نحوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور سراسری

0
نحوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور سراسری
درس زبان انگلیسی اخرین درس از دفترچه عمومی است و مانند سایر دروس عمومی ۲۵ تست را به خود اختصاص داده است. کسب درصد خوب در این درس با توجه  به نمودار و تراز این درس در کنکور سراسری رتبه شما را به خوبی ارتقا خواهد داد چرا که بسیارند آن دست از داوطلبانی که در این درس درصد منفی کسب می کنند.
۲۵ تست این درس شامل ۳ سوال قواعد ۷ سوال لغات  ۵ سوال کلوز تست و ۱۰ سوال ریدینگ یا درک مطلب است.
 
قواعد:
۳ سوال قواعدی که به صورت مستقیم و مستقل در درس زبان انگلیسی طرح می شود از مباحث معینی است که هر ساله نیز طرح سوال از این مباحث توسط طراحان گرامی کنکور تکرار می شود. برای یادگیری قواعد درس زبان انگلیسی نیاز نیست به سراغ جزوات قطور بروید چرا که فقط شما را از مسیر اصلی مطالعاتی خود دور می کند. استفاده از جزوات دبیر مربوطه و یا کتاب های کمک آموزشی مناسب می تواند کمک خیلی خوبی برای شما باشد.
حل تست های کنکور سراسری نیز شما را بیشتر با سلیقه طراحان کنکور اشنا می کند و آن دست از مطالبی که بیشتر و به کرات از آن ها سوال مطرح می شود را می توانید شناسایی کنید.
خلاصه نویسی در بخش قواعد زبان انگلیسی بسیار مفید خواهد بود. به جرات می توان گفت کل مباحث قواعد زبان را می توان در برگه ای به روش نمودار درختی خلاصه کرد و بر دیوار چسباند و با تکرار مطالعه آن در هر روز مطالب را به حافظه بلند مدت خود انتقال دهید.

لغات:
برای کسب درصد خوب و حتی عالی در کنکور سراسری نیاز به حفظ حجم زیادی لغات ندارید. بلکه لغات کتاب های زبان انگلیسی سه سال دبیرستان نیز می تواند برای شما مفید باشد ناگفنه نماند که حفظ لغات بیشتر و حتی خارج از کتاب درسی می تواند در خواندن متن های کلوز تست و درک مطلب به شما کمک کند.
توجه داشته باشید که مهم ترین بحث برای یادگیری و به حافظه سپاردن لغات درس زبان انگلیسی فقط و فقط تکرار است چرا که زبان انگلیسی درسی فرار بوده و. با تکرار می توان لغات را به حافظه بلند مدت خود انتقال داد.
توصیه می شود لغاتی که برای شما دشوار هستند و معانی آن ها را نمی توانید با چند بار خواندن یاد بگیرید آن ها را در دفترچه ای بنویسید و هر روز برای دقایقی قبل از خواب آن ها را مطالعه کنید.
برای حل تست های لغت باید یاد بگیرید که چگونه یک جمله را معنی کنید برای معنی کردن یک جمله علاوه بر بلد بودن معنی کلمات چه در گزینه ها و چه در صورت سوال خواندن جمله اهمیت زیادی دارد. اینکه بدانید به عنوان مثال دبیرستان پسرانه در انگلیسی پسرانه دبیرستان نوشته می شود می تواند به شما در خواندن جملات کمک زیادی کند که نتیجه آن نیز فهم دقیق معنی و خواسته طراح است.

 
نحوه مطالعه زبان انگلیسی
 
 

کلوز تست:
در کلوز تست طراح متنی را در آزمون می آورد و ۵ جای خالی در متن می گذارد که داوطلب باید با توجه به موضوع کلوز تست و گزینه هایی که برای سوال ها مطرح می شود گزینه صحیح را انتخاب کند.
توجه داشته باشید از ۵ تستی که برای کلوز تست طرح می شود معمولا یک تست از مبحث گرامر خواهد بود.
مهم ترین روشی که برای آماده کردن داوطلب برای حل کردن کلوز تست در کنکور سراسری می توان توصیه کرد این است که هر شب یک متن کلوز تست حل کند بهتر است ابتدا تمامی کلوز تست های کنکور سراسری و آزاد را حل کند و سپس به سراغ کلوز تست های تالیفی برود.
لغاتی که در این کلوز تست ها می بینید و در حالی که برایتان آشنا نیست و در کتاب درسی نیامده است را در دفترچه ای یادداشت کنید و آن ها را نیز بخوانید و به خاطر بسپارید.

درک مطلب:
در کنکور سراسری بعد از سوالات بخش کلوز تست دو متن آورده می شود با موضوعات مختلف و برای هر یک از این متن ها نیز ۵ تست مطرح می شود که داوطلبان باید با توجه به موضوع  درک مطلب ها به این سوالات پاسخ دهند. همانند کلوز تست ها توصیه می شود شبی یک متن را بخوانید و به سوالات آن پاسخ دهید.
اگر در مطالعه این متن ها نیز با کلماتی نا اشنا در کتاب درسی آشنا شدید آن ها را نیز در دفترچه یادداشت کنید و به خاطر بسپارید.
در پایان مجددا قابل ذکر است که با توجه به فرار بودن درس زبان انگلیسی تکرار کردن مطالب در این درس بسیار مهم و حیاتی خواهد بود و با حل کردن مداوم متن های کلوز تست و درک مطلب می توانید سرعت العمل خود را به شدت ارتقا دهید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,940 بازدید

    0 نظر

    درج: 31 خرداد 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir