زمان اعلام نتایج اولیه کنکور1400 اعلام شد

0
زمان اعلام نتایج اولیه کنکور1400 اعلام شد
نتایج کنکور سراسری تمامی گروه های آزمایشی ( ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان ) ، طی دو مرحله اعلام نتایج اولیه ( نیمه اول مرداد ماه ) و اعلام نتایج انتخاب رشته ( نیمه دوم شهریور ماه ) ، در دو بازه زمانی مختلف دریافت می کنند .

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1400 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400
بعد از برگزاری کنکور سراسری وضعیت علمی داوطلبان در قالب کارنامه اولیه منتشر می شود. داوطلبانی که در این آزمون موفق به کسب حدنصاب لازم و مجاز شده باشند، می بایست به انجام اقدامات لازم برای انتخاب رشته خود بپردازند. در خصوص زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1400 هنوز اطلاعی در دست نیست اما به احتمال زیاد در دهه دوم مرداد ماه منتشر می گردد.

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور 1400
همان طور که گفته شد، نتایج اولیه کنکور برای دانشگاه های سراسری و آزاد مشترک بوده و به طور همزمان منتشر می شود. متقاضیانی که در این آزمون شرکت کرده اند، می توانند با استفاده از اطلاعات کاربری خود به سایت ثبت نام کنکور سراسری مراجعه کرده و با طی کردن مراحل نشان داده شده در راهنمای زیر، کارنامه خود را دریافت نمایند.

در ابتدا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و از منوی سمت راست، آیکون “سراسری” را انتخاب نمایید.


بر روی لینک فعال “کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1400” کلیک کنید.
در صفحه ای که پیش روی شما قرار دارد، می توانید یکی از سه روش موجود را انتخاب نموده و اطلاعات خواسته شده آن را وارد کنید.
روش اول: داوطلبان می توانند از طریق وارد کردن “شماره داوطلبی”، “شماره شناسنامه”و “سال تولد” نتایج خود را مشاهده نمایند.
روش دوم: از طریق درج کردن “شماره پرونده”، “شماره شناسنامه” و “کد رهگیری” امکان مشاهده نتایج فراهم می گردد.
روش سوم: شرکت کنندگان با وارد نمودن “شماره پرونده”، “شماره سریال شناسنامه” و “شماره شناسنامه” به کارنامه خود دست می یابند.

نحوه ثبت اعتراض به نتایج نهایی کنکور 1400
سازمان سنجش آموزش کشور این امکان را برای داوطلبان فراهم کرده تا در صورت داشتن اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1400 در فرصت اعلام شده درخواست بررسی مجدد خود را ارسال نمایند. ثبت درخواست در سازمان سنجش به دو صورت امکان پذیر می باشد.

روش اول: در این روش، ابتدا به سامانه sanjesh.org مراجعه نمایید و گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی”، در منوی سمت چپ سامانه را انتخاب کنید. پس از عضویت در سایت و تکمیل اطلاعات خواسته شده، ثبت درخواست خود را انجام دهید.
روش دوم: به سامانه darkhast.sanjesh.org که به منظور رسیدگی به درخواست های داوطلبان طراحی شده است، مراجعه نموده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. سپس کدی به شماره تماس شما ارسال خواهد شد که پس از وارد نمودن آن در کادر مشخص شده، می بایست تصویر مربوط به درخواست خود را در سامانه بارگذاری نمایید و آن را ثبت کنید و نتایج اعتراضات و درخواست های شما از طریق آدرس اینترنتی rahgiri.sanjesh.org قابل مشاهده و پیگیری خواهد بود.
لازم به ذکر است، این امکان برای داوطلبان کنکور دانشگاه های آزاد نیز محیا شده است تا بتوانند از طریق سایت ثبت درخواست الکترونیکی دانشگاه آزاد به نشانی seda.iau.ac.ir نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام فرمایند.

همچینن پس از اعلام نتایج اولیه رشته های دارای شرایط خاص کنکور 1400 که دارای گزینش و مصاحبه می باشد، داوطلبانی که نام آن ها در اسامی پذیرفته شدگان قرار گرفته است، می بایست خود را برای مراحل بعدی آماده کنند. متقاضیانی که پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1400 از رشته و یا محل قبولی خود رضایت نداشته باشند، در صورت دارا بودن شرایط لازم می توانند نسبت به ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه سراسری 1400 اقدام نمایند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,265 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 تیر 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir