سیاست های سنجش و پذیرش دانشجو تدوین شد

0
سیاست های سنجش و پذیرش دانشجو تدوین شد

منصور کبگانیان با اشاره به ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجو توسط ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: بحث سنجش و پذیرش بحث بسیار مهمی است که متاسفانه در ایران در کنکور خلاصه شده، این افراط باعث تفریطی شده و آن تفریط هم حذف کنکور است.

وی ادامه داد: بله ما موافق هستیم کنکور آسیب هایی دارد ولیکن باید ساماندهی شود و اینکه سنجش باید از پذیرش جدا شود.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: در حال حاضر سنجش ما به صورت علمی صورت نمی گیرد، هوش افراد ارزیابی نمی شود، تا اسم هوش می آید یک سری تست های تکراری و کلاس های تست مطرح می شود.

وی ادامه داد: فردی که کلاس های خوبی را گذارنده با ساعت های چند صد هزار تومانی، بهتر تست می زند در صورتی که یک نخبه روستایی ممکن است هوش بالایی داشته ولی به دلیل عدم طی این دوره ها نمی تواند در تست زنی موفق شود.

کبگانیان افزود: این ها روش های علمی دارد که باید در سال های مختلف متفاوت باشد، نه اینکه کلاس های کنکور و تست زنی تبدیل به مسائل لاینحلی شود.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: بنابراین برای سنجش، سیاست هایی داریم، در پذیرش نیز، بحث این است که فردی که کنکور می دهد، باید وارد دانشگاه بشود یا نشود؟

وی افزود: ما اعتقاد داریم فرد وقتی سنجش شد، این نتیجه یک تا ۳ سال باید اعتبار داشته باشد، تا فرد بتواند دانشگاهی را انتخاب کند، دانشگاه بتواند وی را پذیرش کند. دراین صورت است که دیگر شاهد هجوم غیرمنطقی به یک رشته نخواهیم بود و البته درمرحله بعد  هدایت تحصیلی نیز بسیار مهم است.

کبگانیان افزود: در حال حاضر سیاست های سنجش و پذیرش ما به جز یک بند آماده شده و آن یک بند نیز در زمان یکی از وزار یا سرپرستان وزارتخانه به دلیل اختلاف نظری که وجود داشت آماده نشد، ولی ما آمادگی داریم آن را کامل کرده و پیش نویس  آن را تهیه کنیم.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,961 بازدید

    0 نظر

    درج: 6 آبان 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب‌های لقمه
    امتحانیوم
    آزمونیوم
    تیزهوشان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های بیست پک
    لقمه طلایی

    آخرین نظرات ارسالی

    عالییییییییییییییی اصلا بهتر از استاد باقری نیست کلاس هاشون
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تیم خفن مهر و ماه و با تشکر از
    سلام و عرض ادب خدمت استاد باقری و عوامل مهر و ماه عزیز وبینار به
    سلام و درود خدمت همگی دوستان✨️ اول از همه از خدای بزرگ شاکرم که
    استاد باقری خیلی قشنگ درس میدن جوری که اصلا خسته نشی. واقعا
    سپاس فراوان از تدریس عالی شما استاد خیلی دوره کاملی بود

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2026 Mehromah.ir