استراحت نکن ، بهترین تلاش خود را بکن

0
استراحت نکن ، بهترین تلاش خود را بکن
آیا به بهترین موفقیت خود در زندگی رسیده اید؟ اگر بله ، نیازی به ادامه مطلب نیست. بخوابید و استراحت کنید.

اگر هنوز بهترین زندگی خود را نگذرانده اید ، استراحت نکنید. به جای آرامش ، بهترین تلاش خود را انجام دهید.

در طول گذراندن زندگی ، ما اغلب بسیار تنبل می شویم. ما فقط کارهای معمول خود را انجام می دهیم ، غذا می خوریم ، استراحت می کنیم و می خوابیم. بیشتر کارهای روزمره ما شغلی است که شما فقط به خاطر گذران زندگی خود انجام می دهید. ما هرگز احساس انگیزه کافی برای انجام کارهای اضافی برای زندگی خود را نداریم. ما همیشه فراموش می کنیم که رویاهایی داریم که باید روی آنها کار کنیم.

از هر کارگری سوال کنید. بعد از شغل عادی خود چه می کنید؟

از هر خانمی در خانه بپرسید. بعد از انجام کارهای روزمره در خانه چه می کنید؟

از هر دانشجویی بپرسید. بعد از انجام تکالیف مدرسه در خانه چه می کنید؟

از همه آنها بپرسید آخر هفته یا تعطیلات چه کاری انجام می دهید. اکثر آنها خواهند گفت ، "من کمی لذت می برم و استراحت می کنم". لذت بردن عالی است. همانطور که برتراند راسل نقل کرد ، "زمانی که شما از اتلاف وقت لذت می برید ، اتلاف وقت نیست". از این گذشته ، اگر لذت نبریم ، زندگی چه فایده ای دارد.

 

 
 

 


من الی هستم  و قصد دارم در مورد چیز دیگری به نام "استراحت" یا "آرامش" صحبت کنم.با صدای بلند می گویم اما برایتان می نویسم  چرا به استراحت احتیاج داریم؟ چقدر به آرامش نیاز داریم. بگذار ببینیم.

چرا به استراحت احتیاج داریم؟
در پایان روز ، هر یک از ما می خواهیم آرام باشیم. اما چقدر؟ خوب است که بین کار فاصله کوتاهی داشته باشید تا احساس نشاط و انرژی داشته باشید. پس از اتمام کار روزانه خود ، برای نیمه یا یک ساعت آرامش کامل است. لذت بردن از یک فیلم یا سفر در آخر هفته بسیار خوب است. اما با بقیه وقت خود چه می کنید. بله می دانم تمام روز را صرف تماشای تلویزیون کردید. شما بقیه کارها را انجام می دهید و آرام می شوید.

    "فعالیت و استراحت دو جنبه حیاتی زندگی هستند. تعادل یافتن در آنها به خودی خود یک مهارت است. خرد این است که بدانیم چه موقع باید استراحت کنیم ، چه زمانی باید فعالیت داشته باشیم و چه مقدار از هر یک باید داشته باشیم. یافتن آنها در یکدیگر - فعالیت در استراحت و استراحت در فعالیت - نهایت آزادی است. " ~ سری سری راوی شانکار

امروز شما دقیقاً وقت خود را هدر می دهید. شما فکر می کنید لیاقت چنین کاری را دارید. شما انتظار دارید که فردا زمان بیشتری برای کار در پروژه های رویایی شما به ارمغان بیاورد. بگذارید به شما یادآوری کنم دوست من ، شما مسئولیت بیشتری را نیز با زمان خواهید داشت.

آیا برای بدن خود استراحت می کنید؟؟؟؟؟
در روزهای قدیمی ، بیشتر کارهای روزمره ما شامل فعالیت های بدنی بود. امروز ، ماشین های اطراف ما هستند. تلاش فیزیکی ما توسط فناوری خودکار بسیار کاهش یافته است. بنابراین ، من معتقدم که بدن ما هرگز اینقدر استراحت نمی خواهد. متأسفانه ، بیشتر ما آخر هفته را برای استراحت کامل می گذرانیم. ما معتاد به استراحت می شویم زیرا مکرراً این کار را می کنیم. تغییر دهید؛ این همه در مورد عادت است.

 

 
 

 


آیا برای ذهن خود استراحت می کنید؟؟؟؟؟
مهم است که به ذهن خود استراحت دهید. امروزه بیشتر کارهای ما به جای قدرت جسمی ما شامل قدرت ذهن است. پس مدتی استراحت کنید اما باز هم در این کار زیاده روی نکنید. مدت زمان محدودی را برای استراحت تعیین کنید. شما به خوبی می دانید ، اگر ذهن خود را برای مدت طولانی آزاد بگذارید ، فکرهای زیادی را به همراه می آورد. بیشتر این افکار درباره گذشته یا آینده است که تنش و اضطراب به همراه دارد.

"استراحت چیز خوبی است ، اما خستگی برادر آن است." ~ ولتر

شما می دانید بسیاری از افراد در تمام طول روز استراحت می کنند و هنوز احساس خستگی می کنند. کاری را انجام دهید که دوست دارید و هرگز احساس خستگی نمی کنید. روز را باید غنیمت شمرد.

آیا وقت کم دارید؟؟؟؟؟
ما همیشه بهانه می گیریم که وقت زیادی برای انجام کاری خارق العاده در زندگی نداریم. بگذارید یک چیز از شما بپرسم. وقتی زمان کمی بعد از کارتان باقی ماند، چه کاری انجام می دهید؟ همه ما هر روز مقدار کمی وقت اضافی داریم. بیشتر ما آن را هدر می دهیم و هیچ کاری انجام نمی دهیم و آن را "استراحت" می نامیم.
"استراحت" در پایان زندگی چه چیزی برای شما به ارمغان می آورد؟

فرض کنید امروز شما کاری برای انجام دادن ندارید. بنابراین ، شما بقیه کارها را انجام می دهید. هنگام استراحت احساس خوبی خواهید داشت.
اما آیا در پایان زندگی خود ، هیچ یک از روزهای استراحت خود را به یاد می آورید؟ نه!!! فقط روزهایی را به خاطر می آورید که در آنها کاری انجام داده اید. روزهایی را که زندگی شما را تغییر داده اند به یاد خواهید آورد. روزهایی را به یاد خواهید آورد که زندگی شخصی را تغییر داده اید. جالب است نه؟! خب حالا اگر می خواهید تمام وقتتان را استراحت کنید...

    "استراحت نکن ، تمام تلاش خود را بکن." ~ دیپاک راجپال

با انجام هر کاری قابل توجه روزهای خود را به یاد ماندنی کنید. چی؟ آیا نمی توانید هر روز کارهای بزرگی انجام دهید؟ خوب. حداقل ، بیکار ننشینید. هر روز یک قدم کوچک بردارید. کارهای کوچک را به روشی عالی انجام دهید. این تفاوت های زیادی را با زمان ایجاد می کند.

چگونه شروع به انجام بهترین کار خود کنیم:
اگر می خواهید عادت خود را تغییر دهید ، ابتدا باید فکر خود را تغییر دهید. شما فکر می کنید در این دنیا هیچ چیز نیستید و به همین دلیل است که "هیچ چیز در دنیا از افراد ناموفق و با استعداد رایج نیست."

 

 
 

 


سوامی ویوکاناندا می گوید ، "چگونه می توانیم بگوییم  هیچ چیز نیستیم. ما همه چیز هستیم ، آماده انجام همه کارها هستیم. ما می توانیم همه کارها را انجام دهیم و مردان نیز باید همه کارها را انجام دهند. "

این باورهای ما هستند که ما را محدود می کنند. به تاریخ بزرگان نگاه کنید. آنها اختیارات ویژه ای قائل نشده اند. آنها 48 ساعت در روز وقت نداشتند. آنها دو مغز نداشتند. هیچ یک از آنها چهار دست نداشتند. با این وجود آنها تمام تلاش خود را کردند زیرا استراحت نکردند. این ایمان نیاکان ما بود که باعث پیشرفت آنها شد و آنها را بزرگ کرد.

بنابراین دفعه بعدی که کسی از شما می پرسد ، "آخر هفته چه کار می کنی؟" هرگز نگویید ، "من فقط بقیه کارها را انجام می دهم." درعوض ، بگویید ، "من تمام تلاشم را می کنم."

- در انجام بهترین کارهای زندگی خود اشتیاق داشته باشید.
- به جای اینکه تمام وقت خود را آرام کنید ، روی خودتان کار کنید.
- برای دیگران کاری انجام دهید.
- دنیای زیباتر را ترک کنید.
- توقف نکنید تا زمانی که به هر آنچه در زندگی واقعی می خواهید برسید.

    "زمان زیادی برای استراحت در قبر وجود خواهد داشت."
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    956 بازدید

    0 نظر

    درج: 7 تیر 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir