نظر داوطلبان کنکور با تاثیرات قطعی نمرات‌نهایی در کنکور

0
نظر داوطلبان کنکور با تاثیرات قطعی نمرات‌نهایی در کنکور
محمد وحیدی، عضور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم در موافقت با دوفوریت طرح قانون الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور با بيان اينکه اين طرح مربوط به مطالب تخصصی در حوزه کنکور است ،گفت: بر اساس تجربیات گذشته در حوزه کنکور باید بگویم که مجلس در سال ۱۳۹۲ برای اولین بار نسبت به تعریف سابقه تحصیلی و اثر مثبت آن در حوزه سنجش و پذیرش داوطلبان کنکور مباحث جدیدی را مطرح و تحت عنوان قانون شنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور تصویب کرد.

وی با بیان اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰به تصویب رسیده، اما ابلاغ آن حدود دو ماه قبل صورت گرفته است، اظهارکرد:ریاست مجلس و کمیسیون آموزش در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته و مخالفت خود را با مصوبه یشنهادی مطرح کردند، اما قانون در شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس رای جمع بوده‌ است.براساس سند تحول بنیادین شورای عالی انقلاب فرهنگی، این شورا برای موضوعات راهبردی مصوبه خواهد شد و قانون وضع نمی کند،معمولا سیاست گذاری های کلی را انجام می‌دهد. رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرموده اند که مواردی که مجلس یا شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن ورود پیدا کرده اند، باید در طول زمان توسط همان مجموعه ادامه داشته باشد.

وحیدی در خصوص مسائل حوزه اجرایی یادآور شد:آموزش و پرورش تا کنون نتوانسته امتحانات سه ساله پایه متوسط دوم را براساس ضوابط شورای عالی انقلاب برگزار کند و از بروز تقلب یا برخی مشکلات به صورت قانونی و جدی جلوگیری کند، لذا هر چند تدابیری برای اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اندیشیده شده اما هنوز اطمینان بخش نیست.

وی ادامه داد: موضوع دیگر بحث نمره های امتحانات متوسطه دوم در پذیرش داوطلبان است. در شورای عالی انقلاب فرهنگی تاثیر قطعی تا سطح ۶۰ درصد تعریف شده است که این هم فضایی را ممکن است ایجاد کند. از سوی دیگر آثار ویرانگر اقتصادی هم این مصوبه خواهد داشت، برخی افزایش شهریه ها در بعضی از مدارس امسال اتفاق افتاده و اگر قرار باشد تنها به دروس خاصی بپردازیم، آثار اقتصادی خواهد داشت.

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان، راز و جرگلان  در مجلس یازدهم افزود: نکته مهم دیگر بحث توزیع عادلانه امکانات در کشور است، مدارس سراسر کشور مانند مدارس شهر تهران نیستند، این دانش آموزان چطور می‌توانند در کنکور موفق شوند؟نکته دیگر بحث حذف دروس استراتژیک است، در قانون اساسی از دروسی مانند زبان فارسی نام برده شده است، اما حذف زبان فارسی یا انگلیسی و دین و زندگی از کنکور می‌تواند اثراتی را داشته باشد به نوعی که مدرسه تا مقطعی به برخي دروس بپردازد و سپس و بعد از کنکور روی دروس دیگری متمرکز شود که در آموزش و تربیت تاثیری نداشته باشد.

وی یاد آور شد: بر اساس نظر سنجی های عمومی صدا و سیما ۸۰درصد داوطلبان کنکور با تاثیرات قطعی نمرات نهایی در کنکور مخالفت کرده اند،شاید دانش آموزانی در مدارس خاص موافق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باشند،اما عامه مردم را باید در نظر گرفت تا مشکلات کمتری مشاهده شود‌
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    552 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 آبان 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir