تفکیک آزمون دانشگاه آزاد از سازمان سنجش

+3
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد که تمامی آزمون‌های دانشگاه آزاد در سال 93 به صورت مجزا برگزار می‌شود.

دکتر حمید میرزاده در حاشیه نشست مسئولان حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد و در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جداگانه آزمون‌های دانشگاه آزاد از سال آینده گفت: در هیئت رئیسه دانشگاه تصویب کردیم که تمامی آزمون‌های دانشگاه آزاد از سال آینده به صورت جداگانه از دیگر آزمون‌های سازمان سنجش برگزار شود.

وی افزود: برگزاری تجمیعی آزمون‌ها به نفع جوانان نیست چرا که در صورت برگزاری جداگانه آزمون‌ها دانشجویان دوبار فرصت خواهند داشت تا رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی درباره زمان معرفی خود به عنوان گزینه ریاست دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در حال حاضر در حال تهیه برنامه‌ای از وضع موجود دانشگاه آزاد اسلامی هستم که باید آنرا به هیات امنای دانشگاه ارائه دهم. البته هیات امنای دانشگاه گفته‌اند که قطعا من را به عنوان رئیس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهند کرد.

میرزاده خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به دلیل تعیین تکلیف نشدن برخی از وزرا و کامل نبودن اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی منتظر تعیین تکلیف وزرا هستیم که هر دوی این مراحل در حال نهایی شدن است.

وی همچنین از توافق دانشگاه آزاد اسلامی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد یک پردیس مشترک علم و فناوری خبر داد و گفت: موافقت‌نامه این پردیس تا دو هفته آینده امضا خواهد شد و ایجاد این پردیس‌ها منحصر به تهران نیست.

سرپرست دانشگاه آزاد شرکت‌های دانش بنیان را تحقق شعار حماسه اقتصادی دانست و اظهار کرد: در زمینه این همکاری‌ها با سرپرست وزارت علوم نیز توافق‌هایی کرده بودیم که با توجه به معرفی نشدن وی به مجلس باید با دکتر فرجی دانا نیز مجددا صحبت‌ها را پیگیری کنیم.

میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر بحث تبدیل علم به ثروت از سوی مقام معظم رهبری به عنوان یک شاخص مطرح شده است، تصریح کرد: اگر بخواهیم مشارکت فعال در این زمینه داشته باشیم بهترین راه آن نیروهای علمی و توسعه پردیس‌های علوم و فناوری هستند.

سرپرست دانشگاه آزاد همچنین درباره تعطیل شدن 7000 رشته محل دانشگاه آزاد، گفت: دانشگاه آزاد به طور کلی 19000 رشته محل مجاز دارد که در سالهای اخیر تقاضا برای 7000 رشته محل وجود نداشته است بنابراین باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه تحصیلات تکمیلی استفاده کنیم.

میرزاده افزود: در برخی از این رشته محل‌ها حتی کنکور را حذف کرده و شهریه را کاهش دادیم اما متقاضی همچنان وجود ندارد که بخشی از این موضوع به بحث ترکیب جمعیتی کشور و کاهش افراد 18 تا 24 ساله برمی‌گردد و ملاحظه می‌شود که در حال حاضر متقاضی برای توسعه تحصیلات تکمیلی داریم، اما مجموعه دانشگاه‌های آزاد و دولتی بیش از 300 هزار نفر را نمی‌توانند جذب کنند. به همین سبب بسیاری از جوانان کشور برای تحصیل به خارج از کشور می‌روند و چون هزینه تحصیل در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا گران است به ناچار به کشورهای همسایه می‌روند که از لحاظ آموزشی بسیار پایین‌تر از ایران هستند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های دانشگاه‌ آزاد برای بیمارستان‌های ضرر ده ، گفت: به طور کلی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای دانشگاه آزاد اسلامی تهیه شده و دکتر لاریجانی این برنامه‌ها را ارائه داده است. اما ما حدود 10 سال وقت می‌خواهیم که موقعیت قابل قبولی در ایران و منطقه در حوزه علوم پزشکی داشته باشیم.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,211 بازدید

    0 نظر

    درج: 5 آبان 1392

    توسط: Soltani
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir