حذف تاثیر سوابق تحصیلی از کنکور ناعدالتی آموزشی است

+1
حذف تاثیر سوابق تحصیلی از کنکور ناعدالتی آموزشی است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران یکی از موانع اجرایی نشدن سند تحول بنیادین را کنکور دانست و گفت: شیوه پذیرش دانشجو به روش تستی در چند ساعت محدود آموزش و پرورش را به شدت متاثر و آسیب پذیر کرده است.

وی اظهار داشت: نگرانی ما این است که برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین کنکور یک مانع اصلی است و اجازه اجرای این سند را نمی‌دهد.

نویدادهم گفت: ما در سند تحول به دنبال تربیت شش ساحته دانش آموزان هستیم بنابراین که بچه‌ها و خانواده‌های انان فقط دروس فیزیک، ریاضی و شیمی را مطالعه می‌کنند برای موضوعات سند تحول بنیادین وقت گذاشته نمی‌شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: به طور مثال در پایه دوازدهم ۳۵ ساعت حضور دانش آموزان در مدارس زیاد است و باید به ۲۴ ساعت تقلیل یابد تا دانش آموزان در زمان باقی مانده به دروس کنکور خود بپردازند. این پیشنهاد در شورای عالی آموزش و پرورش پذیرفته نشد.

وی در ادامه افزود: این پیشنهاد به این دلیل رد شد که باید از زمان دروس مختلف کاسته می‌شد در این صورت هیچ مدرسه‌ای نپذیرفت که از زمان دروس ریاضی و فیزیک کاسته شود بنابراین باید از زمان دروس جدید مانند مدیریت خانواده و یا مطالعات فرهنگی کاسته شود که این دروس، دروس اصلی مورد تاکید سند تحول بنیادین است.

نویدادهم گفت: بنابراین کنکور به ما اجازه نمی‌دهد که این تحولات اتفاق بیافتد. اخیرا بحثی در مجلس شورای اسلامی مطرح سد که کمیسیون آموزش و تحقیقات بدون دعوت از کارشناسان آموزش و پرورش این بحث را پیگیری می‌کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو سال ۹۲ سابقه تحصیلی باید مبنا باشد و سازمان سنجش باید به صورت تدریجی این موضوع را عملیاتی کند تا سال اول حداقل ۲۵ درصد و تا پایان ۵ سال به حداقل ۸۵درصد برسد.

نوید ادهم گفت: اکنون تعدادی از نمایندگان به دنبال این هستند که سابقه تحصیلی بی تاثیر و هیچ نقشی در پذیرش دانشجو نداشته باشد. این پیشنهاد مغایرت ۱۰۰ درصدی با روح قانون سال ۹۲ دارد و باعث بی عدالتی آموزشی می‌شود، زیرا بچه‌های مناطق محروم که دسترسی به مافیای کنکور ندارند و به کلاس‌های تست زنی نمی‌روند و متکی به کلاس‌های درس هستند، از این رقابت بازمی مانند.

نوید ادهم با بیان اینکه این تصمیم خطرناک است و باعث بی اعتبار شدن برنامه درسی می‌شود اظهار داشت: اگر این تصمیم را نمایندگان بگیرند به زبانی بیان کردند که سند نباید در مدارس اجرا شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: به طور جدی از ریاست مجلس، کمیسیون آموزش و تحقیقات و نمایندگان به عنوان یک کارشناس درخواست دارم اجازه ندهند این پیشنهاد اتفاق بیافتد و بر قانون پایبند باشند تا حضور در مدارس دانش آموزان جدی گرفته شود سابقه تحصیلی مداخله‌ای در پذیرش آنان داشته باشد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,235 بازدید

    0 نظر

    درج: 1 آبان 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir