تولید 300 عنوان کتاب فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش

-1
تولید 300 عنوان کتاب فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش

محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای حذف کنکور همه ارگان‌ها باید دست به دست هم دهند تا کنکور حذف شود، مقابله با مافیای کنکور و گردش مالی سنگینی که در این خصوص وجود دارد، نیازمند همکاری همگانی است .
حجت‌الاسلام محمدیان در حاشیه همایش ملی "زمین‌شناسی و کانی‌درمانی‌" و در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های آموزش و پرورش برای سال جدید تحصیلی‌، گفت: در سال تحصیلی 97-96 در حوزه برنامه‌ریزی درسی، اصلاحات لازم در کتاب های مقطع تحصیلی پایه دهم که سال گذشته به صورت آزمایشی تالیف شده بود، بعد از ارتقابخشی انجام شد .

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 300 عنوان کتاب برای دوره متوسطه در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش تولید شده است، ادامه داد: در پایه یازدهم کتاب‌هاب جدیدتری تالیف شده‌اند و همچنین برای پایه دوازدهم نیز برنامه‌ریزی‌هایی در این دوره اتفاق می‌افتد. برنامه درسی در رسانه‌های آموزشی متنوع نیز ادامه خواهد داشت.
محمدیان با اشاره به اینکه در اواخر دولت دهم و همچنین در دولت تدبیر و امید، آموزش و پرورش با تنگناهای مالی مواجه بوده‌، اظهار کرد: با وجود این شرایط آموزش پرورش مصمم است که برنامه‌های خود را با یک پیوستار پژوهشی اجرا کند و تا کنون همه فعالیت‌ها با این رویکرد انجام شده، دولت نیز از فعالیت‌های پژوهشی استقبال می‌کند و تاکید جدی بر انجام برنامه‌ها بر اساس پژوهش دارد .

وی تصریح کرد: گسترش فضای پژوهشی و بالا بردن فرهنگ مطالعه باعث می‌شود که آسیب‌زایی کمتر شود در همین راستا خطاهای گذشته، تصحیح و فرایند اجرا و اقدام نیز تسهیل می‌شود .
محمدیان خاطرنشان کرد: نتایج برنامه درسی ملی، شایسته محوری است و تاکیدی بر نمره دانش‌آموزان ندارد، این هدف در دروس نظری و عملی نیز اتفاق می‌افتد. در دروس مهارت‌های فنی‌حرفه‌ای مقرر شده تا پایان برنامه ششم تا 50 درصد از دانش‌آموزان به دروس مهارتی کار و دانش گرایش پیدا کنند .

وی ادامه داد: در این خصوص هنرستان‌ها نیازمند تجهیزات جدید و نیروی انسانی آموزش‌دهنده هستند. همچنین آموزش و پرورش نیازمند پیمایش سرزمینی است تا بر اساس آن نیازهای شغلی و استانداردهای آن مشخص شود، در صورتی که دستگاه‌های متولی بتوانند اطلاعات مورد نیاز ‌آموزش و پرورش را تامین کنند در طراحی و برنامه‌ریزی‌ها می‌توانیم موفق عمل کنیم‌ .
وی در خصوص مهارت‌های آموزشی تصریح کرد: رویکرد آموزش و پرورش این است که علاوه بر رعایت استانداردهای ملی، به استانداردهای مهارت جهانی نیز دست پیدا کنیم، بر همین اساس چنانچه دانش‌آموزان برای ورود به بازار کار آماده شوند و فرصت نیز برای صدور نیروی کار فراهم شود، می‌توان امیدوار بود دانش‌آموزان امروز در آینده در عرصه خارجی و بین‌المللی متصدی امور باشند .

محمدیان ادامه داد: در رشته‌های نظری گرایش به این موضوع است که بتوانیم یک مهارت را همراه با دیپلم برای دانش‌آموزان فراهم کنیم که این موضوع در قانون پنجم و ششم ذکر شده و در صورت تامین منابع، اجرایی می‌شود.
وی در خصوص آموزش جنسی در مدارس گفت: آموزش مسائل جنسی در چارچوب فرهنگ کشورمان است و به نوعی هشداردهنده محسوب می‌شود. در کتاب"تفکر و سبک زندگی" پایه هفتم و هشتم ویژه‌نامه‌ای در همین زمینه برای دانش‌آموزان فراهم شده است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,958 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 تیر 1396

    توسط: zinatlou
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir