کنکور تیر ۱۴۰۲ بدون تغییر برگزار می‌شود

0
کنکور تیر ۱۴۰۲ بدون تغییر برگزار می‌شود
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه آزمون تیرماه ۱۴۰۲ بدون تغییر برگزار می‌شود، گفت: طرح مجلس برای کنکور ۱۴۰۳ به بعد است.

عبدالرسول پورعباس اظهار کرد: کنکور ۱۴۰۲ بر مبنای آن چیزی که پیش از این اعلام شده برگزار خواهد شد، به نحوی که سوابق تحصیلی تأثیر قطعی ۴۰ درصد و آزمون کنکور تأثیر ۶۰ درصدی خواهد داشت که مرحله اول آن در دی ماه ۱۴۰۱ برگزار و نوبت دوم آن در تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

وی افزود: ثبت نام آزمون تیرماه ۱۴۰۲ از ۱۵ فروردین آغاز می‌شود و پذیرش این دو آزمون نیز در تابستان امسال انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان سنجش همچنین با اشاره به برگزاری نشست امروز کمیسیون آموزش در خصوص طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که مربوط به آزمون ۱۴۰۳ به بعد است، تصریح کرد: در این نشست مباحث مختلفی مطرح شد و طراحان طرح یک فوریتی معتقدند که ما باید به مصوبه مجلس بازگردیم.

پورعباس ادامه داد: مباحث مختلفی در خصوص نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۳ به بعد و آماده بودن زیرساخت‌ها برای تأثیر سوابق تحصیلی در نشست امروز مطرح و نهایتاً جمع بندی شد که طرح به کمیته تخصصی بازگردد و جوانب ماجرا مجدداً مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که کدامیک از مصوبات (مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه پیشین مجلس) قابلیت اجرایی دارد، گفت: هر دو مصوبه قابلیت اجرایی دارد اما بحث اصلی اثر بر سر قطعی سوابق تحصیلی است که این مهم وقتی قابل لحاظ کردن است که برای تمامی داوطلبان امکان ایجاد، ترمیم و اعلام آن فراهم شود. اگر این سه مهم در خصوص سوابق تحصیلی وجود داشته باشد، هر دو طرح قابلیت اجرایی دارد.

رئیس سازمان سنجش گفت: در قانون پیشین مجلس نیز میزان تأثیر قطعی به عهده شورای سنجش و پذیرش گذاشته شده بود. به نظر می‌رسد با وجود تلاش‌های صورت گرفته این زیرساخت که سوابق تحصیلی اثر خود را داشته باشد، هنوز آماده نیست.

دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه اشاره داشت: هدف‌گذاری سازمان سنجش آموزش کشور، حرکت در مسیر استفاده کاربردی از فناوری‌های نوین و دانش بنیان در برگزاری آزمون‌های الکترونیکی و بدون کاغذ است.

وی با اشاره به ضرورت ارتقاء کیفیت فعالیت‌های سازمان سنجش آموزش کشور با ارائه بهترین خدمات به داوطلبان گفت: به منظور ایجاد زیرساخت‌های فنی برگزاری آزمون‌های الکترونیکی بدون کاغذ و با استفاده از شرکت های دانش بنیان به زودی مرکز نوآوری و هوشمند سازی سازمان سنجش آموزش کشور راه اندازی می‌شود.

پورعباس با اشاره به هدف گذاری سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری آزمون سراسری در سال 1403 به صورت کاملاً الکترونیکی و  بدون کاغذ عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در طی سال 1401 همه زیرساخت‌های این آزمون‌های الکترونیکی ایجاد خواهد شد و در سال 1402 بخشی از آزمون‌های با مقیاس کوچک و متوسط به صورت الکترونیکی و بدون کاغذ برگزار می‌شود و پس از کسب اطمینان از زیرساخت‌ها و امکانات پیش‌بینی شده در سال 1403 آزمون سراسری  ورودی به  دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به صورت کاملا  الکترونیکی و بدون کاغذ برگزار خواهد شد.

معاون وزیر علوم با تاکید بر پویایی و توانایی کارکنان سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در مسیر توسعه و ارتقا فعالیت‌های سازمان، برنامه‌ریزی لازم برای آموزش‌های تخصصی مطابق با شرایط جدید برای کارکنان این سازمان نیز پیش‌بینی شده و امیدوار هستیم که با تکیه بر دانش فنی کارکنان سازمان و همچنین با استفاده از توانایی شرکت های دانش بنیان ، اهداف هوشمند سازی سازمان کاملاً عملیاتی شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    546 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 اسفند 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir