حضور 3 میلیون دانش آموز در احیای ورزش دانش آموزی

0
معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در ابتدای مهر دستور العمل های کانون های درون مدرسه ابلاغ خواهد شد تا در مدارسی که امکانات و زمینه موجود است کانون دایر شود و با مشارکت و حمایت والدین این موضوع را راه اندازی نماییم.
مهرزاد حمیدی در نشست خبری مسابقات قهرمانی و جشنواره فرهنگی- ورزشی دختر و پسر سراسر کشور که صبح دیروز در ساختمان علاقمندان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از استراتژی های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تحکیم قانونی، مالی، اداری و تشکیلاتی فدراسیون ورزش های دانش آموزی کشور است. این فدراسیون رسالت سنگینی بر عهده دارد و باید از نظر مالی و حقوقی مستحکم و قوی باشد تا بتواند در عرصه های مختلف ورزشی فعالیت نماید.

معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نخستین کاری که جهت تحکیم فدراسیون ورزش های دانش آموزی انجام دادیم تدوین اساسنامه بود که تایید اولیه آن را از 2 وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان گرفته ایم و قصد داریم آن را به هیات دولت ارسال کنیم تا این فدراسیون جز نهادهای عمومی غیر دولتی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با این فرصت به دست آمده فدراسیون می تواند چابک تر حرکت کند و فعالیت های خود را به نحو احسن به انجام برساند و برای همین منظور تفاهم نامه ای را با وزارت ورزش، جوانان و وزارت آموزش و پرورش به امضا رساندیم که 2 وزیر مساعدت های خوبی را در این زمینه داشتند همچنین می توانیم با اصلاح این ساختار فدراسیون از معلمان ورزش با تجربه به عنوان مهره استفاده کنیم.

حمیدی یادآور شد: امسال فدراسیون ورزش های دانش آموزی کشور در ردیف بودجه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و می تواند به عنوان یک نهاد عمومی دولتی از بودجه وزارت آموزش و پرورش استفاده کند و طی چشم اندازی که داریم به عنوان فدراسیون تراز اول ورزش کشور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همانطور که می دانید آموزش وپرورش خزانه تمام نشدنی استعدادهای کشور در تمام زمینه های از جمله ورزش است و قصد داریم این موضوع را در تمام سطوح آموزش و پرورش اجرا کنیم تا افتخاراتی پایدار در حوزه ورزش بین المللی کسب کنیم.

*ابلاغ دستور العمل های کانون های درون مدرسه ای در ابتدای مهر

معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در یک پروژه مشترک با وزارت ورزش و جوانان طی 3 حلقه قصد داریم استعدادیابی را دنبال کنیم و امسال در ابتدای مهر دستور العمل های کانون های درون مدرسه ابلاغ خواهد شد تا در مدارسی که امکانات و زمینه موجود است کانون دایر شود و با مشارکت و حمایت والدین این موضوع را راه اندازی نماییم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از کارهای ما راه اندازی کانون های ورزشی برون مدرسه است تا 33 هزار معلم ورزش کشور بتوانند دانش آموزانی که دارای استعداد خاص هستند به این مراکز ارجاع دهند، گفت: پس از غربالگری در 162 پایگاه استعدادیابی فدراسیون ها شرکت نمایند.

*26 مهرماه، بزرگترین پروژه فوق برنامه کلید می خورد

حمیدی اذعان داشت: بزرگترین پروژه فوق برنامه در روز 26 مهرماه کلید خواهد خورد که آن احیای ورزش ها و مسابقات دانش آموزی است که این موضوع را سال گذشته به صورت پایلوت اجرا کردیم و در بسیاری از شهرستان های پاسخ خوبی را دریافت کردیم. بنابراین امسال المپیادهای درون مدرسه ای همزمان با هفته تربیت بدنی و هفته پیوند اولیا و مربیان برگزار خواهد شد. امیدواریم بتوانیم از مشارکت های والدین در این زمینه بهره کافی را ببریم.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی ما در سال اول حضور شرکت بیش از 3 میلیون دانش آموز است، گفت: استراتژی اصلی ما در این مورد افزایش شادی و نشاط در محیط های آموزشگاهی است که دانش آموزان در این المپیادها یا شرکت کننده هستند یا جزء برگزار کنندگان این مسابقات خواهند بود.

معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این المپیادها مشارکت جویی و نهضت داوطلبی را از کف مدارس آغاز کنیم زیرا رکن اساسی تعلیم وتربیت مدرسه و کلاس است و در این المپیادها نیز نگاه ما مدرسه محوری است که سیاست کلی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,545 بازدید

    0 نظر

    درج: 13 مرداد 1393

    توسط: pardis
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: عضو سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir