سرانه فضای آموزشی در شهرستان‌ها بحرانی است

0
سرانه فضای آموزشی در شهرستان‌ها بحرانی است

عضو کمیسیون آموزش مجلس درخصوص وضعیت سرانه فضای آموزشی کشور، گفت: در مراکز استان‌ها سرانه فضای آموزشی برای دانش‌آموزان مناسب است اما در شهرستان‌ها وضعیت بحرانی است.

 

اسدالله عباسی درخصوص وضعیت سرانه فضای آموزشی کشور، گفت: اگرچه اعتباراتی برای نوسازی، مقاوم‌سازی، تجهیز وسایل گرمایشی و سرمایشی و گسترش این فضاها در نظر گرفته شده است اما تا رسیدن به استانداردهای مطلوب فاصله بسیار است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: سرانه فضای آموزشی افزایش پیدا نمی‌کند مگر اینکه کشور به کمک آموزش و پرورش بشتابد، البته آموزش و پرورش در این زمینه اقداماتی انجام داده اما این اقدامات تاثیرات چندانی نداشته است.

عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: در مراکز استان‌ها سرانه فضای آموزشی برای دانش‌آموزان مناسب است اما در  شهرستان‌ها وضعیت بحرانی است و تراکم کلاس‌ها در برخی مدارس به بالای ۴۰ نفر نیز می‌رسد در حالی که استاندارد کلاس‌ها باید ۲۰ تا ۲۵ نفر باشد.

وی اظهار کرد: حیاط مدارس محیطی برای فعالیت‌ تربیت بدنی دانش‌آموزان است این درحالی است که بسیاری از مدارس فضای مناسبی برای فعالیت‌های ورزشی ندارند از سوی دیگر مدارس امکانات آزمایشگاهی چندانی ندارند و از آنجایی که برای تقویت خلاقیت دانش‌آموزان باید زمینه‌های آن فراهم شود نمی‌توان انتظار داشت که مهارت‌های دانش‌آموزان تقویت شود.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش باید تمام تلاش خود را برای گسترش فضاهای آموزشی به کار برد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید با تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره فضای آموزشی بیشتری در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد تا بتوانند از نظر فکری، ذهنی و جسمی رشد کنند.

عباسی ادامه داد: با اختیاراتی که به آموزش و پرورش در برنامه ششم داده شده این وزارتخانه می‌تواند املاک خود را تهاتر کرده و آن را تبدیل به احسن کند با این کار می‌توان اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را تامین کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: مجتمع‌های “حیات طیبه” در سند تحول بنیادین در راستای استانداردسازی مدارس در نظر گرفته شد تا بتوان نیاز دانش‌آموزان را تامین کرد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,257 بازدید

    0 نظر

    درج: 19 خرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir