عوامل تاثیرگذار در نتیجه آزمون کنکوری‌ها

+2
طبق گفته یک استاد دانشگاه و رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، استراحت در ساعات پیش از کنکور و نیز نحوه مطالعه قبل از آزمون می‌تواند در نتیجه کنکور داوطلبان اثرگذار باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سیدحسن موسوی چلک با اشاره به عوامل کاهش دهنده اضطراب داوطلبان کنکور گفت: داوطلبان باید از هر عاملی که باعث افزایش میزان اضطراب می‌شود پرهیز کنند. این عوامل استرس‌زا می تواند درونی یا بیرونی باشد. افراد باید به اندازه تلاشی که کرده‌اند از خودشان انتظار داشته باشند زیرا چنانچه تلاششان کم باشد و توقع بالایی داشته باشند، میزان استرس افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر نقش خواب و استراحت داوطلبان در شب قبل از آزمون افزود: داوطلبان باید صبحانه را پیش از آزمون به طور کامل میل کنند و ساعات باقی مانده به آزمون را به فعالیتی اختصاص ندهند. اگر می‌خواهند مطالعه‌ای داشته باشند، بهتر است مطالب را سریع مرور کنند اما انرژی خود را صرف حفظ کردن آن‌ها نکنند.

این استاد دانشگاه درمورد نقش خانواده طی ساعات باقی مانده به کنکور اظهار کرد: خانواده ها نیز باید مراقب رفتارشان باشند و در مورد قبول شدن یا نشدن داوطلب بحثی به میان نیاورند. در این زمان بهتر است خانواده به فرزندان کنکوری خود آرامش بدهند و به آن‌ها یادآوری کنند که تلاش‌شان را کرده‌اند و مساله مهم تلاش و کوشش داوطلب است.

خانواده ها بیشترین نقش را در ایجاد آرامش برای کنکوری‌ها دارند

همچنین طبق گفته یک روانشناس و استاد دانشگاه برای حفظ آرامش داوطلبان در روزهای باقی مانده، برخی عوامل مانند خواب کافی، خوردن غذاهای مناسب، خواندن خلاصه‌های از پیش آماده شده و... ضروری است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

امین نجاتی روانشناس و استاد دانشگاه با تاکید بر نقش خانواده در آرامش داوطلبان کنکوری گفت: از آنجایی که اعضای خانواده در دسترس‌ترین افراد هستند می‌توانند بیشترین حمایت و آرامش را برای داوطلب ایجاد کنند.صحبت نکردن در مورد امتحان، یادآوری نکردن شکست‌های سال های گذشته، یادآوری کردن موفقیت‌هایی که افراد داشته‌اند و... می تواند در ایجاد آرامش برای داوطلبان موثر باشد.

وی با بیان اینکه نقش خواب در ایجاد آرامش برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است، افزود: به دلیل تشدید استرس در این روزها، ممکن است اختلال در خواب افزایش یابد و برای مقابله با آن بهتر است به جای استفاده از داروهای خواب آور، از نوشیدنی‌های گرم استفاده کنند. داوطلبان می‌توانند برای تقویت حافظه و نیز افزایش قدرت بازیابی اطلاعات، هشت تا 10 ساعت خواب کافی قبل از جلسه‌ی کنکور داشته باشند.

این روانشناس و استاد دانشگاه با تاکید بر نقش تغذیه اظهار کرد: استفاده از غذاهایی که از نظر قندی مقوی هستند، در این روزها توصیه می‌شود. بهتر است از غذاهایی که تحریک کننده هستند و ممکن است بی‌قراری ایجاد کنند، مانند سس کچاپ و سوسیس و کالباس و انواع کنسروها و تن ماهی و مواد غذایی نفخ دار، استفاده نشوند.

نجاتی با بیان اینکه نباید آزمون کنکور بیش از حد برای داوطلبان مهم نشان داده شود گفت:خواندن خلاصه دروس در روزهای آخر بسیار اثربخش است. همچنین کسب آرامش از طریق معنویت می تواد با داوطلبان کمک کند.

وی با اشاره به لحظات پیش از برگزاری آزمون افزود: داوطلبان با کشیدن نفس عمیق و انجام فعالیت های ذهنی مانند از عدد 100 شمردن و سه عدد سه عدد کم کردن و همچنین فرستادن صلوات در لحظات قبل از کنکور می توانند آرامش خود را کسب کنند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,847 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 تیر 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir