 کتاب نوشت. و همچنین تولید کتابهایی در مورد اسلام و فمینیسم سیاستهای ایران و زنان در سالهای بعد.

افشار در هیئت تحریریه 10 مجله دانشگاهی فعالیت می کند و عضو گروه مشاوره برای کمک به توسعه شورای تحقیقات اقتصادی و اجتماعی (ESRC) بوده است. عضو پروژه تحقیقاتی بنیاد جوزف رونتری در مورد 'مسلمانان و انسجام جامعه در انگلیس'. عضو کارگروه شورای تحقیقات اقتصادی و اجتماعی (ESRC) در مورد دین و قومیت 2006. عضو گروه مشورتی AHRC و ESRC برای پیشبرد توسعه یک برنامه تحقیقاتی مشترک برای حل مسائل دین ، عقاید و جامعه 2006 عضو گروه مشاوره ای برای برنامه تحقیق "ادغام زنان مهاجر در کار و جامعه" ، بخشی از ششمین برنامه چارچوب کمیسیون اروپا 2006-8. از وی دعوت شد تا به عنوان نماینده ESRC در آکادمی بریتانیا و پنل طرح بازدید از بورس های ESRC برای خاورمیانه 2007 و 2008 عمل کند.

 

 
 

 

تحصیلات و فعالیت‌ها

هاله افشار از دانشگاه کمبریج انگلستان دکترا دارد. او عضو آکادمی علوم اجتماعی بریتانیا است.

او خود را یک شیعه و فمینیست مسلمان می‌نامد، و عضو هیئت ویراستاری بیش از ۱۰ ژورنال آکادمیک در جهان است.

او ۲ کتاب نوشته و ۱۳ کتاب دیگر را مشترکاً به تحریر در آورده.



برگزیدگی به مجلس اعلای بریتانیا
روز ۱۳ دسامبر ۲۰۰۷ میلادی، هاله افشار استاد و پژوهشگر ایرانی با لقب «بارونس هاله افشار» به عضویت مجلس اعیان پارلمان بریتانیا انتخاب شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,912 بازدید

    0 نظر

    درج: 18 آذر 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir