عضو کمیسیون آموزش مجلس درخصوص وضعیت سرانه فضای آموزشی کشور، گفت: در مراکز استانها سرانه فضای آموزشی برای دانشآموزان مناسب است اما در شهرستانها وضعیت بحرانی است.
اسدالله عباسی درخصوص وضعیت سرانه فضای آموزشی کشور، گفت: اگرچه اعتباراتی برای نوسازی، مقاومسازی، تجهیز وسایل گرمایشی و سرمایشی و گسترش این فضاها در نظر گرفته شده است اما تا رسیدن به استانداردهای مطلوب فاصله بسیار است.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: سرانه فضای آموزشی افزایش پیدا نمیکند مگر اینکه کشور به کمک آموزش و پرورش بشتابد، البته آموزش و پرورش در این زمینه اقداماتی انجام داده اما این اقدامات تاثیرات چندانی نداشته است.
عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: در مراکز استانها سرانه فضای آموزشی برای دانشآموزان مناسب است اما در شهرستانها وضعیت بحرانی است و تراکم کلاسها در برخی مدارس به بالای ۴۰ نفر نیز میرسد در حالی که استاندارد کلاسها باید ۲۰ تا ۲۵ نفر باشد.
وی اظهار کرد: حیاط مدارس محیطی برای فعالیت تربیت بدنی دانشآموزان است این درحالی است که بسیاری از مدارس فضای مناسبی برای فعالیتهای ورزشی ندارند از سوی دیگر مدارس امکانات آزمایشگاهی چندانی ندارند و از آنجایی که برای تقویت خلاقیت دانشآموزان باید زمینههای آن فراهم شود نمیتوان انتظار داشت که مهارتهای دانشآموزان تقویت شود.
عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش باید تمام تلاش خود را برای گسترش فضاهای آموزشی به کار برد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید با تکمیل پروژههای نیمهکاره فضای آموزشی بیشتری در اختیار دانشآموزان قرار دهد تا بتوانند از نظر فکری، ذهنی و جسمی رشد کنند.
عباسی ادامه داد: با اختیاراتی که به آموزش و پرورش در برنامه ششم داده شده این وزارتخانه میتواند املاک خود را تهاتر کرده و آن را تبدیل به احسن کند با این کار میتوان اعتبارات لازم برای تکمیل پروژههای نیمه تمام را تامین کرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: مجتمعهای “حیات طیبه” در سند تحول بنیادین در راستای استانداردسازی مدارس در نظر گرفته شد تا بتوان نیاز دانشآموزان را تامین کرد.
ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون: