5 حقیقت که موجب کوتاهی عمر می شود!

0
5 حقیقت که موجب کوتاهی عمر می شود!
همیشه ما سعی می کنیم که سلامت خود را حفظ کنیم تا عمری طولانی داشته باشیم اما در کنار رعایت این کار ها باید بدانیم که چه چیزهایی هم باعث کوتاه شدن عمر می شوند. در ادامه به 5 واقعیت که موجب کوتاهی عمر می شود اشاره شده است :

1. شوخ طبع نبودن

به نقل از سایت «Prevention» این گفته که «خندیدن بهترین دارو است»، واقعیت دارد. نتیجه بررسی ها روی ۵۴هزار داوطلب که گروهی از محققان نروژی انجام داده اند نشان می دهد، افراد شوخ طبع نسبت به دیگران عمر طولانی تری دارند.
اگر در زندگی شاد و شوخ طبع نباشید، از فواید آن مانند کاهش استرس، بهبود سیستم ایمنی و افزایش جریان خون که می تواند طول عمر را افزایش دهد، محروم می مانید.

2. پرواز دائمی با هواپیما

اگر چه ثابت شده است مسافرت تفریحی استرس را از بین می برد اما روش مسافرت هم در افزایش یا کاهش طول عمر موثر است. محققان ثابت کرده اند که کارمندان صنعت پرواز نسبت به دیگران بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند. آنان می گویند با رسیدن ارتفاع هواپیما به ۳۹ هزار فوت به دلیل تابش اشعه های کیهانی، افراد ۶۲ بار بیشتر در معرض اشعه قرار می گیرند. به مرور زمان این اشعه کیهانی می تواند به طور جدی روی سلامت تاثیر بگذارد.

3. همکاران بداخلاق

نتایج بررسی ها نشان می دهد، همکاران می توانند تاثیر چشمگیری روی سلامت افراد بگذارند. همکاران حمایت کننده و صمیمی باعث کاهش میزان استرس، کلسترول و فشار خون می شوند. در حالی که عملکرد همکاران جنجالی و بدخلق، تاثیر عکس دارد. استرس ناشی از این امر احتمال خطر مرگ را افزایش می دهد. این تاثیر منفی در سنین ۳۸ تا ۴۳ سال آشکارتر است.

4. بازنشستگی

به طور معمول زمان بازنشستگی زمان پایان استرس هاست اما متاسفانه این زمان استراحت می تواند باعث کوتاهی طول عمر فرد شود. نتایج بررسی گروهی از محققان آمریکایی نشان می دهد، افرادی که در ۵۵ سالگی بازنشسته  می شوند نسبت به افرادی که در ۶۵ سالگی بازنشسته شده اند، طول عمر کوتاه تری دارند. در این دوران، بدن فعالیت روزانه کمتری دارد و به مرور زمان ناسالم تر می شود.

5. خواب زیاد

۸ ساعت خواب برای سلامت لازم است اما بیشتر از آن تاثیر منفی بر سلامت بدن دارد.نتایج بررسی ها نشان می دهد در افرادی که شبی بیش از ۹ ساعت می خوابند، احتمال افزایش بیماری قلبی و مرگ و میر وجود دارد. خواب زیاد علاوه بر ایجاد بیماری قلبی،چاقی مفرط، دیابت، سردرد و افسردگی را نیز به همراه دارد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    532 بازدید

    0 نظر

    درج: 12 مرداد 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir