پایه دوازدهم در مدارس مستقر می‌شود

0
پایه دوازدهم در مدارس مستقر می‌شود

علی زرافشان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر کمبود نیروی انسانی در مقطع متوسطه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت:کمبود نیروی انسانی براساس هماهنگی‌های انجام شده از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی جبران می‌شود.

وی از بازنشستگی 40 هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده خبر داد و بیان کرد: در سال تحصیلی آینده 40 هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که بخشی از کمبود نیروی آموزشی با به تاخیر انداختن یک سال بازنشستگی این افراد جبران می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه زمینه استخدام 18 هزار نفردر آموزش و پرورش فراهم شده گفت: در مجموع کمبود نیروهای آموزشی در وزارت آموزش و پرورش از فارغ تحصیلان دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، جذب 18 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و تاخیر در بازنشستگی فرهنگیان جبران می‌شود.

زرافشان با بیان اینکه دانش‌آموزان مقطع متوسطه در سال تحصیلی آینده با کمبود معلم مواجه هستند تصریح کرد: در سال تحصیلی آینده 300 هزار نفر دانش‌آموز در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش با کاهش معلم روبه‌رو هستند که با روش‌های یاد شده تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین اولویت در سال تحصیلی آینده استقرار پایه دوازدهم در مدارس است افزود: با حذف دوره پیش دانشگاهی در سال تحصیلی آینده 430 هزار دانش آموز از آموزشگاه‌ها خارج و به جای آنها 900 هزار دانش آموز پایه دوازدهم جایگزین می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، سال تحصیلی آینده را آخرین سال استقرار ساختار جدید آموزش و پرورش دانست و گفت: مهمترین اولویت آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده استقرار پایه دوازدهم در مدارس است که جمعیت دانش آموزی پایه دوازدهم به نسبت پیش دانشگاهی به بیش از 2 برابر افزایش می‌یابد.

زرافشان افزود:در سال تحصیلی آینده علاوه بر دانش آموزان نظری که در دوره پیش دانشگاهی تحصیل می‌کردند شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هم که 11 ساله فارغ تحصیل می‌شدند 12 ساله فارغ تحصیل می‌شوند.

وی، با اشاره به اینکه مرحله دوم رتبه بندی معلمان اجرا می‌شود افزود: با اجرای طرح از نیمه دوم امسال، شایستگی حرفه‌ای، منزلت و جایگاه آنها ارتقای می‌یابد و به معیشت و رفاه آنان نیز کمک می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,064 بازدید

    0 نظر

    درج: 17 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir