صبح ها چجوری درس بخونم؟

0
صبح ها چجوری درس بخونم؟
بهترین روش برای بیدار شدن صبح ها برای درس خواندن این است که شما برای خود انگیزه ایجاد کنید ،انگیزه ای با هدف عالی مانند درس خواندن ،مثل نمازخواندن،مثل کوهنوردی و...میتواند برای شما شوقی ایجاد کند که به خاطر آن صبح ها با اشتیاق از خواب برخیزید و به دنبال هدف خود از رختخواب بیرون بیایید و شروع کنید.بیدار شدن صبح زود به ما کمک میکند به خود بیشتر اهمیت بدهیم یا بهتر بگویم بیشتر به خودمان برسیم.یکی از بهترین روش ها این است که از خواب که برخاستید کمی نرمش کنید ویک صبحانه مقوی میل کنید.
 
خوب بخوابید
شب ها سرتایم وخوب بخوابید تا صبح با انرژی و توان بیشتری بتونید به کارهاتون برسید و با انگیزه بیشتری از خواب بیدار بشید ، از روش هایی که که میتوانید شب ها سر تایم بخوابید و صبح ها از خواب راحت بیدار شوید این است که  مصرف کافئین خودرا محدود کنید و به یک یا دولیوان آن را کاهش بدهید،از وسایلی مثل تلویزیو ،موبایل و تبلت که نور زیادی دارن و نمیزارن شما ارحت به خواب فرو برید هنگام خواب آنها را خاموش کنیدو اگر مخواهید قبل از خواب کار مفیدی انجام بدهید میتوانید یک کتاب یا مقاله علمی پیرامون تخصص خود مطالعه کنید.

در جای مناسبی بخوابید
بهتر است شرایط اتاق خوابتان را عوض کنید.یعنی چه؟ به شما یاد میدهیم،از ویژگی های یک اتاق خواب خوب در شب  داشتن نور کم هست ، اگر نور اتاق خوابتان خیلی زیاد است بهتر است تجدید نظری در انتخاب روشنایی اتاق خود داشته باشید.
سرو صدا را تاحد امکان کم کنید،پنجره را ببندید،صداهای مزاحم را قطع کنید تا با آرامش بیشتری به خواب فرو بروید.
 
 ورزش کنید
ورزش بهترین انگیزه ای است که میتوانید به خاطر اون صبح ها از خواب بیدار بشید و بهتر است این را بدانید اکثر افراد موفق صبح ها قبل از خواب ورزش می کنند.ورزش هایی مثل یوگا و مدیتیشن باعث می شوند باآرامش ذهنی و روانی بیشتری بتوانید به 
 فعالیتهای روزانه خود برسید و اگر این فعالیت کار مهمی مثل درس خواندن باشد کمک شایان و به سزایی در آرامش شما در هنگام  درس خواندن میکند.ورزش کردن به بهبود گردش خون کمک زیادی میکند و این باعث میشود کارایی مغز شما افزایش دهد و در نتجه کارایی مغز شما بیشتر میشود.

تغذیه عالی داشته باشید
خوب دوستان یک چیزی رو فراموش نکنید که اگر دانشجو هستید ، تحصیل و درس خواندن جزئی از زندگی شماست. برای ایجاد بهترین زمان برای مطالعه ، صبر و تمرین لازم است. صبح ها برای بعضی افراد بهتر است برای مطالعه ، در حالی که برای بعضی دیگر ، وقت شب یا شب می تواند تمرکز بیشتری بر روی مطالعه داشته باشد.
 طبق علم "زمان بندی خوب" - که به آن chronobiology2 نیز گفته می شود - عملکرد اوج در DNA ما سخت گیر می شود. ساعت بیولوژیکی ما ، که ساعتی درونی است که از زمان جوانی در مغز ما جاسازی شده است ، در واقع به ما کمک می کند تا تصمیم بگیریم چه زمانی مناسب برای مطالعه است. اگرچه اکتشافات جدید ثابت می کند که زمان بندی ممکن است همه چیز نباشد ، اما اگر می خواهید به طور مداوم در بهترین حالت خود باشید و عملکرد خود را به بهترین نحو انجام دهید.

 همانطور که گفته شد ، علم نشان داده است که یادگیری بین 10 صبح تا 2 بعدازظهر و 4 بعد از ظهر تا 10 شب که مغز در یک حالت اکتسابی قرار دارد ، بهتر است. از طرف دیگر ، کمترین زمان یادگیری موثر بین ساعت  4 صبح تا 7 صبح است. ندارد ، بیایید نگاهی به مزایای مطالعه صبح در مقایسه با سایر اوقات روز بیندازیم.
اگر دانشجو هستید ، تحصیل جزئی از زندگی شماست. برای ایجاد بهترین زمان برای مطالعه ، صبر و تمرین لازم است. صبح برای بعضی افراد بهتر است 1 برای مطالعه ، در حالی که برای بعضی دیگر ، وقت شب یا شب می تواند تمرکز بیشتری بر روی مطالعه داشته باشد.
 اکثریت مردم فکر می کنند که صبح بهترین زمان برای مطالعه است ، زیرا مغز ما بعد از خواب و نوش جان کردن صبحانه تازه و شاداب ، صبح بهترین حالت را دارد. نور طبیعی موجود برای چشم شما نیز مفید است و شما را هوشیار نگه می دارد. این دوره برای افتتاح یک کتاب درسی برای یادگیری نظریه جدید ، یا فقط مرور یادداشت های سخنران روز گذشته خود بسیار مناسب است زیرا صبح ها به طور کلی به شما توانایی یادآوری بیشتری می دهند.

 بعد از ظهر درس خواندن
 بعد از ظهر ، مغز دانش آموزان در ادغام اطلاعات جدید با آنچه که از قبل می دانند مهارت دارد. در این زمان از روز ، دانش آموزان قادر به ایجاد ارتباط و معنادار کردن اطلاعاتی هستند که آموخته اند.
 صبح ها و بعد از ظهرها برای مطالعه بهتر است زیرا اگر در میانه راه درس خود به جایی برخورد کردید که برایتان گنگ بود ، همیشه می توانید با هم سن و سالان یا معلمان خود تماس بگیرید تا به سرعت شفاف سازی کنید ، زیرا در این زمان فعالیت افراد بیشتر است و یا حتی میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به کتابخانه مراجعه کنید.

 درس خواندن در شب 
 برخی از دانش آموزان انرژی بیشتری در اواخر روز دارند. از این رو ، وقت شب یا شب، زمان موثرتری برای مطالعه و مطالعه آنها است. در این زمان همچنین بهبود تمرکز و خلاقیت شما بیشتر است زیرا در این زمان حواس پرتی کمتری وجود دارد،و یا همه افراد در رختخواب هستند، در این زمان قطعاً آرامش و سکوت بیشتری وجود دارد. همچنین گفته می شود که خوابیدن بعد از مطالعه باعث جمع شدن اطلاعات و بهبود یادآوری می شود. با این وجود یک نکته قابل ذکر است ، اطمینان حاصل کنید که به طور متوسط 8 تا 9 ساعت در شب می خوابید.
 جالب توجه است ، برخی تحقیقات نشان داده است که مطالعه در خسته ترین زمان شما می تواند به مغز شما کمک کند تا مهارت های جدید و بیشتری مانند صحبت کردن به یک زبان خارجی را حفظ کند. ظاهراً این حتی یک اسم دارد و این به این معنی است که مطالعه قبل از خواب می تواند به مغز شما کمک کند که حتی در خواب چیزهای جدیدی یاد بگیرد.
 
 چگونه بهترین زمان خود را برای مطالعه پیدا کنیم؟
 با این اوصاف ، زمان بندی های مختلف برای دانشجویان مختلف کارساز است و اگر عوامل زیر را در نظر بگیرید می توانید بهترین زمان روز خود را برای مطالعه پیدا کنید.
 اولاً ، چه زمانی بیشتر هوشیار هستید؟ به آن فکر کنید ، اما به نظر می رسد کیفیت های مختلف خاطرات و هوشیاری در ساعات مختلف روز برای افراد مختلف بهتر است. به عنوان مثال ، شما می توانید یک حافظه بصری بهتر در صبح داشته باشید ، اما توانایی تفکر انتقادی شما در بعد از ظهر به اوج خود می رسد. ثانیا ، اگر زمان بهینه شما مستعد حواس پرتی است ، مانند زمان شام ، که ممکن است برنامه شما را مختل کند ، بهتر است زمان دیگری پیدا کنید. در آخر ، مطمئن شوید که زمانی را انتخاب کرده اید که می توانید به طور مداوم به آن پایبند باشید ، حداقل برای چند روز در هفته زیرا ثبات به شما کمک می کند تا روزانه مطالعه کنید و کیفیت زمان مطالعه را بهبود می بخشد.
درست مانند هر دانش آموز سبک یادگیری منحصر به فرد ، دانش آموزان مختلف نیز ممکن است در ساعات مختلف روز بهتر یاد بگیرند. اما اگر هر روز در یک ساعت مطالعه کنید ، ذهن و بدن خود را به تدریج و به زودی مشروط می کنید ، برای مطالعه در بهترین چارچوب ذهنی خود خواهید بود. وقتی دانستید که چه چیزی برای خودتان بهتر است ، می توانید روند روتین خود را به طور موثرتر و کارآمدتری شروع کنید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    957 بازدید

    0 نظر

    درج: 18 آذر 1400

    توسط: u-120852
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir