زمان اعلام نتایج رتبه داوطلبان کنکور 1402

0
زمان اعلام نتایج رتبه داوطلبان کنکور 1402
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن اعلام نفرات برتر آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ گفت: رتبه‌های داوطلبان این دوره از آزمون سراسری روز جمعه (۲۷ مرداد) و نتایج نهایی نیمه مهر ماه اعلام می شود.

عبدالرسول پورعباس امروز (چهارشنبه) در نشستی با خبرنگاران در مورد رتبه‌های برتر این دوره از آزمون سراسری افزود: رتبه‌های برتر کنکور این دوره از پراکندگی خوب کشوری برخوردار هستند و از همه استان‌ها تقریبا در میان رتبه‌های برتر داریم.

وی گفت: در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی مهرداد اولیایی از خرم آباد، علیرضا کرمی از اصفهان، فریما صانعی از کرمان، مانی رضازاده نیا از تهران، امید کتاب‌اللهی از سنندج رتبه های اول تا پنجم را کسب کردند. همچنین در گروه آزمایشی هنر پویان جمیلی از تهران، فرزاد دهقان از یزد، فاطمه جعفری ندوشن از یزد، مبینا طلایی پور از اصفهان و هما دادگر از تهران رتبه های اول تا پنجم شدند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: همچنین در گروه آزمایشی ریاضی و فنی علی رضایی از تهران، مسیحا باقری تنها از البرز، علی منصوریان از کرمانشاه، معین یوسفی‌نیا از تهران، امیر محمد شربتی ناوان از طوالش گیلان، محمدعلی مسچی از تهران، آرش قوامی از تهران، پارسا نوروزی منش از تهران، محمد بنی احمدی از تهران و علی نوری از تبریز رتبه‌های اول تا دهم این گروه شدند.

پورعباس تصریح کرد: مهدی نیکوکار از اسفراین، علیرضا بابایی از تهران، ملیکا حاجی لو از تهران، علی اکبر افتخاری از اهواز، حنانه سادات صالحی بایگی از مشهد، زهرا عارفی مسکونی از جیرفت، مرضیه حسنی از قزوین، امیرحسین حبیب زاده از تهران، سونیا مرادی از چاراویماق آذربایجان شرقی و احمد رضایی استخروئیه از کرمان رتبه های اول را دهم را در گروه آزمایشی علوم انسانی کسب کردند.

وی یادآور شد: در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز پرهام مصطفوی از اصفهان، محمد قانع از یزد، آوا شهریاری از تهران، نیلگون سپاس از اسلام آباد غرب، آرمین امامی از اصفهان، امیر حسین مردی زرنقی از تبریز، فاطمه هدایتی از محلات، دیاکو فاروقی از سنندج، رضا یوسف وند از خرم آباد و سید محمد موسوی از شهرستان آباده استان فارس به ترتیب اول تا دهم شدند.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر است

پورعباس همچنین در مورد تاخیر در اعلام نتایج کنکور با اشاره به اهمیت اعمال سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: طی جلسات متعدد کارشناسی با وزیر آموزش و پرورش به ساختار مشترکی رسیدیم و کار را دنبال کردیم از آنجا که حساسیت زیاد بود، کنترل ها بیشتر شد و به همین دلیل ۱۵ روز از زمان طبیعی اعلام نتایج عقب افتادیم که به دو دلیل بود؛ یکی اینکه آموزش و پرورش نمرات خام را در اختیار داوطلبان قرار داد و داوطلبان فرصت درخواست بازنگری از آموزش و پرورش داشتند و دیگر اینکه این فرصت باز هم تمدید شد.

وی درباره سختی های برگزاری دو نوبت آزمون سراسری در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: مرحله اول اعلام نتایج شامل کارنامه داوطلبان شرکت کننده در نوبت دوم آزمون سراسری (تیرماه) حاوی نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی است، بیشترین نمره ‌کل آزمون اختصاصی (کنکور) مربوط به نوبت اول و دوم و نمره کل سابقه تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش است که با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده است.

معاون وزیر علوم افزود: کارنامه نهایی برای انتخاب رشته دارای نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته است که جمعه ۲۷ مرداد در سامانه جامع آزمون سراسری منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش اموزش کشور تصریح کرد: داوطلبانی که در دو گروه آزمایشی متفاوت در نوبت دی و تیر شرکت کرده اند تا دیروز (سه شنبه ۲۴ مرداد) وقت داشتند گروه مورد نظر خود را برای رتبه دهی به سازمان سنجش اعلام کنند و داوطلبانی که اولویت خود را اعلام نکردند بر اساس گروه آزمایشی تیر ماه اعمال می شود.

پورعباس ادامه داد: همزمان با اعلام رتبه ها، ظرفیت های پذیرش رشته های دانشگاهی در دفترچه راهنما منتشر می شود. سامانه انتخاب رشته مجازی نیز پیش بینی شده است که هفته آینده در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نیمه مهر اعلام و بعد از آن برنامه دانشگاه ها برای نام نویسی ورودی های جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۳ آغاز می شود.

پورعباس با اشاره به ظرفیت پذیرش ۳۰ هزار نفری دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: ظرفیت پذیرش این دانشگاه امسال ۳۰ هزار نفر است که باید به آنها فرصت بدهیم، مراحل برگزاری آزمون را پایان دهند.

نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در پنج گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ( ۱۴ و ۱۵ تیرماه ) در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به همراه ۱۹۵۵ حوزه با رقابت یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب برگزار شد. از این تعداد ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر ( ۶۱ درصد) زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر (۳۹ درصد) مرد بودند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    196 بازدید

    0 نظر

    درج: 25 مرداد 1402

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir