اعلام زمان انتخاب رشته آزمون فرهنگیان

0
اعلام زمان انتخاب رشته آزمون فرهنگیان
سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام زمان انتخاب رشته آزمون اختصاصی فرهنگیان به محض وصول اطلاعات مربوط به رشته‌محل‌ها از سوی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش از سازمان سنجش، این سازمان روز یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) و آزمون‌ اختصاصی پذیرش دانشجو-معلم به تاریخ پنجم آذر ۱۴۰۲ ، به اطلاع متقاضیان شرکت‌ در آزمون‌ اختصاصی پذیرش دانشجو-معلم در دانشگاه فرهنگیان می‌رساند به محض وصول اطلاعات مربوط به رشته‌محل‌ها از سوی وزارت آموزش و پرورش به این سازمان، زمان انجام انتخاب رشته آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان از سوی این سازمان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دو نوبت و نوبت اول روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می شود. آزمون اختصاصی فرهنگیان برای پذیرش دانشجو معلم نیز امسال به شکل جداگانه برگزار می‌شود و داوطلبان برای شرکت در این آزمون که تنها همزمان با نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، باید به صورت جداگانه نام‌نویسی کنند.

داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)، نوع آزمون خود را «فقط متقاضی شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم هستم» انتخاب می‌کنند، در صورت قبولی یا قبول نشدن در آزمون پذیرش دانشجو - معلم، حق انتخاب رشته در رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را نخواهند داشت.

همچنین برای داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام، نوع آزمون خود را «متقاضی شرکت در آزمون سراسری و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم هستم» انتخاب می‌کنند، نتیجه نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در سال ۱۴۰۳ قبل از انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و مراکز اموزش عالی اعلام خواهد شد.

بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در سال ۱۴۰۳، مهلت چند روزه به این دسته از داوطلبان داده می‌شود که چنانچه از قبولیِ خود در دانشگاه فرهنگیان منصرف شدند، امکان انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را داشته باشند.

دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر و همچنین دانشجویان دارای تعهد به دستگاه‌های اجرایی کشور و بورسیه، مجاز به ثبت‌نام در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو ‌- معلم در دانشگاه فرهنگیان نیستند.

ضرورت دارد داوطلبان در انتخاب نوع تقاضای خود مبنی بر شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان یا آزمون سراسری یا شرکت در هر دو آزمون، دقت کنند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    519 بازدید

    0 نظر

    درج: 2 بهمن 1402

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir