تعداد سوالات و مدت پاسخگویی در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳

0
تعداد سوالات و مدت پاسخگویی در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳
معاون امور آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور،‌ جزئیات مربوط به تعداد دفترچه‌ها و سوالات و مدت پاسخگویی داوطلبان در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

«علی صدر» روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه کارت ورود به جلسه داوطلبان دومین نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳ بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده و دسترسی است، گفت: دریافت پرینت کارت ورود به جلسه داوطلبان تا چهارشنبه ۲۰ تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی به داوطلبان توصیه کرد دریافت پرینت کارت ورود به جلسه را به ساعتهای پایانی موکول نکنند تا درصورت وجود نقص یا مغایرت اطلاعات، برای اصلاح آن وقت کافی داشته باشند.

صدر همچنین از داوطلبان خواست که هنگام تهیه پرینت کارت، اندازه آن را تغییر ندهند و در همان ابعاد کاغذ A۴ پرینت بگیرند تا هنگام نصب آن روی سینه داوطلب در جلسه آزمون، مراقبان جلسه بتوانند اطلاعات مندرج در کارت را به راحتی مشاهده و کنترل کنند.

وی درباره زمان برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه کنکور امسال نیز گفت:‌ در نوبت صبح، ساعت هفت و نیم درهای حوزه امتحانی بسته می‌شود و شروع فرآیند آزمون نیز از ساعت هشت خواهد بود و در نوبت بعدازظهر، ساعت ۱۴ درهای حوزه‌های امتحانی بسته شده و فرآیند آزمون از ساعت ۱۴:۳۰ شروع خواهد شد.

شناسایی محل حوزه برگزاری امتحان و برنامه‌ریزی برای حضور به موقع در جلسه از دیگر توصیه‌های صدر به داوطلبان آزمون سراسری بود.

وی با یادآوری اینکه آزمون داوطلبان گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی،‌ صبح پنجشنبه ۲۱ تیرماه در ۴۸۰ حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود،‌ ادامه داد: داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی،‌ دو دفترچه دریافت می‌کنند که برای ۴۰ سوال مندرج در دفترچه ریاضیات، ۷۰ دقیقه و برای ۶۵ سوال دفترچه فیزیک و شیمی،‌ ۷۵ دقیقه فرصت دارند.

معاون امور آزمون‌های سازمان ملی سنجش افزود:‌ داوطلبان گروه علوم انسانی هم دو دفترچه خواهند داشت که دفترچه شماره ۱ شامل ۸۰ سوال دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی با ۸۵ دقیقه مدت زمان پاسخگویی است و به ۸۰ سوال دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و اقتصاد نیز باید در ۷۵ دقیقه پاسخ دهند.

وی اظهار داشت: آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی در نوبت بعد از ظهر پنجشنبه، ۲۱ تیرماه برگزار می‌شود و به داوطلبان گروه هنر، یک دفترچه شامل ۱۰۰ سوال درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی - فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی با مدت زمان پاسخگویی ۱۱۵ دقیقه تحویل داده خواهد شد و داوطلبان گروه زبان‌های خارجی بر حسب زبان انتخابی خود،‌ برای پاسخگویی به ۷۰ سوال زبان تخصصی (انگلیسی، فرانسه،‌ ایتالیایی، روسی و آلمانی) ۱۰۵ دقیقه فرصت دارند.

صدر درباره پر متقاضی‌ترین گروه آزمایشی کنکور نیز گفت:‌ داوطلبان گروه علوم تجربی نیز سه یا چهار دفترچه دریافت می‌کنند که در دفترچه شماره ۱ تعداد ۴۵ سوال زیست‌شناسی با مدت زمان پاسخگویی ۴۵ دقیقه، در دفترچه شماره ۲ تعداد ۶۵ سوال فیزیک و شیمی با مدت زمان پاسخگویی ۷۵ دقیقه، در دفترچه شماره ۳ با تعداد ۴۵ سوال ریاضی و زمین شناسی با مدت زمان پاسخگویی ۶۰ دقیقه در نظر گرفته شده است و داوطلبان دیپلمه بهیاری، یک دفترچه اضافه خواهند داشت و ۲۰ دقیقه هم وقت بیشتر دارند تا به سوالات دفترچه شماره ۴ شامل ۳۰ سوال درس بهیاری پاسخ دهند.

وی یادآور شد: در آزمون امسال، تاثیر قطعی سوابق تحصیلی داوطلبان به میزان ۵۰ درصد است درحالیکه سال گذشته،‌ ۴۰ درصد تاثیر قطعی برای پذیرش داوطلبان،‌ لحاظ شد.

معاون سازمان سنجش آمار داوطلبان دومین نوبت آزمون سراسری امسال را ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر ذکر کرد و گفت:‌ نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، تعداد یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب داشت که این کاهش آمار به خاطر حضور داوطلبان پذیرش در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در نوبت اول آزمون سراسری بود.

کارت‌ شرکت در آزمون‌ داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همراه راهنمای شرکت در آزمون روی پایگاه اینترنتی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار گرفته است.

داوطلبان شرکت در دومین نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳ از امروز (یکشنبه، ۱۷ تیر) تا روز چهارشنبه، (۲۰ تیرماه) فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان ملی سنجش به نشانی www.sanjesh.org کارت ورود به جلسه آزمون خود را مشاهده و پرینت آن را تهیه کنند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    86 بازدید

    0 نظر

    درج: 18 تیر 1403

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های کتابنامه
    هوش کمپلکس ششم
    کتاب های لقمه
    همراه من ، کتاب برنامه ریزی کنکور

    دسته بندی مطالب

    جامع ریاضیات تجربی
    کتاب های جامع

    آخرین نظرات ارسالی

    سلام این کتاب برای کنکور ۱۴۰۴ ویرایش شداه؟
    واقعا این کتاب خیلی به درد بخور بود ممنون از انتشارات مهر و ماه
    سلام وقت بخیر چاپ جدیدش کی میاد؟
    سلام من با این کتاب تونستم تیزهوشان قبول بشم خیلی خوبه
    سلام این کتاب چاپ چه سالی؟
    حسین 1403/05/8 - 07:46
    سلام تفاوت رشته فقه و حقوق با فقه و مبانی حقوق چیه؟!

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir