توصیه‌های کلیدی به داوطلبان برای روزهای پایانی کنکور

0
توصیه‌های کلیدی به داوطلبان برای روزهای پایانی کنکور

ساعات پایانی باقی مانده تا شروع آزمون سراسری از اهمیت زیادی برخوردار است و ارتباط مستقیم با نحوه عملکرد داوطلبانی دارد که بعد از چندین ماه تلاش و کوشش می خواهند با حضور در جلسه کنکور نتیجه زحمات خود را بگیرند.

مسافری اظهار کرد: در زمان مرور ابتدا سؤالات خوانده نشده و سپس ۱۰ درصد از سؤالات نشان دار ۲ درس که قبلا علامت دار کرده اید را پاسخ دهید. اگر در محل آزمون، مانعی (صدای کولر، گرما، صندلی فرد کناری و...) باعث عدم تمرکز شما شد به آن توجه نکنید؛ زیرا طبق فرآیند خوگیری پس از چند دقیقه ذهن شما آن مانع را فیلتر می‌کند.

روی یک سوال خاص مکث نکنید

او ادامه داد: حواستان باشد به هیچ وجه روی یک سوال خاص مکث نکنید، یادتان باشد ارزش تمامی سوالات یکسان است، حتما ساعت (ترجیحا عقربه‌ای) همراه داشته و خودتان مراقب وقت آزمون باشید، به امید مراقب و اعلام وقت توسط او نباشید؛ زیرا هیچکس مسئول اعلام وقت به شما نیست.

صورت سؤال را یک بار آرام بخوانید

این مشاور تحصیلی در ادامه بیان کرد: به جای چند بار سریع خواندن، صورت سؤال را یک بار آرام بخوانید و دور کلمه‌های مهم آن را خط بکشید. حتی اگر لازم است به جای این که با چشم صورت سؤال را دنبال کنید، از خط‌بر (نوک مداد) استفاده کنید، نوشتن فرمول مربوط به سؤال‌ها ضرر ندارد، آن را بنویسید تا مقابل چشمتان باشد. نوشتن راه حل و تمیز حل‌کردن بخصوص برای افراد بی‌دقت واجب است.

مسافری بیان کرد: سعی ‌کنید مرتب حل‌کردن و استفاده از فضای محدود دفترچه برای چرک‌نویس کردن را یاد بگیرید و از اینکه هر خط راه حل را در جای مختلفی از دفترچه بنویسید پرهیز کنید، سرعت تست‌زدن نتیجه معلومات خوب و تسلط علمی شماست، نه عجولانه امتحان‌دادن و یا حدسی زدن، در حقیقت عجولانه تست‌زدن، سریع تست‌زدن نیست.

از شانسی جواب‌دادن به سؤالات پرهیز کنید

این مشاور کنکور ادامه داد: از شانسی جواب‌دادن به سؤالات و یا پر کردن یک گزینه خاص پرهیز کنید؛ زیرا تجربه نشان داده است این کار اشتباه بزرگی است. جواب ‌ندادن به یک سؤال بهتر از پاسخ اشتباه دادن به آن است. هر موقع مشغول جواب دادن به یک سؤال هستید فقط به همان سؤال فکر کنید و تنها ذهن خود را متمرکز به جواب دادن به یک سؤال کنید.

مسافری در ادامه گفت: سر جلسه فقط به خود آزمون فکر کنید و فکر کردن به نتیجه را به بعد از آزمون موکول کنید. فکر کردن به نتیجه آزمون دردی را دوا نمی‌کند پس منطقی باشید و کاری را کنید که فایده دارد. فراموش نکنید آزمون سراسری صفر و یک نیست، اگر به طور مثال ۶۵درصد درس را بلد هستید به خاطر ۳۵ درصد بقیه نباید ۶۵ درصد را از دست بدهید.

به پاسخ‌هایی که داده اید شک نکنید و آن‌ها را تغییر ندهید

این مشاور تحصیلی و کنکور یادآوری کرد: قدر داشته‌های خود را بدانید و به خاطر نداشته‌ها آن را ضایع نکنید،. در پایان جلسه آزمون، ذهن و حافظه شما خسته خواهد بود؛ بنابراین به پاسخ‌هایی که داده اید شک نکنید و آن‌ها را تغییر ندهید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    819 بازدید

    0 نظر

    درج: 27 مرداد 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir