نسخه جدید تلگرام منتشر شد

0
خوشبختانه تلگرام همچنان روند رو به رشد و انتشار آپدیت‌های منظم را به عنوان یکی از تحسین برانگیز‌ترین خصوصیات حفظ کرده است. نسخه‌ی جدید تلگرام با شماره‌ی ۳.۱۰ ساعاتی پیش به طور رسمی منتشر شد و هم اکنون می‌توانید با بروز کردن تلگرام خود از امکانات جدیدی که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت استفاده کنید.
 
ویدیوپلیر داخلی (Android)

سرانجام بعد از مدت‌ها یکی از ویژگی‌های مهمی که مد نظر بسیاری از کاربران اندروید بود به تلگرام اضافه شد. پیش از این زمانی که قصد پخش فایل‌های ویدیویی را داشتید باید آن را در یک پلیر جداگانه که روی گوشی نصب بود اجرا می‌کردید که حتی می‌توان گفت همین موضوع باعث بخشی از محبوبیت فایل‌های گیف بود چراکه برای مشاهده‌ی آن‌ها نیازی به خارج شدن از برنامه نبود و به طور سریع‌تری قادر به تماشای آن بودید. حال به لطف آپدیت جدید تلگرام پلیر ویدیویی داخلی به تلگرام اضافه شده است و از این پس با لمس ویدیوها، در داخل تلگرام شاهد تصویر فول اسکرین ویدیو خواهید بود. البته موضوعی که کمی عجیب بود پایین بودن کیفیت پخش در این ویدیوپلیر داخلی بود به این معنا که اگر یک ویدیوی یکسان را در هر دو پلیر داخلی و جانبی پخش کنید شاهد کیفیت بالاتری در پلیر جانبی خواهید بود. البته این تفاوت چندان چشمگیر نیست و احتمالا در آینده‌ی نزدیک این مشکل رفع خواهد شد. این امکان در حال حاضر تنها برای اندروید ۴.۱ و بالاتر قابل دسترس خواهد بود.

امکان بزرگنمایی فایل‌های گیف

دومین امکان جدید و مهمی که در بروزرسانی جدید تلگرام شاهد بودیم امکان بزرگ نمایی فایل‌های متحرک گیف است. پیش از این زمانی که یک فایل گیف را دریافت می‌کردید ناچار به تماشای آن در همان سایز کوچک بودید و برای مشاهده‌ی سایز بزرگ و تمام صفحه‌ی آن ابتدا باید تصویر را ذخیره و سپس از گالری گوشی آن را مشاهده می‌کردید. اما در بروزرسانی جدید تلگرام این مشکل مهم نیز برطرف شده است و کافی است تا بعد از بارگذار شدن فایل گیف مورد نظر، آن را لمس کنید تا پخش آن را به صورت فول اسکرین مشاهده کنید.
 
Draft شدن پیام‌های ارسال نشده
 

 

 

مورد بعدی که به تلگرام اضافه شده است یک ویژگی جدید و خلاقانه نیست و در واقع نبودن آن تا به امروز نکته‌ی عجیب‌تری بود تا اضافه شدن آن در نسخه‌ی ۳.۱۰ تلگرام. تا پیش از این اگر هنگام نوشتن یک پیام و قبل از ارسال آن از محیط یک گفتگو خارج می‌شدیم هیچ نشانه‌ای در لیست چت‌ها دیده نمی‌شد اما از این پس اگر پیامی را نصفه و نیمه رها کنید و قبل از ارسال پیام از محیط گفتگو خارج شوید گزینه‌ی قرمز رنگ Draft را در کنار چت مورد نظر مشاهده خواهید کرد تا در جریان گفتگوهایی که دارای پیام ارسال نشده هستند قرار بگیرید. نکته‌ی مثبت این ویژگی همگام‌سازی آن با تمام نسخه‌های تلگرام است به طوری که اگر در گوشی موبایل پیامی را به صورت ارسال نشده رها کنید، در نسخه‌ی دسکتاپ این اپلیکیشن نیز پیام ذخیره شده را مشاهده خواهید کرد و به نقل از تلگرام از این پس می‌توانید پیام خود را در گوشی موبایل بنویسید و ادامه‌ی آن را در رایانه به اتمام برسانید.
 
 شمارنده پیام‌های خوانده نشده
 

 
تاکنون اگر مشغول خواندن پیام‌های قدیمی یک شخص، پیام جدیدی از او دریافت می‌کردید با یک آیکون "فلش رو به پایین" مواجه می‌شدید که با لمس آن می‌توانستید در کسری از ثانیه به جدیدترین پیام ارسالی منتقل شوید. از این پس تعداد پیام‌های جدیدی که شخص مقابل برای شما ارسال کرده باشد نیز به صورت یک عدد کوچک کنار این آیکون نمایش داده می‌شود.
 
تصویر در تصویر (iOS)
 

 
یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب و تحسین برانگیزی نیز که در این بروزرسانی شاهد بودیم امکان نمایش شناور فایل‌های ویدیویی یوتیوب و Vimeo است. کاربران iOS از این پس می‌توانند بعد از پخش ویدیو از این دو سرویس، آن را به حالت شناور تبدیل کرده و همزمان با مشاهده‌ی ویدیو در یک پنجره‌ی کوچک در گوشه‌ی صفحه‌نمایش، به کار با تلگرام نیز ادامه بدهند. این ویژگی در iPad‌ها جالب‌تر نیز می‌شود و حتی در صورت خارج شدن از تلگرام، همچنان قادر به مشاهده‌ی این ویدیوی شناور خواهید بود. به نقل از تیم تلگرام این ویژگی در نسخه‌ی بعدی برنامه برای تمام ویدیوها قابل استفاده خواهد بود.
 
پروفایل گروه‌ها

پیش از این هنگام استفاده از گروه‌ها تنها آخرین عکس پروفایل گروه قابل مشاهده بود و در صورت تغییر، عکس قبلی به طور کامل از بین می‌رفت. با بروزرسانی تلگرام خود به نسخه‌ی ۳.۱۰ از این پس پروفایل گروه‌ها نیز مانند پروفایل‌های شخصی قادر به نگهداری و نمایش تصاویر قبلی خواهند بود.

نسخه دسکتاپ

نسخه‌ی دسکتاپ تلگرام نیز همزمان آپدیت شده و در آن علاوه بر اضافه شدن امکان Draft شدن پیام‌ها و مشاهده‌ی تعداد پیام‌های جدید در کنار آیکون فلش به پایین، شاهد طراحی دوباره و زیبا‌تر صفحه‌ی پروفایل افراد و همچنین آبی شدن شمارنده‌ی پیام‌های خوانده نشده بودیم.
کاربران اندرویدی در صورتی که نسخه‌ی پلی‌استور هنوز به نسخه‌ی 3.10 آپدیت نشده است می‌توانند از این لینک اقدام به دانلود این بروزرسانی کنید.
 
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,461 بازدید

    0 نظر

    درج: 27 خرداد 1395

    توسط: jadda
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir