تکلیف کنکور سال 93 مشخص می شود

+21

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با یادآوری نهایی شدن طرح سنجش و پذیرش دانشجو در کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، گفت:‌ از آنجا که قانونی برای برگزاری کنکور ۹۳ نداریم در تلاش برای بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو با دو فوریت در صحن علنی هستیم تا هر چه سریع‌تر تکلیف داوطلبان کنکور ۹۳ مشخص شود.
قاسم احمدی‌لاشکی ، با تاکید بر نهایی شدن طرح جدید سنجش و پذیرش دانشجو، توضیح داد:‌ طرح سنجش و پذیرش دانشجو به عنوان جایگزین طرح کنکور است که در کمیسیون آموزش وتحقیقات مورد بررسی فراوان قرار گرفت و در حال حاضر آماده ارایه به صحن علنی مجلس است.
نماینده مردم نوشهر وچالوس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره جزئیات این طرح، گفت: همه رشته‌ها و دانشگاه‌ها از ارزش و اعتبار یکسانی برخوردار نیستند به این معنا که برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها متقاضیان زیادی دارند و رقابت برای صندلی‌های آن‌ها بیشتر است.
وی با بیان اینکه از میان ۳۰ هزار کد رشته موجود در دانشگاه‌ها حدود ۱۰ هزار کدرشته واجد رقابت جدی میان داوطلبان هستند، افزود: برای حل این مشکل در طرح جدید سنجش و پذیرش دانشجو ۳ شیوه برای جذب دانشجویان درنظر شده است.
سه شیوه برای سنجش و پذیرش دانشجویان
وی با یادآوری اینکه سه شیوه موجود در این طرح شامل رجوع به سوابق تحصیلی دوره متوسطه، آزمون عمومی و آزمون اختصاصی است، ادامه داد: از شیوه رجوع به سوابق تحصیلی برای آن دسته از رشته‌های استفاده می‌شود که محل رقابت نیستند و حتی صندلی‌های خالی زیادی در دانشگاه‌ها دارند.
احمدی ‌لاشکی با بیان اینکه برای کد رشته‌هایی که محل رقابت متوسط و معتدلی هستند از شیوه محاسبه سوابق تحصیلی و همچنین آزمون عمومی استفاده می‌شود، افزود:‌ برای کدرشته‌های که واجد رقابت جدی از سوی داوطلبان هستند مثل دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی و رشته‌های فنی و مهندسی موجود در دانشگاه صنعتی شریف هم به سوابق تحصیلی افراد مراجعه شود و هم نتایج آزمون عمومی و اختصاصی ملاک قرار گیرد.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس نهم، تصریح کرد: از آنجایی که مراجعه به سوابق تحصیلی افراد نیاز به برگزاری آزمون‌های استاندارد در آموزش وپرورش دارد و نیل به این هدف مستلزم صرف زمان نسبتاً طولانی است تصمیم گرفته شد تا از کنکور ۱۳۹۳ هر سال ۱۰ درصد موضوع سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور لحاظ شود.
مجلس کنکور ۹۳ را از بلاتکلیفی درآورد
فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس نهم، با بیان اینکه قرار شد تا از امسال درصدی از نتایج آزمون کنکور با محاسبه سوابق تحصیلی داوطلبان در نظر گرفته شود، گفت: طبق این طرح باید هر سال میزان مراجعه به سوابق تحصیلی افزایش یابد تا در نهایت کنکور به طور کامل حذف شود.
این نماینده مردم مجلس نهم، افزود: این طرح قرار است تا با دوفوریت در اولین جلسه صحن علنی بعد از آغاز به کار مجلس مطرح شود و از آنجا که برای سال ۹۳ قانونی برای برگزاری کنکور نداریم برای مرتفع کردن بلاتکلیفی داوطلبان باید به سرعت به این طرح رسیدگی شود.
وی در پاسخ به این پرسش که طرح جدید سنجش و پذیرش دانشجو چه ارتباطی با طرح تعیین تکلیف کنکور ۹۳ دارد، ادامه داد:‌ این دو طرح در کلیات به شکل یکسانی هستند اما طرح تعیین و تکلیف کنکور ۹۳ در جزئیاتی مثل میزان درصد توجه به سوابق تحصیلی با طرح سنجش و پذیرش اختلاف دارد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: سعی خواهد شد تا این دو طرح با یک کاسه شدن در قالب یک طرح وارد صحن علنی مجلس شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    7,293 بازدید

    0 نظر

    درج: 13 تیر 1392

    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های کتابنامه
    هوش کمپلکس ششم
    کتاب های جامع انسانی
    کتاب های جامع ریاضی

    دسته بندی مطالب

    کتاب های امتحانِت
    کتاب های پرسش های چها گزینه ای

    آخرین نظرات ارسالی

    سلام این کتاب برای کنکور ۱۴۰۴ ویرایش شداه؟
    واقعا این کتاب خیلی به درد بخور بود ممنون از انتشارات مهر و ماه
    سلام وقت بخیر چاپ جدیدش کی میاد؟
    سلام من با این کتاب تونستم تیزهوشان قبول بشم خیلی خوبه
    سلام این کتاب چاپ چه سالی؟
    حسین 1403/05/8 - 07:46
    سلام تفاوت رشته فقه و حقوق با فقه و مبانی حقوق چیه؟!

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir