معاون شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه مطابق مصوبه جدید شورای عالی آموزش وپرورش وزن نمرات امتحانات میان ترم دانش آموزان بیشتر شده است، از افزایش 50 درصدی سهم ارزشیابی فرایندی در امتحانات دانش آموزان پایه دهم خبرداد.
به گزارش ایسنا، احمد عابدینی با اشاره به مصوبه 932 شورای عالی آموزش وپرورش که به استان ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: دراین مصوبه تلاش شده است تا مرجعیت معلم در تمام حوزه ها حفظ شود.
وی با بیان اینکه ارزشیابی تحصیلی در سنوات گذشته برمبنای 25 درصد فرایندی و 75 درصد امتحان پایانی بوده است، افزود: پیش از این 15 نمره به امتحانات پایان ترم و 5 نمره به امتحانات میان ترم دانش آموزان تعلق می گرفت.
عابدینی ادامه داد: براساس مصوبه جدید از 20 نمره درسی هر دانش آموز 10 نمره به امتحانات میان ترم و 10 نمره به امتحانات پایان ترم تعلق میگیرد.
وی به مواد 45 و 46 آیین نامه جدید آموزشی ویژه دانش آموزان دوره دوم متوسطه که توسط شورای عالی آموزش وپرورش تصویب شده است، افزود: براساس این مصوبه ضریب امتحانات پایان ترم دانش آموزان از 0.6 به 0.5 کاهش وباعث شده است تا مرجعیت علمی معلم در ارزشیابی فرایندی دانش آموز افزایش پیدا کند.
معاون شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: براساس آیین نامه ضریب تاثیرگذاری نمرات پایانی در ارزشیابی تابستانی نیز از 80 درصد به 75 درصد کاهش یافته است.
عابدینی تاکید کرد: به دلیل نمره پایین امتحانات میان ترم دانش آموزان تمام توجه خود را به امتحانات پایان ترم و مطالعه در شب های امتحان متمرکز می کنند که این موضوع باعث بروز مشکلات فراوانی برای آن ها می شود.
معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش همچنین دانش آموزانی که در پایه نهم انتخاب رشته کرده اند می توانند در صورت صلاحدید در پایه دهم رشته تحصیلی خود را تغییر دهند.
عابدینی با بیان اینکه طبق مصوبه قبلی شورا امکان تغییر رشته پیش از این از دانش آموزان پایه نهم گرفته شده بود، افزود: دانش آموزان متقاضی تغییر رشته می توانند درخواست خود را به مدرسه محل تحصیل خود ارائه دهند.
به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی تصریح کرد: شورای عالی آموزش و پرورش هیچ مصوبه ای برای استفاده از معلمان خارجی در مدارس نداشته است و بنابراین به کارگیری این معلمان منع قانونی دارد و همچنان تخلف است.