نام نویسی اینترنتی کتاب‌های درسی اجباری نیست

0
دکتر محمود امانی طهرانی درباره خرید کتاب‌های درسی توسط اولیای دانش‌آموزان به شیوه اینترنتی افزود: وقتی آمار کتاب براساس تقاضا باشد، کار دقیق تر پیش می‌رود، زیرا اگر بخواهیم کتاب را به صورت تخمینی چاپ کنیم، ناچاریم حدود 10 درصد بیشتر کتاب چاپ کنیم. این 10 درصد در مقیاس ملی آمار قابل توجهی است و اگر بتوانیم با هر روشی آمار چاپ کتاب‌های اضافی را کاهش دهیم، یک گام در جهت صرفه‌جویی ملی برداشته‌ایم.

وی افزود: از سویی در نگاه توزیع بسته آموزشی باید زمینه‌هایی ایجاد کنیم که همه افراد بتوانند علاوه بر استفاده از بخش اصلی این بسته که کتاب‌های آموزشی است از لوح‌های فشرده و کتاب‌های کاری که مورد تأیید نظام آموزشی کشور است، استفاده کنند و ما این امکان را در سامانه ثبت‌نام اینترنتی کتاب فراهم آورده‌ایم.

امانی تأکید کرد: رفتن به سمت سامانه‌های الکترونیک از نشانه‌های رشد و پیشرفت کشور است و ما هیچ یک از راه‌های قبلی را برای دریافت کتاب‌های درسی مسدود نکرده‌ایم، یعنی اگر شرایط استفاده از اینترنت برای افراد مقدور نبود، از طریق روش‌های قبلی باز هم کتاب‌های درسی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی افزود: ارایه درخواست برای کتاب طبق زمان بندی توسط مدیران مدارس و در وقت مقرر به آموزش و پرورش اعلام می‌شود، اما مدیر مدرسه در بسیاری مواقع ناچار است آمار تخمینی در اختیار ما قرار دهد، در حالی که سفارش کتاب باید زودتر و دقیق تر انجام شود.

مدیرکل تألیف کتاب‌های درسی آموزش و پرورش افزود: اطلاعات و آمار بسیاری از دانش‌آموزان از طریق مدرسه وارد می‌شود و اجباری برای نام نویسی اینترنتی کتاب‌ها از طریق اولیا وجود ندارد و حتی اگر مدرسه ثبت‌نام کتاب را انجام دهد، به شماره تلفن همراهی که توسط اولیا یا دانش‌آموزان ارایه داده‌اند، پیامک ارسال خواهد شد.

امانی تأکید کرد: خانواده‌هایی که دانش‌آموزان پایه اول دبستان دارند نیازی به مراجعه اینترنتی ندارند و ثبت‌نام کتاب همزمان با ثبت نام در مدرسه انجام می‌شود و ثبت‌نام اینترنتی از پایه دوم تا ششم ابتدایی است.

وی همچنین گفت: از 26 عنوان کتاب برای رشته‌های نظری و بخش عمومی کتاب‌های فنی و حرفه‌ای در پایه دهم، کار آماده سازی 17 عنوان به پایان رسیده و این کتاب‌ها در حال چاپ است و کارهای آماده سازی بقیه کتاب‌ها نیز بزودی انجام می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، کتاب‌های درسی رشته نظری و بخش عمومی فنی و حرفه‌ای بدون هیچ گونه تأخیری از 15 شهریورماه آماده توزیع باشد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,581 بازدید

    0 نظر

    درج: 18 مرداد 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir