توصیه‌های شب امتحانی یک روانشناس

0
یک روانپزشک معتقد است: حضور در فضاهای مجازی قبل از خواب در شب امتحان ذهن را هوشیار نگه می‌دارد و باعث خستگی بیشتر می‌شود.

دکتر فائزه تاتاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه کرمانشاه، خواب را یکی از مهم‌ترین نیازهای افراد در ایام امتحانات دانست و افزود: گاهی به دلیل استرس‌های ایام امتحانات فرد دچار اختلالات خواب می‌شود یا به دلیل ساعات طولانی مطالعه در طی روز، از شدت خستگی نمی‌تواند بخوابد.

وی ۷ تا ۹ ساعت خواب طی شبانه روز را برای افراد ضروری خواند و تصریح کرد: فرد در ایام امتحانات باید برنامه درسی خود را طوری تنظیم کند که حتما این میزان خواب را داشته باشد.

به گفته این پزشک متخصص در برخی موارد یک ساعت خواب بعدازظهر نیز می‌تواند به کاهش خستگی ناشی از درس خواندن و دادن انرژی و توان به ذهن موثر باشد.

تاتاری به افراد توصیه کرد: به هیچ وجه شب قبل از امتحان را تا صبح بیدار نمانند و به مغز خود استراحت کافی دهند، در غیر اینصورت سر جلسه امتحان توانایی به خاطر آوردن مطالب درسی خوانده‌ شده را ندارند و دچار بیقراری و کلافگی خواهند شد.

وی تاکید کرد: بهتر است در ایام امتحانات افراد صبح زود بیدار شوند، زیرا این وقت از روز بهترین زمان برای درس خواندن است، ضمن اینکه شب‌ها بعد از ساعت ۲۲ و ۲۳ میزان یادگیری به حداقل می‌رسد.

این متخصص بیماری‌های اعصاب و روان افزود: متاسفانه در برخی موارد دانش‌آموزان و دانشجویان زمان کم می‌آورند و برای اینکه نخوابند از انواع دارو‌ها یا قهوه و نوشابه‌های محرک استفاده می‌کنند.

تاتاری گفت: این موارد موجب بی‌قراری، تپش قلب، اضطراب و... در فرد خواهد شد و حتی اثرات گوارشی مانند کاهش اشتها را نیز در پی دارد.

وی توصیه کرد: افراد قبل از خواب شب امتحان یک لیوان شیر ولرم بنوشند و از مصرف مواد محرک خودداری کنند تا مغز زمان کافی برای استراحت داشته باشد.

این روانپزشک با بیان اینکه گاهی افراد قبل از خواب وارد فضاهای مجازی می‌شوند و به گمان خود استراحت می‌کنند، ادامه داد: این کار ذهن را هوشیار نگه می‌دارد و خستگی را تشدید می‌کند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,813 بازدید

    2 نظر

    درج: 29 اردیبهشت 1394

    توسط: farahani
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (2 مورد)

    من روي رياضي و فيزيك خيلي كار كردم و مشكل خاصي ندارم ولي اصلا نمي تونم خوب تستاشون رو بزنم توي زيست و شيمي هم خوبم و مي تونم خوب تست بزنم ولي مشكلم زمانه
    با همه ي اين حرفا مي تونم اميدوار باشم؟ چي كار مي تونم بكنم؟

    ::روابط عمومی مهروماه::
    دوست خوبم پیشنهاد ما برای شما:
    از این به بعدحتماً تست های زمان بندی شده بزنید و با ممارست در این کار به این مهارت دست پیدا کنید که تست های ساده رو از تست های دشوار و زمان گیرجدا کنید. بنابراین درابتدا تست هایی که کمترین زمان رو از شما میگیره بزنید و بعد با احتساب وقت باقی مانده به تست های زمان بر باقی مانده بپردازید. امیدواریم این روش بتونه برای شما مفید باشه.
    موفق باشید.
    .
    1394/03/9 - 19:39
  • 0
    ممنونم smiley72
    .
    1394/03/2 - 19:31
  • 0
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir