کاهش ساعات آموزشی دوازدهم

0
کاهش ساعات آموزشی دوازدهم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان پایه دوازدهم سال تحصیلی 98-97 امتحانات نهایی و کنکور را پیش رو دارند ساعات آموزشی آنها از 35 ساعت به 24 ساعت در هفته کاهش پیدا کرد.

علی زرافشان اظهار داشت: این تصمیم به منظور فراهم کردن فرصت مطالعه برای دانش آموزان این پایه تحصیلی از سوی شورای عالی آموزش و پرورش گرفته شده تا آنها بتوانند زمان بیشتری برای آمادگی در هر دو آزمون داشته باشند.
'بر اساس نظام آموزشی قدیم دانش آموزان در یک دوره چهار ساله و پس از گذراندن دوره پیش دبستانی باید در امتحانات نهایی شرکت می کردند اما در ساختار جدید 3-3-6، امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم نهایی برگزار و به این ترتیب دوره پیش دانشگاهی حذف خواهد شد.'
وی ادامه داد: دانش آموزان پایه دوازدهم که بر اساس ساختار 3-3-6 سال 98 در آزمون سراسری دانشگاه ها شرکت کنند با کاهش ساعات آموزشی این امکان فراهم شده تا خود را برای کنکور آماده کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص نحوه کاهش ساعات درسی پایه دوازدهم اظهار داشت: از آنجا که با دستورالعمل جدید وزارت آموزش و پرورش، ساعات آموزشی این پایه از 35 ساعت به 24 ساعت کاهش یافته است، دانش آموزان نیاز نیست بیشتر از 6 ساعت در روز که چهار روز در هفته می شود در مدارس حضور داشته باشند و سایر روزها را می توانند صرف آمادگی برای کنکور کنند.
زرافشان تصریح کرد: پیش از این و بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ، ساعات آموزشی پایه دوازدهم 35 ساعت بود و دانش آموزان باید روزی هفت ساعت که شامل پنج روز در هفته بود را در مدارس حاضر می شدند.
وی درباره وضعیت چاپ کتاب های درسی پایه دوازدهم نیز گفت: با وجود اینکه تمامی دروس این پایه در تمامی شاخه ها و رشته های تحصیلی جدید التالیف است اما اکنون کتاب ها آماده شده و قابل دسترسی برای معلمان بر روی پرتال سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: مشکلی در رابطه با چاپ کتاب های تمامی دوره های تحصیلی به ویژه کتاب های پایه دوازدهم وجود ندارد و مهرماه کتاب ها به دست دانش آموزان می رسد.

زرافشان تاکید کرد: دانش آموزان سال آینده بر اساس مطالب کتاب های جدیدالتالیف در آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی شرکت خواهند کرد و سوالات کنکور از همین منابع که بر اساس ساختار 3-3-6 تغییر یافته، طرح می شود.
بر اساس ساختار آموزشی 3-3-6 که تغییرات آن از سال تحصیلی 92-91 آغاز شد دوره های تحصیلی به 6 سال ابتدایی، سه سال متوسطه اول (راهنمایی) و سه سال متوسطه دوم ( دبیرستان) تقسیم شد و اکنون با توجه به این تحولات، سال تحصیلی 98-97 با پایان پایه دوازدهم دانش آموزان دیپلم گرفته و می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند و دوره پیش دانشگاه نیز حذف خواهد شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,115 بازدید

    1 نظر

    درج: 16 تیر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (1 مورد)

    نام:*
    ایمیل:*
    سوال: نام خلیج جنوبی ایران؟
    پاسخ:*
    .
    1397/04/16 - 18:49
  • 0
    کتاب های واقعا جامع انسانی
    همراه من
    کتاب های برنامه ریزی
    کتاب های لقمه

    دسته بندی مطالب

    کتاب های موضوعی
    کتاب های پاور تست

    آخرین نظرات ارسالی

    باسلام کتاب عربی جامع مهر وماه یکی از کتاب های بسیار قوی مناسب
    سارا 1403/04/31 - 15:29
    بورسیه🙂
    سلام وقت بخیر من تو اردیبهشت این کتاب رو از سایت خریداری کردم و
    سلام ببخشید من عینکی هستم می تونم وارد این رشته بشم؟
    مصیب 1403/04/27 - 21:58
    بد نبود
    ببخشید کتاب که الان در دسترس هست برای کنکور 1404 مناسبه؟

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir