لزوم شکل‌گیری نظام گفت‌وگو در مدارس

0
لزوم شکل‌گیری نظام گفت‌وگو در مدارس

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران در همایش سپاس معلم ناحیه 2 شهرری ضمن تکریم و پاسداشت مقام شامخ معلمین در جامعه، گفت: آموزش و پرورش یک سرمایه ملی است که ابعاد مختلف سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و انسانی را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به قله‌های توسعه در این سرزمین باید ریل‌گذاری شود، تأکید کرد: آغاز ریل توسعه ملی از آموزش و پرورش خواهد بود.

صالحی امیری، چالش‌های جدی امروز جامعه را ناشی از عدم توجه کافی به آموزش و پرورش در دهه‌های قبل دانست و افزود: اگر قرار است در دهه‌های آینده در این سرزمین اخلاق، فرهنگ و فضائل انسانی توسعه یابد، از امروز نهال آن را باید در آموزش و پرورش کاشت کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: مدرسه ایستگاه اول حرکت توسعه در این سرزمین است و معلمین به یک باور ملی، جهت حرکت در ریل توسعه نیاز دارند.

وی با تأکید بر اینکه باید به فرزندانمان بیاموزیم چگونه با اخلاق انسانی در کنار یکدیگر معاشرت و مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: اگر امروز در بحث آسیب‌های اجتماعی با چالش‌های جدی روبه‌رو هستیم ناشی از ضعف سرمایه‌گذاری‌مان در گذشته آموزش و پرورش است.

صالحی امیری تأکید کرد: مشکل بنیادی در آموزش و پرورش در نگرش به آن است و در این زمینه نیاز به یک دگردیسی و تغییر ریل‌گذاری جدی است.

 رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش یک نهاد ملی است و همه باید در خدمت این نهاد باشند، یادآور شد: امروز آموزش و پرورش به دیوارهای مدرسه خلاصه نمی شود و معلم ، دانش آموز و مدرسه باید به یک زیست اجتماعی برسند.

صالحی امیری ادامه داد: ما باید با پدیده‌ها مواجه شویم نه آنکه مقابله کنیم و آموزش و پرورش باید در بستر پدیده های اجتماعی حرکت کند و به انبوه سؤالات دانش آموزان پاسخ دهد.

رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، آموزش و پرورش را یک مجموعه بزرگ، پویا ، سیال و تحول‌گرا دانست و افزود: امروز باید مسیر تحولات را شناخت و متناسب با آن سیاست‌گذاری کرد.

وی ضمن تأکید بر اینکه معلم امروز باید با زبان تکنولوژی روز با دانش‌آموز خود ارتباط برقرار کند، تصریح کرد: در دنیای امروز انسداد و بستن، راه حل نیست بلکه باید دانش‌آموزان ما در مدرسه، نحوه برخورد و مواجهه با پدیده‌ها را آموزش ببینند.

صالحی امیری افزود: امروز گستره آموزش به گستردگی جغرافیای این سرزمین و جهان است و دیگر نمی‌توان آموزش را محدود در کتب درسی دانست.

رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید از مدرسه خارج و در متن جامعه قرار گیرد، تأکید کرد: نقطه آغاز آموزش‌های مهارتی و تربیتی باید در مدرسه آغاز و در یک همزیستی اجتماعی در بطن جامعه تکامل یابد.

وی تأکید کرد: باید روح عاطفه و اخلاق را در مدرسه دمید و از نظام بایدها به نظام باورها کوچ کرد.

صالحی امیری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در دهه پنجم باید از نظام تکرار به نظام خلاقیت و نوآوری حرکت کند، خاطرنشان کرد:  نظام گفت‌وگو باید در مدارس ما شکل گیرد و به دانش آموزان‌مان یاد بدهیم که چگونه از مونولوگ به دیالوگ و گفتمان نزدیک شوند.

همایش سپاس معلم ناحیه 2 ری با حضور رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران و مدیر کل اداره آموزش و پرورش شهرستان های تهران ، در سالن همایش‌های این منطقه برگزار شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,443 بازدید

    0 نظر

    درج: 20 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir