احتمال تجدید نظر در کنکور ۱۴۰۲ ورود سران قوا

0
احتمال تجدید نظر در کنکور ۱۴۰۲ ورود سران قوا
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییرات کنکور ۱۴۰۲ به پژوهش نیاز داشته و درباره آن عجولانه تصمیم‌گیری شده است، گفت باید در این تصمیم‌گیری تجدید نظر شود. صحبت‌هایی شده است و سران قوا به موضوع ورود کردند تا در شورای عالی انقلاب فرهنگی تجدید‌نظر شود.

رضا حاجی‌‌پور درباره نگرانی دانش‌آموزان در زمینه تغییرات کنکور ۱۴۰۲ اظهار کرد: «باید از دوستانی که خواستند این اتفاق بیفتد یک سوال پرسید که آیا در توزیع عدالت آموزشی، امکاناتی که در مراکز استان‌ها وجود دارد در شهرستان‌ها نیز وجود دارد؟ آیا امکاناتی که در مراکز استان‌ها در اختیار معلمان است، در شهرهای کوچک نیز آن اختیارات وجود دارد؟ معتقدم تغییرات کنکور به پژوهش نیاز داشته است اما درباره آن عجولانه تصمیم گرفته شد.»

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود:‌ «نمی‌توان انتظار داشت دانش‌آموزی که در سیستان و بلوچستان درس می‌خواند با دانش‌آموزی که در تهران درس می‌خواند، با توجه به امکاناتی که در اختیار معلمان است، بتوانند با هم رقابت کنند. بنابراین نمی‌توانیم این مساله را بپذیریم زیرا توزیع امکانات و آمایش سرزمین برای همه یکسان نیست.»

این نماینده مجلس، برگزاری کنکور ۱۴۰۲ طبق مصوبه جدید را اتفاق خوبی ندانست و گفت: «باید در این تصمیم‌گیری تجدید نظر شود. صحبت‌هایی شده است و سران قوا به موضوع ورود کردند تا در شورای عالی انقلاب فرهنگی تجدید نظر شود.»

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: «موضوع دیگری که در زمینه کنکور نگرانی وجود دارد این است که اگر این اتفاق بیفتد و معدل، تاثیر ۴۰ درصدی داشته باشد و نمره آزمون ۶۰ درصد تاثیر داشته باشد، موجب فساد آموزشی در کشور خواهد شد. زیرا برخی برای اینکه فرزندشان معدل بالاتری داشته باشد، اقداماتی را انجام می‌دهند تا فرزندشان از این امتیاز سوابق تحصیلی برخوردار شود که این مساله عدالت آموزشی را زیر سوال می‌برد. بنابراین باید دنبال فضایی باشیم که در آن بحث سلامت آموزش که در آزمون امسال نیز کاملا مشخص بود، ایجاد شود.»
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    928 بازدید

    0 نظر

    درج: 31 مرداد 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir