در انتخاب مدیران کارآمد و فرآیند‌محور دقت شود

0
در انتخاب مدیران کارآمد و فرآیند‌محور دقت شود

معاون برنامه‌ریزی آموزش منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش علت موفقیت یا عدم ارتقای علمی و تربیتی در مدارس را در تفاوت نوع مدیریت مدیران دانست و بر نقش کلیدی مدیران در پیشرفت و دست‌یابی به اهداف سند تحول بنیادین تاکید کرد.

فریبرز حمیدی در نشست هم‌اندیشی برنامه سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس گفت: «شایستگی‌ها در عملکرد کارکنان همانند DNA در انسان عمل می‌کنند. عناصر در برگیرنده شایستگی‌ها کمتر قابل مشاهده هستند، اما تا حد زیادی "رفتار ظاهری" را کنترل و هدایت می‌کنند. سازمان‌هایی که از شایستگی‌ها در انتخاب و توسعه افراد در نقش‌های کلیدی استفاده می‌کنند، آسیب‌های بالقوه ناشی از به کارگیری نادرست را کاهش می‌دهند. بنابراین سازمان‌ها می‌توانند با انتخاب افراد مناسب برای نقش‌های کلیدی به عملکرد برجسته دست پیدا کنند.»

معاون برنامه‌ریزی آموزش منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش افزود : «همه ما تاکنون دیده‌ایم، دو فرد با انگیزه که دارای تحصیلات، تجربه و مهارت‌های مشابه هستند بر روی نقش‌های جدید ارتقا پیدا می‌کنند و یکی از آنها به سرعت و با سهولت به سمت عملکرد بهتر و دستیابی به نتایج بالاتر حرکت می‌کند اما دیگری تنها به سطح حداقلی از موفقیت دست پیدا کرده و سبب ناامیدی خودش و دیگران می‌شود.»

او گفت: «همیشه از خودمان این سوال را می‌پرسیم که چرا یکی از آنها موفق‌تر از دیگری بود؟ این پرسش خوبی است زیرا چالشی است که امروزه سازمان‌ها با آن درگیر هستند. اگر باهوش‌ترین و باتجربه‌ترین افراد همیشه در محیط کاری موفق نیستند، پس صاحبان کسب و کار (مدیران) چگونه می‌توانند کارکنان بالقوه ستاره خود را شناسایی کنند؟ به طور کلی، شایستگی مشتمل بر خصوصیات در برگیرنده یک فرد است که وی را قادر می‌سازد در شغل، نقش یا موقعیتی که به وی داده شده است، عملکرد بالایی داشته باشد.»

حمیدی موفقیت‌های مدیران را منوط به توسعه مستمر شایستگی‌ها و توانمندی‌های اعتقادی، تربیتی، علمی و حرفه‌ای مدیران دانست و بر ضرورت دقت در انتخاب مدیران کارآمد و فرآیند محور تاکید کرد. او بر نقش کلیدی مدیران در پیشرفت و دست‌یابی به اهداف سند تحول بنیادین تاکید کرد و گفت: در سند تحول، مدرسه کانون تعلیم و تربیت رسمی، عمومی و محل کسب تجربه‌های تربیتی به شمار می‌رود و توسعه کشور در بستر مدارس شکل می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی آموزش منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش مهمترین علت موفقیت یا عدم ارتقای علمی و تربیتی در مدارس را در تفاوت نوع مدیریت مدیران دانست و و بر رعایت اصول شایسته‌سالاری، تعهد، تخصص، اخلاق و ملاک‌های انسانی و اسلامی و معیارهای تخصصی در انتخاب مدیران تاکید کرد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,195 بازدید

    0 نظر

    درج: 10 خرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir