سخن برایان تریسی درمورد زمان

0
سخن برایان تریسی درمورد زمان
زمان یکی از ارزشمندترین منابع محدود ما در زندگیست. بسیاری از مردم برای ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و کاری خود، مشکل دارند. تعداد زیادی از آن ها هیچوقت نمیتوانند کارهای خود را سر وقت تمام کنند و به همین خاطر همیشه استرس دارند.

برایان تریسی، سخنران جهانی و نویسنده معروفی است که سال ها روی مسئله مدیریت زمان تحقیق و مطالعه داشته است. کتاب های زیادی در رابطه با این موضوع نوشته شده است اما کتاب مدیریت زمان برایان تریسی همیشه در صدر کتاب های پرفروش این موضوع باقی مانده. او اعتقاد دارد کیفیت زندگی به طور مستقیم به مدیریت زمان بستگی دارد و مدیریت زمان همان مدیریت زندگی است.

سخن برایان تریسی درمورد زمان
او می‌گوید: اگر شما نتوانید زمانتان را به خوبی مدیریت کنید؛ مدیریت مسائل دیگر هم برای شما سخت است. متاسفانه خیلی از مردم به خاطر زندگی پر مسئولیت، همیشه کمبود زمان دارند.

آن ها از هر زمانی استفاده میکنند که به کارهای خود برسند اما هیچوقت برای فکر کردن به این کارها زمان نمیگذارند. هرچه قدر کمتر برای برنامه ریزی و مدیریت زمان وقت بگذاریم، کنترل کمتری هم بر روی زمان داریم. این روش زندگی پر از ناکارآمدی و نرسیدن به اهداف است.

نگرش خود را درمورد مدیریت زمان تغییر دهید
اولین و مهمترین کاری که باید برای داشتن یک مدیریت زمان خوب انجام دهید؛ تغییر نگرش درمورد آن است. برایان تریسی تاکید دارد که اگر باور نکنید می‌ توانید در مدیریت زمان خوب باشید، هیچ راهکار مدیریت زمانی نمی‌تواند به شما کمک کند.

او تاکید میکند که برای پذیرش این باور روی ناخودآگاه خود کار کنیم. به دیگران بگوییم که توانایی برنامه ریزی داریم و در زمان های تنهایی با خودمان جملات انگیزشی را تکرار کنیم و همیشه با خود بگوییم در مدیریت زمان خیلی خوب هستیم.

چیزی که باید از ابتدای یادگیری نکات کلیدی مدیریت زمان به یاد داشته باشید این است که: پیشرفت نیازمند تلاش های مداوم، ثبات قدم و تعهد به برنامه است. اگر واقعا میخواهید که زندگی خود را تغییر دهید بر روی افزایش اعتماد به نفس خود کار کنید. از همین نقطه شروع کنید و مطمئن باشید که موفق خواهید شد.

 

 
 

 


در زندگی چه ارزش هایی دارید؟
رسیدن به چه چیزهایی در زندگی برای شما ارزش بالایی دارد؟شما باید برای تمام ارزش های زندگیتان وقت بگذارید. باید اولویت ارزش های زندگی را مشخص کنید تا بتوانید بعد از آن کارهای روزمره خود را اولویت بندی کنید.

در یک برنامه ریزی خوب، به همه بخش های زندگی توجه شده است. شما نمیتوانید فقط به کار و شغل خود توجه کنید درحالی که موفق بودن در زندگی خانوادگی هم برایتان اهمیت دارد.

مزایای کشف علایق و ارزش های زندگی
کشف استعداد و علایق زندگی ، به شما کمک میکند در راه ارزش هایتان قدم بردارید؛ نه چیز دیگری که اصلا برایتان مهم نیست. اگر ندانید چه چیزهایی برای شما اهمیت دارد ممکن است بعد از ده سال خودتان را در جایگاهی ببینید که اصلا نمیخواستید. پس یک کاغذ بردارید و بنویسید دلتان میخواهد در پنج سال آینده در چه جایگاهی باشید.

از قانون پارتو یا ۸۰/۲۰ استفاده کنید
سوال اصلی در قانون پارتو این است که کدام فعالیت نتیجه بیشتری نسبت به دیگر فعالیت ها دارد؟
قانون پارتو برای بسیاری از قسمت های زندگی کاربرد دارد. این قانون میگوید که ۸۰% نتایج از ۲۰% کارها ایجاد شده است. و برعکس، ۸۰% کارها فقط ۲۰% نتیجه میدهند. برای مثال ۸۰% ثروت کل جهان را تنها ۲۰% مردم دنیا تولید می‌کنند.
از این قانون برای اولویت بندی کارها استفاده کنید. از خودتان بپرسید چه کاری بیشترین نتیجه را برای شما دارد؟ آن را در صدر برنامه خود قرار دهید.

 

 
 

 


کارها را به طور همزمان انجام ندهید
افزایش تمرکز روی هر کار با موضوع متفاوت، انرژی و زمان زیادی از شما میگیرد. اگر بین یک کار برای انجام  کار دیگری فاصله بیاندازید و دوباره به کار قبلی خود برگردید باید از اول تمرکز خود را به دست بیاورید. و تصور کنید اگر در روز چندین بار این حرکت را انجام دهید چه میزان انرژی و زمان را هدر میدهید!
سعی کنید هیچ کاری را همزمان با کار دیگری انجام ندهید. برخلاف تصور رایج، این کار نتیجه برعکسی در بهره‌وری شما دارد. مطمئن باشید با تمرکز ۱۰۰ درصدی بر روی یک کار نتیجه بهتری می‌گیرید.

 

 
 

 


ماتریس آیزنهاور را فراموش نکنید
شاید جالب باشد که بدانید در مدیریت زمان برایان تریسی ، بزرگترین دشمن شما حواس پرتی های بی فایده نیستند. بلکه دقیقا کارهایی هستند که به نظر با اهمیت و ضروری می‌آیند اما در واقعیت جلوی بهره‌وری شما را می‌گیرند. مثل جواب دادن به ایمیل‌ها یا پاسخ گویی به سوالات همکارتان.

ماتریس آیزنهاور درمورد نوعی از تقسیم بندی کارها صحبت میکند که شما در آن کارها را براساس اهمیت و فوریت تقسیم میکنید. براساس این ماتریس باید انجام کارهایی که هم مهم و هم فوری هستند را در اولویت قرار دهید تا نگذارید دیگر کارهای کم اهمیت وقت شما بگیرند.



حواستان به تعادل زندگیتان باشد
هیچ مدیریت زمانی اثربخش نخواهد بود مگر این که شما بتوانید تعادل زندگی شخصی و کاری خود را رعایت کنید. برای خودتان، خانواده و دوستانتان زمان بگذارید. توجه به زندگی شخصی آرامش زیادی را در زندگی به شما میدهد. تصویر ذهنیتان را به کار خود محدود نکنید. مدیریت زمان برایان تریسی فقط برای پیشرفت‌های کاری شما به درد نمیخورد بلکه شما را در مدیریت زندگی کمک میکند. 

 

 
 

 


وقتی در انجام کاری شک دارید، اصلا انجامش ندهید
در کتاب مدیریت زمان برایان تریسی میخوانیم : زمان زیادی از افراد صرف بررسی کارهایی میشود که برای انجام دادن یا ندادن آن ها شک دارند. خودتان را در موقعیت ‌های شک برانگیز قرار ندهید و اگر دادید زمان زیادی در آن نمانید. اگر واقعا نمیدانستید که چه کار کنید بهتر است آن کار را کلا از ذهنتان پاک کنید. با پاک کردن کاری که از انجام آن مطمئن نیستید زمان کمتری را هدر میدهید. و در کل نتیجه بهتری هم میگیرید.


کارهای شخصی‌تان را سر کار انجام ندهید
فکر میکنید خیلی آدم زرنگی هستید که سر کار با دوستتان چت می‌کنید؟ میدانستید این کار شما را چه قدر از موفق شدن دور میکند؟
سعی کنید زندگی شخصی و کاری خود را از هم جدا کنید و نگذارید درهم تداخلی داشته باشند. برای هر قسمت از زندگی خود برنامه ریزی کنید و در زمان خودشان به آن ها برسید. این کار تمرکز و سرعت شما را در هر قسمت افزایش میدهد.

سخن آخر
مردم زیادی با استفاده از نکات مدیریت زمان برایان تریسی برای رسیدن به اهداف زندگی خود برنامه ریخته اند و موفق شده اند. برایان تریسی استاد مدیریت زمان است.

سعی کنید موردهای بالا را به مرور زمان در زندگی خود به کار برید و در انجام آن ها تداوم داشته باشید. هیچ وقت مدیریت زمان را به وقت دیگری موکول نکنید از همین امروز شروع کنید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    469 بازدید

    0 نظر

    درج: 28 اردیبهشت 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir