راه‌اندازی فعالیت‌های فرهنگی معلمان در آینده نزدیک

0
راه‌اندازی فعالیت‌های فرهنگی معلمان در آینده نزدیک
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی فعالیت‌های فرهنگی ویژه فرهنگیان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی فیض دوشنبه 11 اردیبهشت در جمع کارکنان حوزه پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس در شیراز افزود: آموزش و توانمندسازی اولیاء دانش آموزان از برنامه‌های جدیدی است که بر اساس آن و با در کنار هم قرار دادن همه عوامل موثر در تربیت دانش آموزان زمینه تربیت جامع و متوازن دانش آموزان فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه بار اصلی فعالیت‌های تعلیم و تربیت در مدارس بر دوش معلمان و مربیان است، گفت: ماموریت حوزه ستادی، مدیریت راهبردی نظام تربیت رسمی عمومی کشور است و با فاصله گرفتن از فعالیت‌های اجرایی و سوق دادن آن به سمت مدرسه، می‌توان نقش مدیریت راهبردی را پررنگ‌تر و اثر گذارتر کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم ارزیابی اثر بخشی فعالیت‌های تربیتی در مدارس گفت: باید میزان دستیابی به اهداف مورد بررسی قرار گیرد؛ این ارزیابی باید از نقطه نهایی هدف که دانش آموز است انجام شود و در این مسیر ارائه آمار مفید نیست چرا که آمار نشان دهنده میزان اثر بخشی نخواهد بود.

فیض با تاکید بر لزوم رصد وضعیت فرهنگی مدارس گفت: برای هدف گذاری سیاست‌های نظام تربیتی، الگویی با عنوان سیمای تربیتی فارغ التحصیل شایسته نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در حال تدوین است که بر اساس این سند، برنامه‌ریزی لازم انجام می‌شود.

وی همچنین بر لزوم ساماندهی نیروی انسانی و فعالیت‌ها تاکید و اضافه کرد: برنامه ریزی و ارزیابی صحیح میزان  اثر بخشی فعالیت‌های تربیتی ماموریت‌های کلان حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای مدیریت نظام تربیت باید همه فعالیت‌های درون و برون مدرسه‌ای تحت پوشش حوزه تربیتی قرار گیرد؛ بخش برون مدرسه‌ای این فعالیت‌ها توسط سازمان دانش آموزی برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به  فعالیت‌های انجام شده گفت: آموزش و پرورش فارس با 60  اداره ، 8 هزار مدرسه ، 63 هزار معلم شاغل  و 72 هزار معلم بازنشسته یکی از بزرگترین اداره‌های آموزش و پرورش کشور است.

محمد نظری افزود: استان فارس در حوزه پرورشی با 126 کانون فرهنگی و تربیتی فعال، 23 اردوگاه تربیتی دانش‌آموزی، 60 مرکز مشاوره، 75 دارالقرآن، یک کتابخانه دانش آموزی، 3 خوابگاه دانش آموزی با هزار تخت خوابگاهی و یک اردوگاه با ظرفیت اردوگاه ملی، در خدمت دانش آموزان و فرهنگیان است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,353 بازدید

    0 نظر

    درج: 13 اردیبهشت 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir