کمترین و بیشترین شهریه مدارس غیر دولتی

0
کمترین و بیشترین شهریه مدارس غیر دولتی

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: کمترین شهریه دوره ابتدایی یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و بیشترین شهریه دوران پیش دانشگاهی ۱۲ میلیون تومان بود.

مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یک مسئولیت و دغدغه ملی است و برای پاسخگویی به آن تمام نهادها و مردم باید کمک کنند، اظهار کرد: سازوکار کمک به این وزارتخانه در اسنادبالادستی از جمله قانون شوراهای آموزش‌وپرورش فراهم شده است و این قانون بهترین مرجع گره‌گشایی براساس شرایط ملی و محلی است.

وی افزود: سه وظیفه مهم برنامه‌ریزی، نظارت و اجرا به عنوان وظایف مهم دستگاه تعلیم و تربیت بر عهده شوراهای آموزش‌وپرورش است و هدف قانون شوراها بسیج تمام امکانات و منابع ملی و محلی برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت:‌ در راس شوراهای آموزش‌وپرورش استانداران قرار دارند و ۱۶ دستگاه استان، صاحبنظران تعلیم و تربیت، معتمدین و نمایندگان انجمن اولیا و مربیان در این شوراحضور دارند و تصمیمات اتخاذ شده برای کمک به آموزش‌وپرورش لازم الاجرا است.

​زینی‌وند ادامه داد: یکی از تاکیدات وزیر آموزش‌وپرورش این است که ظرفیت شوراها تقویت شود و کارهای خوبی در این خصوص انجام شده است و جلسات شورا در تمام استان‌ها به صورت مستمر برگزار می‌شود همچنین بخشی از مواد قانون شوراها احیا شده است اما مشکل اصلی بند ۳ ماده ۱۳ این قانون است که تکالیفی را برای شهرداری‌ها مشخص کرده است.

وی بیان کرد:‌ در ماده ۱۳ تاکید شده است علاوه بر عوارضی که شهرداری‌ها می‌گیرند باید تا ۵ درصد عوارض صدور پروانه را برای آموزش‌وپرورش در نظر بگیرند و این مساله در برخی مناطق انجام نمی‌شود یا اگر انجام می‌شود به صورت کامل نیست و انتظار داریم با توجه به حساسیت استانداران این مساله پیگیری شود.

زینی‌وند در ادامه درباره تغییر روند تعیین شهریه مدارس غیردولتی گفت: امسال الگوی شهریه را با توجه به آسیب شناسی نسبت به سال‌های گذشته تدوین کردیم و برای اجرای صحیح آن سامانه الکترونیک فعال شده است که تمام فرایند تعیین شهریه در این سامانه انجام می‌شود و موسسان مدارس غیردولتی از اول تا ۱۵ اسفند ماه باید اطلاعات را در سامانه وارد کنند و از ۱۵ تا پایان اسفند ادارات آموزش‌وپرورش باید اطلاعاتی که توسط موسسان وارد شده را بررسی و میزان شهریه توسط مناطق آموزش‌وپرورش براساس هزینه تمام شده در هر مدرسه مشخص شود. شهریه تعیین شده در سامانه قرار می‌گیرد و دسترسی خانواده‌ها به میزان شهریه هر مدرسه مشخص است

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: تمام فرایند الگوی شهریه براساس فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و عملکرد مدرسه مشخص است و شهریه هر مدرسه در سامانه اعلام می‌شود. خانواده‌ها بعد از ثبت‌نام نهایی دانش آموز پرینتی را از طریق سامانه دریافت می‌کنند که شهریه در آن مشخص است و بعد از عقد قراداد که به صورت الکترونیک است و دیگر قرارداد دستی نداریم پیامکی به خانواده که فرزند شما در این مدرسه ثبت‌نام کرده و میزان شهریه آن این رقم است، ارسال می‌شود و برای نظارت بر اینکه ثبت نام نهایی شده و پیامک ارسال شده یا خیر سامانه پاسخگویی را در نظر گرفته‌ایم که به صورت پوستر در محل دید خانواده‌ها هنگام ثبت‌نام قرار دارد.

وی با اشاره به اینک دو نوع شهریه داریم، افزود: شهریه مصوب که تحت عنوان شهریه الزامی از آن یاد می‌کنیم شامل هزینه‌ای است که برای ساعات مصوب وزارت آموزش‌وپرورش و فوق برنامه‌های درسی در نظر گرفته می‌شود و شهریه مصوب را از غیرمصوب جدا کرده‌ایم شهریه مصوب هنگام ثبت‌نام مشخص و در قرارداد ذکر شده است و خانواده‌ها برای پرداخت آن الزام دارند.

زینی‌وند درباره تفاوت بین شهریه مصوب مدارس عنوان کرد: این تفاوت مربوط به برنامه‌های آموزشی و پرورشی است که توسط مدارس ارائه می‌شود در الگوی شهریه ۱۳ آیتم در تعیین شهریه تاثیر دارد از جمله نیروی انسانی و میزان اجاره فضا البته امسال برای اجاره نظارت تعیین کرده‌ایم تا متناسب با عرف جامعه و اقتضائات منطقه، حداقل و حداکثری توسط ادارت آموزش‌وپرورش در نظر گرفته شود.

 
 
 

وی با اشاره به کمترین و بیشترین میزان شهریه ثابت مدارس غیردولتی در سال تحصیلی گذشته گفت:‌ کمترین شهریه دوره ابتدایی یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و بیشترین میزان آن ۶ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان است. در دوره متوسطه اول کمترین شهریه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بیشترین میزان ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در دوره متوسطه دوم کمترین شهریه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بیشترین میزان ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و کمترین شهریه دوره پیش دانشگاهی ۵ میلیون تومان و بیشترین ۱۲ میلیون تومان بود.

رئیس سازمان مدراس غیردولتی در ادامه با تشریح شهریه دوم در مدراس غیردولتی عنوان کرد: این شهریه مربوط به فعالیت‌های فوق برنامه غیردرسی مانند آمادگی کنکور، ربوکاپ، آموزش زبان و مهارت‌ها است که این آموزش‌ها اختیاری است و پرداخت شهریه آن در اختیار خانواده‌هاست. این فعالیت‌ها و میزان هزینه آن توسط انجمن اولیا و مربیان مدرسه مشخص و به ادارات آموزش‌وپرورش پیشنهاد می‌شود که در صورت تایید در سامانه قرار می‌گیرد.

زینی‌وند ادامه داد: سال‌های گذشته شهریه فعالیت‌های تابستانی را داشتیم که بابت حضور دانش‌آموز در برنامه فعالیت‌های تابستانی هزینه دریافت می‌شد که رقم آن نباید بیشتر از ۱۰ درصد شهریه مصوب باشد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از هزینه‌ها آموزشی نیست و ارتباطی به شهریه ندارد، گفت: این هزینه‌ها در مدارس دولتی و شاهد هم وجود دارد مانند سرویس، هزینه غذا یا لوازم التحریر. البته امسال شرکت پشتیبانی خدمات آموزشی مدارس غیردولتی را تشکیل خواهیم داد که وزارت آموزش‌وپرورش مجوز آن را داده است تا تمام پرداخت‌های مربوط به سرویس، غذا و لباس متناسب با عرف جامعه باشد و با استعلام از صنف مربوطه میزان هزینه مشخص و توسط اعضای شرکت که از موسسان مدارس غیردولتی هستند نظارت شود در حقیقت این شرکت برای پشتیبانی از مدارس غیردولتی و ساماندهی هزینه‌های غیرآموزشی فعال خواهد شد.

زینی‌وند در پایان گفت:‌ از خانواده‌ها می‌خواهیم که حتما پیگیر ارسال پیامک ثبت‌نام باشند و اگر از مدرسه‌ای نارضایتی به لحاظ دریافت شهریه اضافه وجود داشته باشد ناظر مقیم مستقر خواهیم کرد و تیم نظارتی مرکب از نمایندگان آموزش‌وپرورش هفته آینده به عنوان ناظر مقیم در ادارت آموزش‌وپرورش مناطق یک تا ۶ مستقر خواهند شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,784 بازدید

    0 نظر

    درج: 10 اسفند 1396

    توسط: poortahan
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir