چگونه در زندگی خوش شانس باشیم؟

0
چگونه در زندگی خوش شانس باشیم؟
خوش شانس بودن در زندگی اتفاقی و ناگهانی بدست نمی آید بلکه باید در سبک و نحوه زندگی تان تغییراتی ایجاد کنید تا…

خوش شانس بودن در زندگی اتفاقی و ناگهانی بدست نمی آید بلکه باید در سبک و نحوه زندگی تان تغییراتی ایجاد کنید تا شانس به شما رو کند. در ادامه با میهن پست همراه می شوید.

حتما تابه‌حال برای شماهم پیش آمده که به خوش شانس بودن در زندگی خود فکر کرده باشید. امروز قصد داریم به موضوع شانس بپردازیم و بگوییم خوش‌شانس‌ها چه ویژگی‌هایی دارند و چطور می‌توانید تبدیل به یک آدم خوش‌شانس شوید؟ با ما همراه باشید.
خوش شانس بودن در زندگی بیش از آنکه یک صفت یا یک امر تصادفی باشد، یک مهارت است که می‌توان آن را در خودمان ایجاد و تقویت کنیم. خوش شانسی آن چیزی است که در فکر ما می‌گذرد و در تصمیمات و رفتار‌های ما تاثیر مستقیم و غیرمستقیم دارد. واقعیت این است که امروزه پژوهش‌های متعدد، تاییدکننده‌ی این نظر هستند که خوش شانسی و بدشانسی بیش از آنکه تصور کنیم، تحت تاثیر نگرش‌ها و شیوه‌ی تفکر ما دارد. به گفته ریچارد وایزمن انسان‎ها خودشان خوش ‎شانسی یا بداقبالی‎ خود را رقم می‎زنند. شانس یک قابلیت جادویی یا حاصل یک تصادف نیست و کاملا تحت تأثیر نحوه تفکر و رفتار ماست.

برای خوش‌شانس بودن چه‌کار باید انجام داد؟

۱. نترسید

اگر واقعا می‌خواهید در زندگی تان خوش شانس باشید، بهتر است به سمت شجاعت و جرأت بیشتر قدم بردارید و فقط بر روی انجام دادن کار‌ها تمرکز کنید. وقتی به جای اینکه به بیرون برویم و ریسک کنیم درخانه می‌نشینیم و جستجو می‌کنیم، هیچ شانسی سراغ ما نخواهد آمد. به قول معروف، شانس همیشه آدم شجاع را دوست دارد. پس زمان آن رسیده تا عزم خود را جزم کنید و ماجراجورتر شوید.

 

 
 

 


۲. شناسایی و استفاده از فرصت‎های تازه

آن‎هایی که خودشان را خوش ‎شانس می‎دانند، این توانایی را دارند که به موقع فرصت‎ها را به چنگ آورند و از آن‎ها استفاده کنند. این افراد از هر راه جدیدی که جلوی پایشان باز می‏ شود استقبال می‎کنند و در آن مسیر قدم برمی‎دارند. افراد خوش‌شانس، آدم‌های راحت‌تر و بازتری هستند، در نتیجه آنچه را در اطراف شان وجود دارد را می‌بینند و نه فقط آنچه را در جستجوی آن‌ها هستند!

۳. خوش شانس شدن با گوش دادن به بصیرت خود

گوش دادن به افکار و احساسات میتواند خوش شانس بودن در زندگی را زیاد کند. افراد خوش‌شانس با گوش دادن به افکار و احساسات خود، به‌عبارت‌دیگر به بصیرت خود تصمیم‌گیری می‏کنند. او همچنین اشاره می‌کند که افراد خوش‌شانس به درک بصیرت خود، از طریق فعالیت‌هایی مانند مدیتیشن، تلاش می‌کنند. بصیرت خود را افزایش دهید که یکی از راه‌هایی است که می‌توانید شانس خود را افزایش دهید.

۴. تمیز باشید

هیچ چیز مانند یک خانه‌ی مرتب و منظم نمی‌تواند باعث شود تا حس بهتری داشته باشیم. وقتی خانه‌ی ما منظم است، می‌توانیم همه چیز را راحت‌تر پیدا کنیم. دی وی دی‌های گم شده پیدا خواهند شد، رسید‌هایی که لازم داشتید تا پیدایشان کنید، ناگهان ظاهر خواهند شد. تمیزکردن و مرتب کردن خانه، به منزله‌ی منظم کردن همه‌ی زندگی شما است. یک میز کار به هم ریخته منجر به یک ذهن به هم ریخته نیز می‌شود. این یعنی استرس داشتن و کمبود کارایی. خانه‌ی خود را مرتب کنید تا به همراه آن شادی زیادی هم برای شما به وجود بیاید.

۵. پس‌انداز کنید

می‌توانید بر اساس این اصل به دنبال شانس بروید که باران را با سیل و بدبختی را با بدبختی‌های بزرگتر پیش بینی کنید و آینده نگر باشید. به استثنای آسیب‌های جسمی و روحی، یکی از بدترین چیز‌هایی که می‌تواند برای مان پیش بیاید مشکلات مالی است.

شانس بد سه برابر وارد می‌شود و وقتی دچار مشکلات مالی شوید به نظر می‌رسد که مشکلات مالی خیلی زیادی دارید. قبض‌ها باید پرداخت شده، وام‌ها باید دوباره تسویه شوند و این مشکلات طوری به نظر می‌آیند که شما از پیدا کردن هر پولی نا امید می‌شوید. اما اگر قدری پس انداز کنید، وقتی وسط مواقع بحرانی به عقب برگردید و پشت سر خود پول ببینید احساس خوش شانس بودن زیادی خواهید کرد.

 

 
 

 


۶. خودتان را در مسیر شانس بگذارید

شانس‌های غیرمنتظره به آدم‌هایی که نسبت به زندگی بی‌خیال‌تر هستند لبخند می‌زند. اینطور آدم‌ها اهداف بلندمدتی برای خود تعیین کرده‌اند، اما زیاد نگران جزئیات نیستند. مثلا، به جای آنکه بخواهند بهترین جراح قلب کشور باشند، به خودشان قول می‌دهند دکتر شوند و جان آدم‌ها را نجات دهند. آن‌ها مقصد نهایی را تعیین می‌کنند و می‌دانند که راه‌های زیاد و متفاوتی برای رسیدن به آن مقصد وجود دارد. این مستلزم استقبال از تغییرات ناگهانی زندگی و همینطور انعطاف‌پذیری شناختی و رفتاری است.

۷. یافتن فرصت در درون مشکلات

اتفاقات بد برای آن‌ها هم رخ می‌دهد. چند راه برای خوش‌شانس بودن وجود دارد. مفیدترین و معمول‌ترین راه، یافتن فرصت در درون مشکلات است. همیشه در دل مشکلات، معجزه‌ای وجود دارد. همه شانس‌های بزرگ در حل مشکلات بزرگ نهفته هستند. به نظر می‌رسد که تشخیص مشکلات و نیاز‌های اساسی و تبدیل آن‌ها به یک فرصت بهترین تعریف برای شانس باشد.

۸. پیروی از حس ششم (اعتماد به حس درونی)

پیروی از حس ششم از جمله راه‎های اصلی برای به چنگ آوردن فرصت‎های تازه است؛ کاری که خوش‏ شانس‎ها از انجامش ابایی ندارند. اگر چیزی به نظرشان خوب بیاید، با اعتماد به حس درونی خود جلو می‏ روند. اما بدشانس ‏ها به شکل ذاتی بیش از حد به یک موضوع فکر و آن را تجریه و تحلیل می‏ کنند؛ چیزی که در نهایت به ضررشان تمام می‎شود.

۹. افراد شاد اطراف خود را بهتر می‌بینند

به طور خاص، اضطراب باعث محدود شدن دیدگاه انسان می‌شود. وقتی فرد روی یک خطر بالقوه متمرکز می‌شود، اطلاعات جانبی بسیار، اما بالقوه مفیدی را از دست می‌دهد. در یک آزمایش به تعدادی از افراد گفته شد که در ازای نگاه کردن دقیق به نقطه‌ای روی صفحه‌ی کامپیوتر به آن‌ها جایزه داده می‌شود. سپس نقطه‌های دیگری هم در زمان‌های تصادفی در کناره‌های صفحه پیدا شدند، اما شرکت‌کنندگان آن‌ها را ندیدند. هرچه با تمرکز بیشتر نگاه کنید محدودتر می‌بینید.

۱۰. درجا نزنید

اگر تمام وقت خود را صرف ناراحتی برای فرصت‌های از دست داده یا نگرانی درمورد آینده‌ی خود کنید، فرصت‌های زمان حال و همچنین خوش شانسی را از دست خواهید داد. پس باید از فکر کردن درمورد گذشته دست بکشید و تمرکز خود را بر روی زمان حال بگذارید. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید زندگی خود را عوض کنید، همین امروز تصمیم بگیرید و فرصت‌هایی را که می‌توانند زندگی شما را برای همیشه تغییر دهند به چنگ آورید.

۱۱. با دیگران در ارتباط باشید

بهترین موقعیت‌ها و شانس‌ها از طریق دیگران به شخص روی می‌آورند. شانس خوب تقریبا هرگز در تنهایی به سراغ ما نمی‌آید. مطمئنا تعداد زیادی از مردم مقدار قابل‌توجهی پول را در خیابان یا در باغچه حیاط‌شان پیدا نمی‌کنند یا در قرعه‌کشی‌ها برنده نمی‌شوند. در عوض، شانس اغلب در قالب فرصت به افراد روی می‌آورد. اغلب یک ایده مناسب که منجر به یک شانس خوب می‌شود، به خاطر ناراضی بودن دیگران از شرایط، در ذهن شما شکل می‌گیرد.

۱۲. گوش به زنگِ موفقیت

از آنجایی که آدم‎های خوش ‎شانس خوش‎بین هم هستند، انتظار دارند در همه کار‌ها موفق شوند. این دسته از افراد انتظار دارند همه کارهایشان نتیجه بدهد و این طرز فکر باعث می‎شود پیش‎بینی‎شان درست از آب درآید. این رویکرد البته همیشه هم جواب نمی‎دهد، اما داشتن تفکر مثبت به آن‏ها این قدرت را می‌دهد که حتی در شرایط سخت هم ناامید نشوند. این ویژگی آن‏ها علاوه بر این باعث می‎شود برای دیگران جذاب باشند. در آدم‎های بد شانس اما، این بدبینی است که کنترل را در دست می‏ گیرد. آدم‎ها معمولا از آن‎ها دوری می‏ کنند، چون بیشتر مواقع دلمرده و غمگین هستند.

۱۳. جادوی زندگی را باور کنید

درست است، شاید چیزی به اسم نیروی ماورائی وجود نداشته باشد، اما شما با رؤیا پردازی می‌توانید به شانس خود نزدیکتر شوید. پس رؤیا‌های خود را فراموش نکنید.

شما هم می‌‎خواهید خوش‎‌شانس باشید؟
خوش‎بختانه هنوز هم امید هست. ریچارد وایزمن می‌گوید با به‌‎کارگیری چند تکنیک مشخص هر کس می‌تواند مثل افراد خوش‎‌شانس فکر و رفتار کند. یکی از این راهکارها، داشتن یک «دفترچه شانس» برای ثبت اتفاقات مثبت روزانه است: هر بار که خوش‌‎شانسی می‌‎آورید یا اتفاق مثبتی برایتان می‌افتد، هر چقدر هم کوچک به نظر بیاید، آن را یادداشت کنید.
این کار به کاهش انرژی‎‌های منفی و توجه‎ به جنبه‌های مثبت زندگی کمک می‌کند. شکی نیست که گاهی اوقات اتفاقاتی برایمان می‌افتد که خارج از کنترل ماست، اما داشتن یک «دفترچه شانس» کمک می‎کند انعطاف‌‎پذیرتر باشیم.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    925 بازدید

    0 نظر

    درج: 15 فروردین 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir