دین و زندگی را چگونه بخوانیم؟

+3

 آن‌چه اول از همه باید بدانید این است که درس دینی درسی بسیار جالب است و می‌توانید درصد قابل قبولی در کنکور بزنید؛ اما از جمله درس‌های حفظی و فرّار است و خیلی از داوطلب‌ها گرچه درس را بلدند ولی سر جلسه نمی‌توانند به آن پاسخ دهند. به نظر شما مشکل از کجاست؟ این مشکل ناشی از مرور نکردن درس دینی است.

ابتدا باید یک بار کتاب درسی را به دقت خوانده و نکات مهم هر درس را نشان‌دار کنید. بعد از این مرحله با فاصله‌ی یک یا دو روز، تست قسمت مطالعه‌شده را بزنید. پیشنهاد این است که یک کتاب تست در این درس برای شما کافی است . نکته‌ای که در تست زدن باید رعایت شود این است که جواب تست‌ها را داخل گزینه‌ها علامت نزنید و سعی کنید در کنار سؤال، جواب گزینه را بنویسید؛ زیرا با این کار کافی است دست خود را بر روی جواب تست‌ها که کنار سؤال نوشتید بگذارید و تست‌ها را جواب داده و مرور کنید. این کار باعث تسلط شما خواهد شد. برای مرور سعی کنید بازه‌های نیم‌ساعت نیم‌ساعت در طول هفته پخش شود و به مرور تیتروار قسمت‌های نشان‌دارشده بپردازید. در تست‌های دینی جواب عیناً داخل گزینه‌هاست و اگر حافظه‌ی تصویری شما قوی باشد می‌توانید به راحتی به سؤال جواب دهید. سعی کنید تست‌هایی را که در کتاب تست جواب داده‌اید مرور کنید.
قسمت دیگری که اکثر داوطلب‌ها را با چالش مواجه می‌شود آیات و روایات است.من برای این قسمت هم برای شما راه‌حل خوبی دارم. کافی است برای آیات نشانه‌گذاری کنید. کلمه‌ای از وسط آیات انتخاب کنید که برای شما جذاب و یادآوری آن آسان باشد و هم‌چنین آن کلمه در آیات دیگری نیامده باشد. این کار باعث می‌شود تست‌ها را با پیامشان راحت‌تر در خاطر بسپارید. در درس دینی مؤلفان دیگر نمی‌توانند تست جدید طراحی کنند و فقط جای سؤالات را عوض می‌کنند و اگر شما تست‌ها را مرور کنید خیلی راحت می‌توانید درصد قابل قبولی در کنکور سراسری در درس دین و زندگی به دست آورید.

 
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,310 بازدید

    0 نظر

    درج: 17 آذر 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir