سایت جدید پذیرش دانشجو بدون کنکور طراحی شد

0
سایت جدید پذیرش دانشجو بدون کنکور طراحی شد

دو عضو شورای سنجش و پذیرش دانشجو می گویند: سامانه ای جدید برای پذیرش داوطلبان بر اساس سابقه تحصیلی در دانشگاه ها و سازمان سنجش آموزش کشور طراحی می شود.

 ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری سال 98 دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور از بهمن ماه امسال در سامانه سازمان سنجش آغاز می شود.

پیش از شروع این فرایند، سازمان سنجش آموزش کشور با تصمیم گیری شورای سنجش و پذیرش دانشجو، اسامی 85 درصد رشته هایی را اعلام می کند که از این به بعد بدون کنکور و با سابقه تحصیلی به پذیرش دانشجو می پردازند.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشورو جواد ساداتی نژاد عضو شورای سنجش و پذیرش دانشجو روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا در باره این سامانه توضیح دادند.

طراحی سامانه ای برای پذیرش بدون آزمون

در این زمینه خدایی گفت که این سازمان و دانشگاه ها برای ساز و کار جدید پذیرش دانشجو بر اساس سابقه تحصیلی، سامانه ای طراحی می کنند که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: جلسات شورای سنجش و پذیرش دانشجو به صورت منظم برای پیگیری این امر در حال برگزاری است و داوطلبان باید در سامانه ای مدارک خود را برای بررسی بارگذاری کنند.

پذیرش بدون آزمون با نظارت وزارت علوم

در همین زمینه جواد ساداتی نژاد عضو شورای سنجش و پذیرش دانشجو به خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، گفت: 85 درصد رشته محل های کنکور سال قبل، شرایطی را دارند که متقاضیان می توانند با مراجعه به دانشگاه ها پذیرش این رشته ها را دریافت کنند.

وی افزود: با بارگذاری مدارک داوطلبان در سامانه ای که به این منظور طراحی خواهد شد، بخش زیادی از استرس کنکور کاهش می یابد و رقابت تنها برای 15 درصد رشته ها در فرایند کنکور ادامه دارد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار امیدواری کرد که سوابق تحصیلی در هر سه مقطع دوران مدرسه توسط آموزش و پرورش به طور کامل تامین شود تا در رشته های پرطرفدار هم این فرایند عملیاتی شود و به عبارتی داوطلبان بدون شرکت در کنکور به تحصیل ادامه دهند.

ساداتی نژاد در خصوص نظارت وزارت علوم بر این شیوه پذیرش داوطلب، توضیح داد: دفتر گسترش وزارت علوم و سایر دفاتر مرتبط با این وزارتخانه بر مجوز رشته ها و ظرفیت پذیرش دانشگاه ها نظارت دارند.
عضو شورای سنجش و پذیرش دانشجو افزود: اطلاعات داوطلبانپس از بارگذاری در سامانه دانشگاه ها به سازمان سنجش ارسال شده و در نهایت این سازمان اسامی نهایی پذیرفته شدگان را اعلام می کند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,644 بازدید

    0 نظر

    درج: 12 دی 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir