اعلام حقوق استخدامی‌های جدید آموزش و پرورش از مهر96

0
اعلام حقوق استخدامی‌های جدید آموزش و پرورش از مهر96

وزارت آموزش و پرورش در آبان ماه سال گذشته اقدام به برگزاری آزمون استخدامی سراسری کرد تا 10 هزار نیروی جدید جذب کند. این آزمون استخدامی پس از طی پروسه‌های اداری 21 آبان برگزار و نتایج نهایی گزینش دوره تکمیل ظرفیت اواخر خرداد امسال اعلام شد. این در حالیست که طی چندماه اخیر اخبار ضدونقیضی درباره زمان شروع دوره‌های یکساله «مهارت آموزی» پذیرفته‌شدگان در دانشگاه فرهنگیان و زمان برقراری «حقوق» این افراد منتشر شده است.

در حالی که پیش از این اعلام شده بود پذیرفته شدگان از مهرماه امسال  همزمان با طی دوره‌های آموزشی وارد کلاس‌های درس خواهند شد و احکام استخدامی‌شان صادر می‌شود، سرپرست دانشگاه فرهنگیان در آخرین اظهار نظر خود ( 20 خرداد) اعلام کرد که تا این افراد دوره مهارت آموزی یکساله را نگذرانند «حقوقی» دریافت نمی‌کنند و باید تا مهر 97 صبر کنند.

مهرمحمدی در این باره گفته بود که «به موجب قانون، جذب افراد پذیرفته شده پس از طی دوره یکساله صلاحیت حرفه‌ای و مشروط به قبولی در این دوره است. اگر اخبار متناقضی منتشر شد به علت نقص در اطلاعیه استخدامی بود. علت اینکه چرا نتوانستیم بموقع درخدمت پذیرفته شدگان باشیم را باید در زمان اعلام نتایج و بررسی صلاحیت‌ها جست. در واقع با این واقعیت مواجه شدیم که اگر قرار باشد اینها دوره آموزشی ببینند و از مهر 96 به کلاس ها بروند، دوره ناقص و ابتر خواهد بود در حالی که اینها طبق قانون باید دوره یکساله ببینند.»

اخیرا اظهار نظر دیگری دال بر برقراری «حقوق» پذیرفته شدگان از مهر 96 منتشر شد و معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان که قبلا از صدور احکام استخدامی در مهر 97 خبر داده و اعلام کرده بود که « احکام استخدامی پذیرفته شدگان از مهر سال 97 و پس از اتمام دوره یکساله صلاحیت حرفه‌ای و کسب نمره قبولی در آزمون پایانی صادر می‌شود. این افراد از مهر امسال با هدف کارآموزی وارد مدارس می‌شوند و مدرسه محیط کارآموزی آنها خواهد بود و دوره‌های نظری را در دانشگاه می‌گذرانند.»؛ از برقراری حقوق 10 هزار پذیرفته شده آزمون از مهرماه سال جاری خبر داده است.

نعمت‌اله موسی‌پور، معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا طبق گفته مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در نهایت صدور احکام استخدامی و برقراری حقوق پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال 95، از مهر ماه امسال برقرار می‌شود یا از مهر سال 97 ؟ اظهار کرد: پیش از  این  و در اردیبهشت ماه وزارت آموزش و پرورش به ما ابلاغ کرد که تا پذیرفته شدگان دوره یکساله مهارت آموزی را نگذرانند، حقوقی دریافت نخواهند کرد. تا قبل از  27 خردادماه تصمیم وزارت آموزش و پرورش بر این بود و ما اینگونه اعلام کردیم.

وی افزود: اما از 27 خرداد ماه تصمیم جدیدی اتخاذ و قرار بر این شد که این افراد استخدام شوند زیرا سرکار می‌روند و بخشی از فعالیت خود را زیرنظر معلم راهنما می‌گذرانند. آنها بخش دیگری از دروس را به شیوه مجازی می‌گذرانند و بخش دیگر را بر اساس توافق با استاد دانشگاه مربوطه دنبال می کنند. هر گروهی از مهارت آموزان تحت نظر یک استاد فعالیت خواهند کرد.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به اینکه آیا مهارت آموزان در آزمون جامع شرکت می‌کنند؟ گفت: بله، آزمون جامع دارای چهار  بخش کتبی دانشی، کتبی عملکردی، حضوری عملی و گزارش فرهنگی است و بر اساس شرایطی که پیش خواهد آمد یک یا دو آزمون کتبی بلافاصله در پایان دوره نظری برگزار می‌شود و افرادی که 65 درصد امتیاز را کسب می‌کنند ادامه می‌دهند و مابقی باید مجدد در دوره مهارت آموزی شرکت کنند.

اظهارات ضد و نقیض و تغییر مداوم برنامه‌ها و استراتژی‌ها در وزارت آموزش و پرورش گذشته از آنکه باعث بی اعتمادی مخاطبان به این وزارتخانه عریض و طویل و سرنوشت ساز می‌شود ، سرگردانی مخاطبانش را نیز به دنبال دارد. شایسته است مسئولان وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ ریزی منسجمی برای امور آتی داشته باشند و بویژه در مقوله حساس و جدی جذب نیروی انسانی که مستقیما با کیفیت آموزش در مدارس مرتبط است و چالش سال های آینده خواهد بود، با دقت و حساسیت بیشتری برخورد کنند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,331 بازدید

    0 نظر

    درج: 20 تیر 1396

    توسط: zinatlou
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir