حل مشکلات معلمان دشوارتر از مسائل هسته‌ای نیست

0
حل مشکلات معلمان دشوارتر از مسائل هسته‌ای نیست
وزیر اسبق آموزش و پرورش از عدم اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان انتقاد کرد و گفت: معتقدیم حل مشکلات معلمان از مسائل هسته‌ای دشوارتر نیست.

محمود فرشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آموزش و پرورش دچار مجموعه‌ای از مسائل است که فرهنگیان انتظار دارند دولت آینده برای حل آنها اقدام و تحولی ایجاد کند، گفت: با توجه به جایگاه آموزش و پرورش و نگاه امام (ره) به آموزش وپرورش که همه سعادت و کلید آن در دست معلم است، و با توجه به رهنمون رهبر انقلاب مبنی بر اهمیت آموزش و پرورش، انتظار می‌رود جایگاه آموزش و پرورش در ساختار اداری کشور ارتقاء یابد.

وی افزود: آموزش و پرورش کانون اساسی خلق بنای آینده است و برخلاف سایر وزارتخانه‌ها انسان تولید می‌کند و به نوعی مادر همه وزارتخانه‌هاست اما در طول این سال‌ها این جایگاه تضعیف شده است در حالی که در طول پیروزی انقلاب جایگاه ویژه‌ای داشته و اگر تقویت شود می‌تواند این جایگاه را حفظ کند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر هیچ‌کس از وضع موجود راضی نیست و معلمان مشکلات معیشتی خاص خود را دارند، گفت: دانش‌آموزان نیز شور و شوق تحصیل ندارند و خانواده‌ها از نبود عدالت آموزشی و سطح پایین آموزش ناراحت هستند. به نظر می‌رسد احتیاج به تحول و نوسازی در ساختار اداری – مالی، آموزشی و پرورشی داریم.البته نقشه راه طبق سند تحول بنیادین مشخص است و سیاست‌های کلی آن نیز ابلاغ شده است.

فرشیدی افزود: معلمان در زمینه تبعیض با سایر کارمندان دولت گلایه‌هایی دارند. پرداخت پاداش پایان خدمت آنها نیز معمولا با تاخیر بسیار صورت می‌گیرد و از برخی امتیازات کارکنان دولت محروم هستند. مشکلات معیشتی، عدم کفاف حقوق و مشکلات مسکن، بیمه و درمان را هم باید به این مشکلات اضافه کرد.

وی با بیان اینکه معلمان زن در مناطق محروم شرایط دشواری دارند که باید برنامه‌ریزی و امکانی را فراهم کرد که خانه‌های معلم در مناطق محروم ساخته شوند، گفت: الزاما همه این مشکلات تنها به دست بودجه حل نمی‌شود. تنوع منابع درآمدی، تقویت مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت خود آموزش و پرورش، نظیر صندوق ذخیره و بانک سرمایه لازم است. این در حالی است که موضوع صندوق ذخیره مانند نمکی بود که به زخم معلمان پاشیده شد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش از عدم اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان انتقاد کرد و گفت: معتقدیم حل مشکلات معلمان از مسائل هسته‌ای دشوارتر نیست. آموزش و پرورش این افتخار را دارد که به کل نظام و انقلاب خدمات واحد ارائه داده و نیروی انسانی تربیت کرده است. حداقل انتظار از دولت آینده این است که برای مسوولیت وزارت شخصی انتخاب شود که از درون نظام تعلیم و تربیت باشد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,362 بازدید

    0 نظر

    درج: 13 اردیبهشت 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir