ساخت دستگاه حذف آلاینده‌های صنعتی توسط یک دانش‌آموز

0
«دستگاه حذف آلاینده‌های صنعتی به کمک مواد طبیعی دور ریز » توسط یک دانش‌آموز ساخته شده است.
ملیکا سادات میر کاظمی مود، 13 ساله دانش‌آموز دوره اول مدرسه فرزانگان و عضو پژوهش‌سرای منطقه 10 آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص طراحی و ساخت «دستگاه حذف آلاینده‌های صنعتی با کمک مواد طبیعی دور ریز»، اظهار داشت: در این دستگاه با استفاده از مواد طبیعی شامل چوب، پوست‌های میوه و نانو ذرات، آب‌های آلوده را که شامل رنگ و فلزات سنگین مثل سرب، نیکل و مس است تصفیه می‌کنیم.
وی ادامه داد: این دستگاه قسمتی مثل یک میکسر دارد که مواد طبیعی را با آب‌های آلوده به مدت نیم ساعت مخلوط می‌کنیم و پس از آن اگر آب رنگ‌دار باشد مشاهده می‌کنیم که آب کمرنگ‌تر شده است و قطره قطره به مدت دو ساعت درون فیلترها ریخته می‌شود که این فیلترها از همین مواد طبیعی درست شده‌اند و در پایین دستگاه آب کاملا تصفیه شده به دست می‌آید.

کسب مدال طلا مسابقات جهانی کره جنوبی توسط ملیکا سادات میر کاظمی میرکاظمی افزود: اگر آب با رنگ باشد برای مصارف کشاورزی و اگر همراه با فلزات سنگین باشد برای ُشرب استفاده می‌شود که این فرآیند تصفیه آب دو ساعت و نیم زمان می‌برد.
این مخترع جوان اضافه کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور طراحی شده است و در جهان نیز کسی نتوانسته تا قبل از بنده با پوست میوه و مواد طبیعی چنین کاری را انجام دهد و در واقع می‌توان گفت که این طرح برای نخستین بار در دنیا به این شکل انجام شده است.
میرکاظمی خاطرنشان کرد: این طرح را در مسابقات زنان مخترع جهان که اردیبهشت ماه سال جاری در کره جنوبی برگزار شد شرکت دادم و در این مسابقات زنانی از همه نقاط جهان با طرح‌ها و اختراعات مختلف شرکت کرده بودند و هزینه‌ای بالغ بر 8.5 میلیون تومان برای ارائه این طرح متقبل شدم؛ البته هیچ سازمانی در این خصوص به من کمک نکرد ولی توانستم در رشته محیط زیست رتبه نخست را کسب کرده و مدال طلای مسابقات، جایزه اتحادیه اروپا و جایزه سازمان ملل متحد را کسب کنم.

 

این مخترع جوان افزود: ساخت این دستگاه یک سال طول کشیده است و در کشور نیز به ثبت رسیده است و قصد دارم در آینده در جهت کوتاه کردن مدت زمان تصفیه آب از این طریق تلاش کنم؛ چرا که می‌دانیم 1.5 تا 2 میلیارد نفر در جهان از آب پاک استفاده نمی‌کنند و پیش‌بینی شده است تا سال 2025 میلادی 2.5 میلیارد نفر دیگر به این تعداد اضافه شوند و جنگ سال‌های آینده بر سر داشتن آب پاک است.
وی خاطرنشان کرد: امکانات و پشتکار افراد در رشد و پیشرفت آنها خیلی نقش دارد؛ اما در مرحله اول این خود انسان است که می‌تواند تفکرات خلاقانه را در خود پرورش داده و امکانات در مرحله دوم قرار دارد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,638 بازدید

    0 نظر

    درج: 18 تیر 1393

    توسط: pardis
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: عضو سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir