آماربالای داوطلبان رشته تجربی در کنکور

0
آماربالای داوطلبان رشته تجربی در کنکور هشداردهنده است.
به گزارش ایرنا، مجید ارشاد لنگرودی دوشنبه در آیین گشایش کنفرانس سالانه فیزیک ایران در دانشگاه شیراز افزود: این وضعیت گاه به خاطر اجبار خانواده ها، گاه به خاطر فضای اجتماعی و یا جاذبه های مالی رشته ها است اما باید برای این وضعیت فکری کرد تا به علوم پایه در کشور توجه بیشتری صورت گیرد.
وی ادامه داد: باید توجه داشت پیشبرد علوم پایه نیازمند حضور انسان های قوی از نظر بنیه علمی است اما در بحث فناوری، افراد با بنیه علمی متوسط نیز قادر به فعالیت هستند.

** تب فناوری در کشور
رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به گرایش و توجه کنونی جامعه به مقوله فناوری گفت:هر از گاهی تب برخی موضوع ها در ایران فراگیر می شود و امروز تب فناوری گرفته ایم؛ درست است که تبدیل دانش به فناوری از نیازهای اساسی کشور است اما این موضوع نباید باعث شود که نسبت به علوم پایه بی تفاوت باشیم.
ارشاد ادامه داد: علوم پایه منشا اصلی علوم کاربردی هستند و از این رو، نیاز است که انسان های عاشق، کوشا و پرتلاش در زمینه علوم پایه فعالیت کنند و به نظریه پردازی بپردازند.

**جامعه غمگین نمی تواند منشا خلاقیت و نوآوری باشد
رئیس دانشگاه شیراز با بیان این که برگزاری کنفرانس ها به تقویت شورونشاط دانشجویان منجر می شود گفت: ما به جامعه ای شاد نیازمندیم چرا که جامعه غمگین نمی تواند منشا خلاقیت و نوآوری باشد.
وی افزود: متاسفانه شاهد هستیم که در جامعه ما، انتشار غم صورت می گیرد.
ارشاد اظهار کرد: برخورداری از جامعه شاد، نخستین مولفه ای است که ما در دست یافتن به توسعه به آن نیازمند هستیم و از این رو، باید محیط شاد و با نشاط در جامعه ایجاد شود.

** عاملان گسترش دانشگاه های غیراستاندارد پاسخ دهند
رئیس دانشگاه شیراز گفت: افرادی که در گذشته مسئولیت هایی برعهده داشته اند و مسبب دوران تاریکی برای کشور بودند، امروز باید پاسخگو باشند.
ارشاد افزود: این افراد به جای پاسخگویی درباره این عملکرد سیاه خود، هنوز دنبال فعالیت هایی هستند که ملت را به بیراهه بکشانند.
رئیس دانشگاه شیراز با انتقاد از آنچه گسترش بی رویه و بدون استاندارد دانشگاه ها در دولت قبل خواند گفت: نتیجه این وضعیت، سلب اعتماد مردم و دانشجویان بوده است چرا که دانشجویان در دانشگاه ها حضور یافتند اما خدمات علمی و آموزشی شایسته و استانداردی به آنها ارائه نشد.
وی افزود: پیشرفت کشور زمانی به دست می آید که به سرمایه های انسانی بها داده شود و به آنها دروغ نگوییم همچنانکه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در دولت قبل به شکل بی رویه توسعه یافتند و خدمات علمی شایسته ای ارائه ندادند.
ارشاد ادامه داد: کار فرهنگی با شعار انجام نمی شود بلکه باید عملیاتی باشد و دانشگاه شیراز، نقش بی بدیلی در این حوزه و نیز توسعه علمی و سیاسی کشور داشته است.
کنفرانس سالانه فیزیک ایران دوشنبه در تالار حکمت دانشگاه شیراز گشایش یافت.
به گفته دبیر کمیته علمی این کنفرانس ملی، هیئت داوران از میان 921 مقاله دریافتی، 87 مقاله را برای ارائه شفاهی و 607 مقاله را برای ارائه به صورت پوستر در مدت چهار روز برگزاری این کنفرانس پذیرفته است.
اصغر عسکری افزود: فیزیک هسته ای، نانوفیزیک و نانو فناوری، فیزیک ماده چگال تجربی و نظری، اپتیک، فوتونیک و لیزر، اختر فیزیک، کیهان شناسی و نجوم، ذرات بنیادی و کاربردهای متنوع فیزیک در صنایع نوین از محورهای اصلی کنفرانس سالانه فیزیک در شیراز هستند.
وی ادامه داد: در نشست های این کنفرانس، شماری از دانشمندان مطرح ایران و ایرانیان مقیم کشور حضور یافته اند و تازه های علم فیزیک را برای شرکت کنندگان ارائه می کنند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز گفت: کارگاه معرفی رویکردها و حمایت های مراکز رشد، کارگاه جست و جو و ثبت اختراع، نشست بانوان فیزیکدان کشور، کارگاه تکنیک خلأ و کاربردهای آن، کارگاه نحوه ساخت و آنالیز سلول های خورشیدی نسل جدید ، میزگرد کسب و کار و رصد شبانه در رصدخانه ابوریحان دانشگاه شیراز، همزمان با کنفرانس فیزیک اجرا می شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,192 بازدید

    0 نظر

    درج: 1 شهریور 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir