برای دست یابی به طلای موفقیت در هر کسب و کاری، باید بتوانید نسبت به سایر افراد متفاوت فکر کنید. ماهیت اصلی کسب و کارتان چیست؟ چه راه کار هایی برای افزایش سود رسانی آن در نظر دارید؟ همان طور که گفتیم برای پاسخ دهی مناسب به تمام سوال هایی که در ارتباط با کسب و کار خود در ذهن دارید باید متفاوت اندیشیدن را بیاموزید. در ادامه مطلب به ارائه روش هایی برای نیل به این هدف مهم و ارزشمند خواهیم پرداخت.
به آینده فکر کنید
تغییر را پس از آن که ناگهان خود را در شرایط بحرانی یافتید، آغاز نکنید بلکه همواره به فکر برداشتن گام های موثر تر و مفید تر از قبل باشید. برای مثال: چه نکاتی در راستای رشد کسب و کارتان نیاز است که آن ها را از قلم انداخته اید؟ قدم بعدی در جریان برنامه ریزی شما چیست؟ آیا دیدگاهی که دنبال می کنید، واقع بینانه است؟ زمانی که جوانب مختلف کسب و کارتان را دائما مورد بررسی قرار می دهید، همیشه برای آینده آماده خواهید بود.
به ایده های خود ایمان داشته باشید
لیوان ایده های خود را هیچ گاه خالی نبینید! به هر راه حل ممکنی برای کمک به کسب و کار خود تفکر کنید. به عنوان مدیر یک کسب و کار لازم است از یک الکوی ذهنی مثبت برخوردار باشید. زمانی که به خود و ایده هایی که به ذهنتان می رسند ایمان داشته باشید، هر کاری ممکن خواهد شد. ریسک پذیری نیز یکی دیگر از الگو های این خودباوری است.
مثبت بودن در کسب و کار فرصت تصمیم گیری های درست را فراهم می آورد و در نهایت می توانید به نحو کاملا محاسبه شده و منطقی ریسک کنید. این همان طریقه دست یابی به تفکر متمایز در روند کسب و کار است.
محدودیت ها را خط بزنید
خود را درگیر مسائل بی ارزش نکنید! بسیاری از مواردی که آن ها را به چشم محدودیت نگاه می کنید می توانند در اصل فرصتی مناسب برای شکوفایی و رشد کسب و کار باشند. البته همواره ویژگی واقع نگری را حفظ کنید. موانع و محدودیت ها را مورد بررسی قرار دهید، آن ها را آنالیز کنید و از هر کدام که ممکن است برای ارتقا موقعیت کاری خود بهره گیری کنید.
رقبا در حال نظاره شما هستند
اتمسفر کسب و کار خود را درک کنید! باید بتوانید با استراتژی های رقیبان خود آشنا شده و قدم های بعدی آنان را پیش بینی کنید. هر کسب و کاری مستلزم رقابت است، در نتیجه باید برای هر لحظه پیش روی کسب و کار خود و اتفاقات احتمالی آن آماده باشید. این چنین آمادگی نیز جلوه دیگری از تفاوت در تفکر است.
رقابت را مهندسی کنید
زمانی که رقیبتان خط مشی کسب و کار شما را دریابد، باید فضایی برای بررسی روش های دیگر و در حقیقت یافتن راه حل نجات ایجاد کنید. همان طور که پیش تر نیز گفته شد باید همیشه برای جنگ رقابت آماده باشید.
تغییر استراتژی ها نیز در صورت فاش شدن آن ها یکی دیگر از جوانب تفکر متمایز است. به یاد داشته باشید که این جنگ یک بازی برای کسب سود بیشتر است و اهداف شما نیز با رعایت خطوط قرمز انسانیت باید بر همین اساس تنظیم شود.
کسب و کار بدون سود هیچ گونه ماهیتی نخواهد داشت. دانه ی این کسب و کار تنها در صورتی رشد خواهد کرد که در بستر بارور مناسب خود قرار گیرد، این باروری نیز مستقیما از تفکرات شما منشا می گیرد.