بهترین روش یادگیری دروس محاسباتی برای دانش‌آموزان

+1

سوال سختی که دانش آموزان با آن رو به رو می‌شوند و همیشه دنبال راه حل آن هستند این است که دروس محاسباتی را چگونه باید بخوانند؟.  بسیاری از دانش آموزان با مطالعه دروس محاسباتی مانند درس های رشته تجربی و ریاضی مشکل دارند. البته ضریب این دروس برای آن‌ها بسیار مهم است، زیرا حتی آینده درسی دانش آموزان هم به کمک این دروس تا حدودی ضمانت می‌شود، اما به دلیل پیچیدگی ذاتی دروس محاسباتی مشکلاتی این وسط به وجود می‌آید که می‌توانند آن را با یک روش مناسب مطالعاتی برطرف کنند.

دانش آموزان تجربی بخاطر خواندن زیاد دروس تخصصی خود مانند: زیست از درس هایی مثل فیزیک و ریاضی غافل می‌شوند، در حالی که این دروس اهمیت زیادی برای دانش آموزان در تعیین رشته شان دارند. این دروس باید کنار زیست و شیمی به خوبی خوانده شوند.

اکثر دانش آموزان درس خوان رشته ریاضی در سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی به راحتی دروس محاسباتی خود را قبول شده اند، ولی هنگامی که به تست زدن میرسد با مشکل روبرو می‌شوند و نمی‌توانند از پس تست زدن بر بیایند و درصد خیلی کمی را در این دروس می‌گیرند.

 

 
 

 

بهترین راه کار‌ها برای مطالعه تمام دروس
برای اینکه بتوانید سر امتحان سوالات دروس محاسباتی را بدون مشکل حل کنید باید سوالات را تک تک برای خود حل کنید؛ بنابراین برای دروس محاسباتی باید پس از فهمیدن سوال (یعنی دور اول سوال‌ها را فقط روخوانی کنید) سوال را پوشانده و شروع به حل مساله کنید.
اگر هنوز سال دوم یا سوم دبیرستان هستید دیر نشده است، شروع به حل مسائل کنید. دور اول مساله را نگاه و درک کرده و سپس بدون نگاه کردن مساله را از اول تا آخر حل کنید.

کتاب‌های تست انواع مختلقی از نکات را در یک فصل در خود جای داده اند و بعضی از سوالات درگیر با چندین فصل هست که حتی امکان دارد توضیح آن سر کلاس درس به نیم ساعت هم بکشد، حال شما فرض کنید دانش اموزی که تا دیروز شب امتحانی بوده و فقط جواب سوالات را روخوانی کرده است قصد دارد یک سوال سنگین را حل کند، تقریبا باید بگویم غیر ممکن است. دانش آموزان نا امید نشوند برای هر مشکلی راه حلی هست در این میان می‌توانند از کلاس‌های خصوصی، یا کمک همکلاسی خود استفاده کنند. یعنی باید کسی که روی مطلب مسلط‌تر است مطالب را برایشان شرح دهند و پیش‌نیاز‌های احتمالی سوالات را توضیح دهند.

اما راه حل ویژه ما برای کسانی که پایه قوی نداشته و یا می‌خواهند در زمان کمتری به بیشترین تسلط بر روی دروس محاسباتی برسند ابتدا مطالعه آن دروس بوده بعد حل مسائل آن‌ها است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,611 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 آذر 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir