ثبت پتنت کتاب با قابلیت واقعیت افزوده توسط گوگل

+1
گوگل می‌‌خواهد تجربه‌ی تازه‌ای از قصه‌گویی و کتاب‌‌خوانی را فراهم کند که با واقعیت افزوده (Augmented Reality) همراه است.

مدتی پیش، در سال 2011 امکان واقعیت افزوده برای نینتندو 3DS فراهم شده بود که برای بازی‌های کارتی بود. با وجود این قابلیت افزوده کاربر می‌توانست تصویرهای مجازی را ببیند که از دل کارت‌های بازی بیرون می‌‌آیند.

حالا گوگل چند پتنت را در دفتر رسمی ثبت آمریکا و اداره‌ی مارک‌های تجاری این کشور به ثبت رسانده که درباره‌ی طرح کلی یک دستگاه قصه‌گو با قابلیت واقعیت افزوده است.

ایدهی این طرح بر اساس کتاب‌هایی موسوم به پاپ‌آپ (Popup Book) است که محبوبیت زیادی دارند. کتاب‌های پاپ‌آپ گونه‌ای از کتاب‌ها هستند که طراحی صفحهات آن‌ها مثل کتاب‌های معمولی نیست. داخل صفحه‌های مختلف این کتاب بر اساس محتوای داستان، تصویرهایی تعبیه شده که حین ورق‌زدن توسط کاربر، به حالت برجسته و ایستاده قرار می‌گیرند.
اولین پتنتی که گوگل در این خصوص ثبت کرد، درباره‌ی یک کتاب تعاملی (Interactive Book) است. در طرح این پتنت چنین عنوان شده که این دستگاه از حسگرهای حساس به فشار و حرکت بهره می‌برد. این حسگرها داخل صفحات فیزیکی کتاب تعبیه می‌شوند. مورد ثبت شده‌ی بعدی در مورد لنز کوچکی است که تصویرهایی را روی صفحه‌های کتاب می‌اندازد. این تصویرهای و نحوه‌ی انعکاس‌شان روی صفحه بر اساس دستوری که کاربر با فشار دادن وارد می‌کند یا کاری که روی صفحه‌های کتاب انجام می‌دهد، انتخاب می‌شود. ضمنا این دستگاه به اسپیکر هم مجهز است تا تجربه‌ی کامل‌تر و لذت‌بخش‌تری را در اختیار کاربر قرار بدهد.
ثبت پتنت کتاب با قابلیت واقعیت افزوده توسط گوگل
 
پتنت دیگری که ثبت شده، در مورد یک تبلت است. این تبلت به کتاب افزوده می‌شود و مثل یک صفحه‌ی عمودی روی برگ‌های خوابیده‌ی کتاب قرار می‌گیرد. این امکان افزوده، محتواهای بیش‌تری از موضوع کتاب را به تصویر می‌کشد.
 
ثبت پتنت کتاب با قابلیت واقعیت افزوده توسط گوگل
 
البته باید در خاطر داشته باشیم که ثبت هر پتنتی لزوما به این معنی نیست که آن محصول قطعا به مرحله‌ی تولید می‌رسد. در هر حال تجربه‌ی واقعیت مجازی / واقعیت افزوده برای کتاب‌های کودکان ایده‌ی بسیار خوبی است که می‌تواند حسابی جذاب و هیجان‌انگیز باشد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,266 بازدید

    0 نظر

    درج: 16 اسفند 1394

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir