تعریف مشخصی از حذف کنکور وجود ندارد

0
تعریف مشخصی از حذف کنکور وجود ندارد

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس، حذف کنکور را یکی از راهکارهای رفع سونامی صندلی خالی در دانشگاه‌ها دانست و گفت: ماندگاری کنکور با حجم بالای صندلی و کرسی‌های خالی دانشگاه‌ها هیچ توجیهی ندارد.

 

علیرضا ابراهیمی با اشاره به اعمال تاثیر قطعی ۳۰درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سال ۹۸، گفت: پروژه حذف کنکور سال‌ها است مطرح شده اما در عمل شاهد هیچ گونه حرکت و عزم جدی از سوی مسئولان آموزش و پرورش برای تحقق آن نیستیم.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کنکور و رقابت برای ورود به دانشگاه مشکلات روحی و روانی زیادی را برای خانواده‌ها و فرزندان به وجود آورده است، افزود: باید سازوکاری ایجاد شود که معدل و سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور با درصدی بالایی اعمال شود.

وی ادامه داد: مسئولان یک بار برای همیشه باید به سمت حذف کنکور گام بردارند و این موضوع را به آینده محول نکنند زیرا ثمره تعلل در تعیین تکلیف این امر چیزی جز مشکلات روانی و استرس برای دانش آموزان و خانواده ها نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، شرط معدل در حذف کنکور را یکی از پارامترهای منطقی و اصولی دانست و گفت: در مورد اغلب ظرفیت‌های دانشگاهی نیاز به برگزاری کنکور وجود ندارد زیرا افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها، کاهش داوطلبان و افزایش صندلی‌های خالی را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه حذف کنکور نیاز به سازوکارهای دقیق دارد، تصریح کرد: هر چند وزارت آموزش و پرورش سال‌ها بحث فراهم نبودن زیرساخت‌ها را علت عدم حذف کنکور اعلام کرده‌اند اما مجلس هرگز قانع نشده زیرا تاکنون تعریف مشخصی از حذف کنکور نداشته‌ایم.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس دهم با انتقاد از اینکه در برخی رشته‌ها با کمبود دانشجو و در برخی با فراوانی دانشجو مواجه هستیم، گفت: مشکل خاصی برای حذف کنکور وجود ندارد و تحقق این امر تنها نیازمند عزم جدی مسئولان است.

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حذف کنکور را یکی از راهکارهای رفع سونامی صندلی خالی در دانشگاه‌ها دانست و ادامه داد: ماندگاری کنکور با حجم بالای صندلی و کرسی‌های خالی در دانشگاه‌ها هیچ توجیهی ندارد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,235 بازدید

    0 نظر

    درج: 25 تیر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir