گشت و گذاری در ساختمان جدید گوگل

0

ساختمان جدید گوگل در لندن در سال 2016 افتتاح خواهد شد. این مجموعه مجهز به استخرهای روباز، یک زمین فوتبال داخلی و یک دیوار صخره نوردی است. علاوه بر این از روی بام سبز (roof garden) این ساختمان می‌توانید قطارهایی را که از ایستگاه Kings Cross به سمت دانشگاه کمبریج و یا مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز در حرکت هستند را نظاره کنید! کارمندان گوگل می‌توانند با دوچرخه وارد ساختمان شده و در پارکینگ این ساختمان که مجهز به قفسه‌های قفل‌دار و دوش حمام است مستقر شوند.

 

 

این ساختمان با زیر بنای 93000 متر مربع، در زمینی به مساحت 2.4 هکتار و در فضایی بین ایستگاه‌های قطار Kings Cross و St Pancra احداث خواهد شد. گوگل خبر تاسیس این ساختمان را در ماه ژانویه اعلام نمود. گفته می‌شود که این پروژه یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای تجاری-ملکی بریتانیا به شمار می‌رود. بنا به گزارش رویترز، خرید زمین و ساخت این سازه به همراه هزینه‌های جانبی، حدودا 2.6 میلیارد دلار خرج روی دست گوگل خواهد گذاشت.

 

 

حال سوال اینجاست که چرا گوگل تصمیم به پرداخت چنین هزینه‌ای گرفته است؟ یک دیدگاه بدبینانه می‌تواند به این پاسخ منجر شود: گوگل برای انتقال درآمد چندین میلیارد دلاری خود به آمریکا باید مالیاتی سنگین به دولت این کشور بپردازد و از این‌رو ترجیح داده که بخشی از این درآمد هنگفت را در خارج از کشور سرمایه‌گذاری کند. البته با دیدی آرمان‌گرایانه این گونه می‌توان به این سوال پاسخ داد: ماهیت فعالیت‌های گوگل و شرکت‌هایی از این دست در حال تغییر است.

 

 

سرپرست گروه معماری این مجموعه -«سیمون آلفورد»- معتقد است:

محیط کار باید برای کارمندان جذاب باشد. به همین دلیل بیشتر به طراحی داخلی ساختمان توجه خواهیم کرد.

 

 

اما چرا گوگل مکان احداث این مجموعه را در نزدیکی ایستگاه Kings Cross در نظر گرفته است؟ در پاسخ باید گفت که دانشگاه هنر Central Saint Martins درست در نزدیکی این محل و در سمت دیگر کانال قرار دارد. انستیتوی زیست پزشکی Francis Crick نیز در سال 2015 و در همین ناحیه دایر خواهد شد. از طرفی کتابخانه‌ی British Library -یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌های علمی دنیا- نیز در بالای جاده واقع شده است. همچنین کارمندان گوگل با استفاده از دوربین دوچشمی می‌توانند خبرهای روز را که بر روی ساختمان گاردین به نمایش در می‌آیند، مشاهده کنند! ساختمان مرکزی این روزنامه در طرف دیگر ایستگاه Kings Cross قرار دارد. شکی نیست که تکنولوژی دفاتر کار را کوچک‌تر نموده است. بسیاری از وظایف، دیگر به صورت دستی انجام نمی‌شوند و بیشتر اسناد و پوشه‌ها هم دیجیتالی شده‌اند. اکنون افراد از راه دور نیز قادر به انجام وظیفه خواهند بود. با این حال گوگل فضایی مازاد بر احتیاج را تدارک دیده است. استخرهای شنا، زمین فوتبال و غذای مجانی، با هدف جذب کارکنان و ترغیب آن‌ها به ماندن در محل کارشان در نظر گرفته شده است. در واقع کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری نیز همانند صنایع و شرکت‌های قدیمی، از فضایی عظیم بهره می‌گیرند با این تفاوت که نوع کاربری از این فضا برای این شرکت‌ها متفاوت خواهد بود.

 

 

 

طبق گفته‌ی آقای «آلفورد»:

موضوع اصلی این است که وقتی 3500 هنرجو در این ناحیه حضور دارند، ارتباط کارکنان گوگل با دانشکده‌ی هنرCentral Saint Martins نیز امری محتمل به نظر می‌رسد. مسلما ایجاد ارتباط با ساکنان شهری که مثل شما نیستند و از منظری متفاوت به دنیا نگاه می‌کنند، نیازمند ساز و کار خاصی خواهد بود. در این میان، تاثیر دادن نگرش این افراد در قالب طراحی این سازه وحتی امکانات آن، راهکاری است که توسط گوگل و تحت عنوان «برخورد سازنده» دنبال می‌شود.

علاوه بر این دانشکده، ساختمان اداری گوگل با مراکز بزرگ‌تری هم در تعامل خواهد بود. کارکنان گوگل می‌توانند از ایستگاه Kings Cross مستقیما راهی دانشگاه کمریج شوند و یا از شرکت «آرم» -کمپانی‌ مطرح انگلیسی فعال در بخش سخت‌افزار- و یا مرکز تحقیقات مایکروسافت بازدید کنند. در سمت دیگر ساختمان مرکزی گوگل، ایستگاه St Pancras قرار دارد. در این ایستگاه نیز به لطف وجود قطارهای سریع‌السیر، سفر به شهرهایی مثل بروکسل –مکانی مناسب برای اعمال نفوذ گوگل در اتحادیه اروپا- و پاریس، آن هم در کمتر از دو ساعت امکان‌پذیر شده است. طبق اظهارات آقای «آلفورد» این ساختمان ذاتی انعطاف‌پذیر خواهد داشت:

ما در ارتباط با فضاهایی مثل سالن تئاتر و تجهیزات صحنه نیز با گوگل مذاکراتی داشته‌ایم. تجهیزات سالن تئاتر شامل اتاقک‌های ملاقات، مبلمان بوده و هر آنچه که برای یک شب خاطره انگیز مناسب باشد را در بر می‌گیرد. در واقع هدف ما ارائه‌ی محیطی پویا با کاربری متفاوت و در نتیجه جذب افراد خواهد بود.این سازه‌های عظیم گوگل، گنجایش 4500 کارمند را خواهند داشت. این رقم دو برابر تعداد کل پرسنلی است که هم اکنون در شعبه‌ی لندن این شرکت مشغول بکار هستند. ساختمان اداری گوگل در سال 2016 به بهره‌برداری می‌رسد. تا آن زمان، کارمندان ساکن لندن، در دوشعبه‌ی مختلف گوگل در این شهر به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,203 بازدید

    0 نظر

    درج: 1 دی 1392

    توسط: Soltani
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir