نوع سوالات کنکور امسال مشخص شد

0
نوع سوالات کنکور امسال مشخص شد
 سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه سؤالات آزمون سراسری در سال جاری بر اساس محتوای کتاب‌های درسی خواهد بود، گفت: در آزمون دفترچه و پاسخنامه سؤالات عمومی و اختصاصی تفکیک شده است و سؤالات آزمون سراسری در سال جاری نیز بر اساس محتوای کتاب‌های درسی خواهد بود.

حسن مروتی در نشست هماهنگی عوامل اجرایی کنکور ۱۴۰۱ در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، گفت: آزمون سراسری در سال ۱۴۰۱ دارای تغییراتی در تعداد دفترچه و سؤالات است. در آزمون سراسری سال‌های قبل دو دفترچه سؤال و یک پاسخنامه داشتیم؛ اما در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ دفترچه و پاسخنامه سؤالات عمومی و اختصاصی تفکیک شده است.

وی تاکید کرد: در کنکور امسال داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی و گروه آزمایشی علوم انسانی یک دفترچه سؤالات عمومی و یک پاسخنامه دریافت کرده و سپس دو دفترچه اختصاصی و دو پاسخنامه اختصاصی مجزا برای پاسخگویی دریافت می‌کنند.

مروتی تأکید کرد: فقط در گروه تجربی، متقاضیان رشته بهیاری علاوه بر دو دفترچه اختصاصی، یک دفترچه سؤالات ویژه بهیاران را لازم است پاسخ دهند و داوطلبان گروه‌های آزمایشی زبان‌های خارجی و هنر علاوه بر دفترچه سؤالات عمومی یک دفترچه اختصاصی با پاسخنامه مجزا دارند.

وی ادامه داد: پاسخنامه‌ها روان‌سازی شده تا داوطلبان کمتر اشتباه کنند و برای هر درس یک ستون در نظر گرفته شده است. سؤالات آزمون سراسری در سال جاری نیز بر اساس محتوای کتاب‌های درسی خواهد بود.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد داوطلبان کنکور امسال را بیش از یک میلیون و ۴۸۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۶١ درصد از داوطلبان زن و ٣٩ درصد شرکت‌کنندگان مرد هستند و تعداد متقاضیان شرکت در کنکور سراسری نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش دارد.

مروتی هوشمندسازی و برگزاری آزمون بدون کاغذ را از برنامه‌های سازمان سنجش برای سال ۱۴۰۳ اعلام کرد و گفت: در مورد این اقدام آماده دریافت نظرات و پیشنهادات تمامی دانشگاه‌ها هستیم.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، افزود: نمونه‌ای از آزمون هوشمند الکترونیک هم‌اکنون درباره برخی آزمون‌های زبان‌های خارجی در حال انجام است و با بسترسازی مناسب و تلاش مضاعف می‌توان همه آزمون‌ها در سطح کشور را به سمت آزمون الکترونیکی پیش برد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    837 بازدید

    0 نظر

    درج: 4 اردیبهشت 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir