راه اندازی 25000 پایگاه اوقات فراغت در سطح کشور

-1
راه اندازی 25000 پایگاه اوقات فراغت در سطح کشور

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی 25 هزار پایگاه اوقات فراغت در سطح کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اکبرزاده در نشست خبری اظهارکرد: طی تابستان سال جاری 25 هزار پایگاه اوقات فراغت در سطح کشور با رشته‌های متنوع و در برخی از استان‌ها بومی و محلی برپا می‌شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود که حدود پنج میلیون دانش آموز از کلاس‌های اوقات فراغت در کشور بهره مند شوند.

اکبرزاده افزود: برخی از رشته های پایگاه های اوقات فراغت در ستاد تعریف شده و برخی دیگر نیز متناسب با شرایط جغرافیایی هر استان به صورت بومی و محلی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه کلاس های تابستانی نیز از سوی شورای آموزش و پرورش هر استان و متناسب با وضعیت اقتصادی آن منطقه اعلام می‌شود، گفت: پایگاه های اوقات فراغت در سطح مدارس برگزیده، حاشیه شهر، روستایی، هنرستان ها، دارالقرآن ها، کانون های فرهنگی هنری و کانون های پرورش فکری برپا خواهد شد.

اکبرزاده عنوان کرد: از سوی آموزش و پرورش 20 میلیارد ریال اعتبار به پایگاه های اوقات فراغت در سطح استان ها و مناطق کم برخوردار تخصیص می یابد تا همه دانش آموزان از این کلاس‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه سامانه جامعی برای نام نویسی و اطلاع از نحوه برپایی کلاس‌های اوقات فراغت به لحاظ مکان و زمان راه اندازی شده است، گفت: از طریق این سامانه جامع همه دانش آموزان و خانواده ها از رشته ها، مکان، زمان و شهریه آن در هر جای کشور می توانند اطلاع یابند که این مهم می تواند بانک اطلاعاتی خوبی برای برنامه ریزی سال‌های آینده باشد.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: میانگین ساعت برپایی کلاس‌های اوقات فراغت برای هر دانش آموز 18 ساعت است.

وی عنوان کرد: سال گذشته 22 هزار و 400 پایگاه اوقات فراغت در سطح استان راه اندازی شد که چهار میلیون و 200 هزار نفر دراین کلاس‌ها شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه اردوگاه شهید چمران بجنورد می‌تواند به یک اردوگاه ملی استانی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم این اردوگاه با همت همه مسئولان در فاز اول به بهره برداری برسد و بتواند شروعی برای ادامه فعالیت ها در این اردوگاه شود.

اکبرزاده عنوان کرد: باید با همت مسئولان در کمترین زمان ممکن 500 تا 600 متر راه دسترسی این اردوگاه احداث شود تا این اردوگاه برای عدم وجود راه دسترسی مناسب بلا استفاده بماند.

وی یادآورشد: هم اکنون برخی از اردوگاه ها در سطح کشور با پرورش ماهی، تولید قارچ و ترشیجات برای خود تأمین اعتبار کرده و به نوعی خود را از اعتبارات دولتی خارج می کنند.

اکبرزاده با اشاره به اجرای طرح مهم ایران مهارت، عنوان کرد: با هماهنگی بین آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای دانش آموزان می‌توانند به صورت رایگان در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و تخصصی بهره مند شوند.

وی یادآورشد: از 12 تیرماه سالجاری تا آخر شهریور دانش آموزان به اردوهای راهیان نور و مناطق غرب و شمال غرب کشور اعزام می‌شوند که تاکنون 550 هزار دانش آموز به این اردوها اعزام شده‌اند.

اکبرزاده با بیان اینکه سرانه کتاب در آموزش و پرورش در گذشته چهار جلد بوده که هم اکنون به 10 جلد رسیده است، گفت: در نمایشگاه کتاب سال گذشته نیز برای هر مدرسه در سطح کشور یک میلیون تومان کتاب خریداری شده است. 

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,341 بازدید

    0 نظر

    درج: 14 تیر 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir