قانون محکم تسلیم نشدن در برابر مشکلات!

0
قانون محکم تسلیم نشدن در برابر مشکلات!
شکست برای بسیاری از افراد ترسناک است . وقتی در چیزی شکست می خوریم ، احساس می کنیم که دنیای ما از هم می پاشد و دیگر هیچ چیز خوبی در زندگی مان وجود ندارد و بر روی نکات منفی تمرکز می کنیم و شروع به پرسش از خود می کنیم که آیا من به اندازه کافی خوب نیستم ؟ " من چه کار اشتباهی کردم ؟ "
تسلیم نشدندر حالی که این نوع تفکر رایج است اما جنبه های مثبت بسیاری هم برای شکست وجود دارد . وقتی شکست می خوریم، می بینیم که کجا ایستاده ایم و اشتباهات خود را می فهمیم و از آن ها درس می گیریم . سریع تر پیشروی می کنیم و چشم انداز خود را بزرگ می کنیم و عزم و قدرتمان هم افزایش می یابد.
حتی اگر در ابتدا هم ترسناک به نظر برسد اما باید یاد بگیریم که آن را بپذیریم و در آغوش بگیریم . ما باید درک کنیم که تسلیم شدن بی فایده است و اگر واقعاً بخواهیم در زندگی موفق شویم ، باید به جلو حرکت کنیم .

1. پذیرفتن :
اولین قدم برای غلبه بر احساسات منفی این است که آن ها را قبول کنید و اگر نمی توانید مسئولیت اقدامات خود را بر عهده بگیرید ، هرگز حرکت نخواهید کرد و زندگی بهتری را شروع نخواهید کرد. در نتیجه پذیرفتن همه چیز حیاتی است و اشتباهاتی که مرتکب شده اید را پذیرا باشید و به خاطر قوی بودنتان به خودتان تبریک بگویید و این موارد را به خاطر داشته باشید :
شما همه چیز را در زندگی خود نمی توانید کنترل کنید و این کاملاً طبیعی است و نیازی هم به این کار نیست و زندگی همان طور که هست زیباست و باید هر لحظه را طوری زندگی کنید که گویی آخرین لحظه زندگیتان است.
انتقاد کردن از هر تصمیم اشتباهی که انجام می دهید، شما را تضعیف می کند و نمی توانید گذشته را تغییر دهید و از آن یاد بگیرید .
اشتباهات خود را تکرار نکنید و این روشی است که شما تکامل پیدا می کنید .
واقعگرا باشید و اگر اشتباه کردید و نمی توانید آن را تغییر دهید، بدانید که قوی شدن نیازمند زمان و تلاش است و شما دقیقاً همان جایی هستید که باید باشید. یک دوست خردمند به من گفت:" ما ابتدا باید بمیریم تا زنده بمانیم." این حرف را به معنای واقعی کلمه معنا نکنید ، بلکه پیامش را درک کنید و بدانید که بهتر شدن نیرو و شکیبایی لازم دارد .
مسائل را به صورتی بپذیرید که آن ها زندگی شما را تغییر خواهند داد. قبل از شروع کار روی هر چیز دیگر، روی پذیرش کار کنید. این مهم ترین قدم فرآیند است.

2. با خود صادق باشید:
می توانید به دیگران دروغ بگویید اما هرگز نباید به خودتان دروغ بگویید . صادق بودن شما را آزاد می کند ! ناموفق بودید - چرا؟ می توانید به سه دلیلش فکر کنید ؟ کجا گیر کرده اید ؟ در اینجا چند نکته در مورد این وجود دارد که چطور می توانید با خودتان صادق باشید :
افکارتان را یادداشت کنید . یک دفتر یادداشت داشته باشید و لازم نیست همه چیز را یادداشت کنید، فقط هایلایت های روزانه خود را بنویسید و این که اهداف شما برای امروز چیست ؟ چه طور می خواهید آن ها را به انجام برسانید و از همه مهم تر چرا؟
در صورت لزوم درخواست کمک کنید. شاید خیلی مغرور تر از آن باشید که گاهی این کار را بکنید اما هیچ وقت هوشمندانه نیست . درخواست برای گرفتن بازخورد یا کمک از طرف درست چیز خوبی است ، یعنی ما می پذیریم که گیر افتاده ایم و می خواهیم تکامل پیدا کنیم .
به خودتان یادآوری کنید که صادق باشید .صادق ماندن با خودتان یک فرآیند مداوم است و اگر عادت ندارید که حقیقت را بیان کنید ، هر روز به خودتان یادآوری کنید که باید این کار را بکنید .
آینده را تصور کنید . آینده شما در این لحظه چگونه به نظر می رسد ؟ آیا فکر می کنید که می توانید با ذهنیت حال حاضر خود موفق شوید، یا آیا چیزهایی وجود دارند که شما باید تغییر دهید؟ اگر پاسخ سوالات بله است " آن ها را یادداشت کنید و شروع به تغییر کنید .
این جمله را سرلوحه زندگی خود کنید: " من با خودم صادق هستم" این جمله کمکتان می کند، قول می دهم !

3. مثبت فکر کنید :

بارها و بارها در بخش رازهای موفقیت در نمناک گفته ایم که تمرکز بر روی منفی ها انرژیتان را می گیرد و باعث می شود که احساس تاسف کنید و در نتیجه به هیچ وجه کمکی نخواهد کرد . در بخش زیر برخی از نکاتی که باید بر روی آن ها تمرکز کنید آورده شده است :
با خودتان مهربان باشید ، درباره خودتان منفی حرف نزنید . حالا اشتباهاتتان را پذیرفته اید و آن ها را در آغوش گرفته اید و وقتی با خودتان صادق بودید و می دانید چه عواملی را می توانید بهبود بخشید ، کافی است و نیازی نیست که برای شکست خود احساس بدی داشته باشید .
یک فیلم کمدی خوب تماشا کنید یا با یکی از دوستان بامزه تان صحبت کنید. خیلی جدی گرفتن زندگی ارزش ندارد - در هر صورت هیچ کس از زندگی زنده بیرون نمی رود .
مدیتیشن یا یوگا انجام دهید . به جای تمرکز بر گذشته ، در زمان حال حاضر باشید و بر روی افکار خود کار کنید و به آرامی به یک طرز فکر خوش بینانه برسید .
تفکر مثبت به معنی نادیده گرفتن حقایق نیست و در هنگام ارزیابی خودتان واقع گرا باشید اما تاکید زیادی بر نکات منفی نکنید .

4. بودن در کنار افراد درست :
یکی از آیتم های مورد علاقه جیم رات این جمله است:"شما به طور متوسط شبیه پنج نفری هستید که بیش ترین زمان را با آن ها سپری می کنید" در موردش فکر کنید :اگر شما خود را با افراد بدبین احاطه کنید، به یکی از همان ها تبدیل خواهید شد.
اگر هنوز به نتیجه نرسیده اید ، حلقه دوستان خود را ارزیابی کنید و ببینید چه کسی واقعاً سزاوار آن است که در زندگی شما بماند و اگر تنها یک دوست پس از "ارزیابی کلی" باقی ماند هم این کاملاً خوب است - حداقل شما می دانید که همیشه می توانید بر روی او تکیه کنید .

5. خود را با انگیزه نگه دارید :
اکنون که اشتباهات خود را پذیرفتید ، زمان آن رسیده که جلو بروید و سرانجام اینجا هستید - در بزرگترین لحظه زندگیتان و وقت آن است که دوباره امتحان کنید. اما چطور؟ "ممکن است کسی بپرسد. این جایی است که انگیزه به وجود می آید .
انتظارات را کنار بگذارید و تنها بر روی زمان حال تمرکز کنید و به این فکر نکنید که اگر این کار را انجام دهم یا آن کار را انجام دهم ، چه اتفاقی می افتد و اگر احساس می کنید این تصمیم درستی است با شهود خود پیش بروید .
کتاب ها و فیلم های انگیزشی بخوانید و تماشا کنید و همیشه عالی است که کسی به شما بگوید می توانید هر چه می خواهید را بسازید و حتی ممکن است قبلاً متوجه شده باشید زمان هایی هست که شنیدن برخی نکته ها از طرف شخص دیگری ، آن پیام را قدرتمند تر و موثر تر می کند.
برنامه اهداف خود را مشخص کنید و در مورد آنچه می خواهید در دراز مدت به دست آورید، فکر کنید.
زمانی که احساس می کنید تسلیم شدید، به این فکر کنید که چرا و به کار سخت خود در برابر هدفتان ادامه دهید.
انگیزه داشتنتان برای پیشبرد زندگی بسیار مهم است ، قوی باشید و اجازه ندهید افکار منفی بر شما تأثیر بگذارد .

6. بهبود را ادامه دهید:
همانطور که قبلاً ذکر کردیم ، بهبود مداوم تنها راه صعود از نردبان موفقیت است . شما بر روی انگیزه خود کار کنید و این واقعاً شگفت انگیز می شود اما چه کسی بدون پشت کار موفق شده؟
آیا می دانید توماس ادیسون پیش از اختراع لامپ چندبار شکست خورده بود ؟ حداقل یک هزار بار اما آیا می دانید که درک او از این موضوع چه بو د؟ "من شکست نخورده ام و من فقط 10.000 روش پیدا کردم که کار نمی کنند ."

7. زمانی برای خودتان بگذارید :
حداقل مطمئن شوید که به خودتان توجه دارید و تتمرکز فقط روی موفقیت و فراموش کردن خودتان ممکن است به آرامی شما را دیوانه کند . برای خواندن آنچه دوست دارید وقت بگذارید ، با دوستان خود اوقات خوبی را سپری کنید و با خانواده خود بخندید . دوست داشتن خودتان جایی است که زندگیتان شروع می شود .

کلام آخر :
با پذیرفتن اشتباهات در زندگی خود جلو بروید ، با خودتان صادق بمانید و از اشتباهاتتان درس بگیرید، مثبت فکر کنید، اطراف خود را با افراد مناسب محاصره کنید و برای دوست داشتن خودتان وقت بگذارید .

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    454 بازدید

    0 نظر

    درج: 3 آذر 1400

    توسط: u-120852
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir