ساموئل هانتر کریستی ، طراح قطب نما

0
ساموئل هانتر کریستی ، طراح قطب نما
ساموئل هانتر کریستی (انگلیسی: Samuel Hunter Christie‎; ۲۲ مارس ۱۷۸۴ – ۲۴ ژانویه ۱۸۶۵) فیزیک‌دان، ریاضی‌دان و دانشمند اهل پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند بود.وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون همکار انجمن سلطنتی شده‌است.


زندگی
وی در کالج ترینیتی ، کمبریج ، ریاضیات خواند و در آنجا برنده جایزه اسمیت شد و دومین درگیری بود. وی به ویژه به مغناطیس ، مطالعه میدان مغناطیسی زمین و طراحی بهبود قطب نمای مغناطیسی علاقه مند بود. برخی از تحقیقات مغناطیسی وی با همکاری پیتر بارلو انجام شد. وی در سال 1826 عضو انجمن سلطنتی شد ، سخنرانی آنها در سال 1833 را انجام داد و از 1837 تا 1853 به عنوان دبیر آنها خدمت کرد. در سال 1833 او روش "الماس" خود ، پیشگام پل Wheatstone را در مقاله ای منتشر کرد در مورد خواص مغناطیسی و الکتریکی فلزات ، به عنوان روشی برای مقایسه مقاومت سیمهای با ضخامت های مختلف. با این حال ، این روش تا سال 1843 که چارلز ویتستون ، آن را در مقاله دیگری برای انجمن سلطنتی ، برای اندازه گیری مقاومت در مدارهای الکتریکی پیشنهاد داد ، شناخته نشد. گرچه ویتون آن را به عنوان اختراع کریستی ارائه داد ، اما اکنون نام او به جای کریستی است که با این دستگاه مرتبط است.

کریستی از سال 1838 تا زمان بازنشستگی در 1854 در آکادمی نظامی سلطنتی ، وولویچ ، ریاضیات را تدریس می کرد. او در 24 ژانویه 1865 در توئیکنهام درگذشت.

 

 
 

 


خانواده
او ده فرزند داشت (پنج فرزند با هر همسر) که هشت فرزند از او زنده ماندند. پسر بزرگ وی با همسر دوم خود منجم ویلیام هنری ماهونی کریستی (1845–1922) بود.

ساموئل کریستی پسر یک جیمز کریستی است ، اگرچه این مطمئناً جیمز کریستی (بنیانگذار خانه بزرگ حراج) حراج دهنده نبود. در عوض او احتمالاً پسر جیمز کریستی بود که در سال 1821 خود را خیاط توصیف کرد ، اواخر میدان لستر اما بعد از خیابان نیومن ، و در سال 1825 در هشتاد و شش سالگی درگذشت. از آنجا که نام آنها یکسان بود ، برخی از سردرگمی ها بین این دو جیمز کریستی بوجود آمده است و بسیاری از وب سایت ها نادرست عنوان می کنند که او پسر حراج دهنده است. اما ، همانطور که دومی از سال 1768 تا 1803 خانه ای را در Pall Mall اشغال کرد و در آن سال درگذشت ، مطمئناً به نظر می رسد جیمز کریستی که در میدان لستر زندگی می کرد ، حراج دهنده نبود.
یک عکس پرتره از کریستی در سال 1865 توسط ارنست ادواردز توسط گالری پرتره ملی نگهداری می شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,041 بازدید

    0 نظر

    درج: 19 بهمن 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir