تجلیل از خیرین مدرسه ساز یزد

0
تجلیل از خیرین مدرسه ساز یزد
مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد با اشاره به ناایمن بودن 35 درصد از مدارس این استان، از برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان یزد با رویکرد نقش خیرین در ساخت مدارس ایمن خبر داد.

به گزارش ایسنا، «محمدرضا عارفی» امروز در جمع اهالی رسانه در رابطه با برگزاری این جشنواره تصریح کرد: نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان یزد 31 فروردین‌ماه سال جاری با رویکرد نقش خیرین در ساخت مدارس ایمن در محل سالن همایش‌های دانشگاه فرهنگیان(تربیت معلم) برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره که با دعوت از یک‌هزار خیر مدرسه‌ساز و مدرسه یار برگزار خواهد شد را تکریم از خیرین این حوزه و ترویج امر مدرسه‌سازی عنوان کرد.

عارفی اظهار کرد: ستاد جشنواره از نیمه اسفندماه گذشته در اداره کل نوسازی مدارس استان شکل گرفته و در قالب آن کارگروه‌ها و حتی خیرینی که در این مراسم حضور خواهند داشت، مشخص شده است.

به گفته‌ی وی، در سال گذشته 37 مدرسه مشارکتی بین خیرین و دولت با کمک 38 میلیارد تومانی خیرین در استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و این در حالی بود که در سال قبل از آن این تعداد شامل 23 مدرسه با اعتباری معادل 28.7 میلیارد تومان از کمک خیرین بوده است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان از افزایش 30 درصدی جذب خیرین مدرسه‌ساز استان در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: خوشبختانه بنا بر اعلام وزیر محترم آموزش و پرورش، استان یزد به لحاظ ساخت مدرسه و جذب خیرین رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

وی همچنین یادآور شد: از مجموع هفت مدرسه ماندگار کشور، چهار مدرسه مربوط به استان یدز است که این مدارس شامل مدارس شرف اردکان، کیخسروی، مارکار و ایرانشهر در شهر یزد هستند.

این مسئول در ادامه نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر 44 مدرسه نیمه ساز مشارکتی در استان وجود دارد که به همت خیرین استان در حال عملیات ساخت است و امیدواریم با تخصیص اعتباری معادل 50 میلیارد تومان برای تکمیل آنها، در سال جاری شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آنها باشیم.

وی در مورد موضوع رویکرد جشنواره امسال که نقش خیرین در ساخت مدارس ایمن عنوان شده است، گفت: متاسفانه 35 درصد از مدارس استان یزد که شامل سه هزار کلاس درس هستند، ناامین هستند و نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی هستند.

عارفی با بیان این که از سوی دیگر با توجه به پیشرفت و توسعه حومه شهرها، استان نیازمند 60 مدرسه جدید نیز هست، اعلام کرد: ساخت این تعداد مدرسه جدید به اضافه‌ی بازسازی 35 درصد مدارس ناایمن استان، نیازمند اعتباری معادل 500 میلیارد تومان است که این امر بدون کمک خیرین و دولت محقق نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دیگر طرح‌های در دست اقدام نوسازی مدارس استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 296 طرح شامل 98 طرح ملی با اعتبار 16 میلیارد تومان و 198 طرح استانی با اعتبار 45 میلیار تومان در استان در دست اقدام است که البته تاکنون در مورد طرح‌های ملی 37.5 درصد و در ورد طرح‌های استانی 7.5 درصد از اعتبارات محقق شده است.

«محمدعلی خواجه‌رضایی» مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز در این نشست خبری راجع به ساخت 60 مدرسه جدید و بازسازی سه هزار کلاس درس ناایمن استان که نیازمند اعتبار 500 میلیارد تومانی است، تصریح کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان در پیشنهادی به وزارتخانه متبوع متعهد به پرداخت 250 میلیارد تومان از این اعتبار مورد نیاز در مدتی پنج ساله از جانب خیرین استان شد و در قبال آن خواهان کمک 250 میلیارد تومان مابقی از طریق دولت برای برچیدن همیشگی سفره مدارس غیرایمن در استان شد ولی این پیشنهاد به دلیل محدودیت‌های مالی دولت مورد استقبال قرار نگرفت.

وی ادامه داد: با این وجود همچنان پیگیر اجرای این طرح در قالب یک طرح پایلوت کشوری در استان برای رفع این دغدغه کشوری هستیم که امیدواریم با پیگیری‌های استاندار محترم یزد محقق شود.

خواجه‌رضایی با اشاره به تخصیص تنها 7.5 درصد از اعتبار 40 میلیارد تومانی نوسازی مدارس استان در سال گذشته، خواهان توجه و اهتمام بیشتر دولت و مسئولان به این موضوع و عمل به تعهدات خود در بحث مدارس مشارکتی با توجه به عمل به تعهدات از سوی خیرین شد.

«امیرحسین رادمنش» رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان نیز با بیان این که در حال حاضر 203 هزار دانش‌آموز در هشت هزار و 800 کلاس درس در استان در حال تحصیل هستند، ناایمن بودن 35 درصد از کلاس‌های درس استان را یاداور شد و گفت: متاسفانه در بازدید از مناطق زلزله‌زده سالهای اخیر شاهد تخریب مدارس حتی مدارس نوساز بودیم لذا تاکید داریم که ساخت مدارس از سوی خیرین استان حتماً باید براساس رعایت آیین‌نامه 2800 ساختمان دنبال شود.

وی با بیان این که دو هزار و 100 مدرسه استان خیرساز هستند، شرط عضویت در مجمع خیرین مدرسه ساز استان را ساخت یک یا چند مدرسه از سوی افراد خیر ذکر کرد و گفت: در حال حاضر دو هزار نفر در این مجمع عضو هستند.

رادمنش  در پاسخ به سئوالی عنوان کرد: قطعاً تبلیغات نقاط قوت استان در ساخت مدرسه تاکنون به ضرر استان بوده است چرا که استان را در جلب اعتبارات دولتی این بخش محروم ساخته است و این در حالی است که در استان‌های دیگر نیز خیرین زیادی هستند که باید مشارکت آنها را در چنین برنامه‌هایی جلب کرد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,721 بازدید

    0 نظر

    درج: 29 فروردین 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir