آغاز هفته آگاهی از مغز با شعار «مغزت رو بشناس!»

0
هفته آگاهی از مغز به همت ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از روز جمعه، 29 بهمن‌ماه به منظور ارتقای آگاهی عموم مردم نسبت به عملکردهای مغز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیما توکلی، دبیر اجرایی هفته آگاهی از مغز در نشست خبری امروز با بیان اینکه این هفته با شعار «مغزت رو بشناس!» برگزار می‌شود، افزود: این هفته با سه هدف کلی ارتقای عملکرد مغز، شناسایی بیماری‌های مغزی و پرهیز از برچسب‌گذاری بر روی بیماران مبتلا به بیماری‌های روانی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که ستاد علوم‌شناختی با مشارکت سایر ارگان‌های دولتی، برنامه‌هایی را در این هفته برگزار می‌کند، یادآور شد: برگزاری چهار سمینار تخصصی در مناطق 4، 18، 19 و 6 تهران در سطح دانش‌آموزی از جمله برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

به گفته وی، در این سمینار برجستگان حوزه‌های علوم اعصاب و مغز از دانشگاه‌های شهید بهشتی، علوم پزشکی ایران، علوم بهزیستی و توان‌بخشی و تهران مطالبی را درخصوص ارتقای آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مغز ارائه می‌دهند.

توکلی برگزاری سفیران مغز برای دانش‌آموزان و دانشجویان رشته‌های پزشکی را از دیگر برنامه‌های این هفته نام‌ برد و یادآور شد: سفیران مغز به عنوان مروجان این حوزه در 70 مدرسه کشور حضور می‌یابند و درخصوص موضوعاتی چون مغز، کارکردهای مغز و عملکرد مغز مطالبی را ارائه می‌دهند.

دبیر اجرایی هفته آگاهی از مغز برگزاری سه سمینار تخصصی در دانشگاه‌های شریف، شهید بهشتی و تبریز را از دیگر برنامه‌های این هفته در حوزه دانشجویی عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن چهار نشست در فرهنگسراهای یوسف‌آباد، شهید محلاتی، شهر ری و جنت‌آباد در زمینه بررسی آلزایمر و افسردگی برگزار خواهد شد.

توکلی از رونمایی از کتابی در زمینه مربیان مهدکودک خبر داد و گفت: این کتاب با همکاری ستاد علوم شناختی و سازمان بهزیستی برای مربیان مهدکودک تدوین شده است که در این هفته رونمایی می‌شود.

وی افتتاح هفته آگاهی از مغز را جمعه، 29 بهمن‌ماه در فرهنگسرای ارسباران دانست و گفت: افتتاح این هفته با سخنرانی دکتر خرازی دبیر ستاد علوم شناختی، دکتر زالی رئیس سازمان نظام‌پزشکی، دکتر احمد جلیلی رئیس انجمن روانپزشکان ایران و دکتر محمدتقی جغتایی رئیس انجمن علوم اعصاب ایران و مشاور عالی ستاد علوم‌شناختی برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,539 بازدید

    0 نظر

    درج: 26 بهمن 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir